Jag har tyvärr inte så många coopspel att bidra, men jag har lite annat:
Prototype är GTA för oss som inte gillar GTA, men gillar superkrafter och zombies. Sandbox med riktigt skön känsla och en trevlig story att följa.
Driver San Fransisco är GTA för oss som vill gilla GTA men tycker att det är för jobbigt. Spelet har en twist som avslöjas typ fem minuter in så inte ens jag tycker det är en spoiler: Man är döende, och hallucinerar hela spelet. Och har kraften att närsomhelst "hoppa" mellan bilförare och "besätta" dem. Skumt och flummigt men mycket roligt.
Prince of Persia 1-3 Sands of Time, Warrior Within och... vad nu det tredje heter. Ruskigt bra spel. Lite pussel, lite svinga sig i takkronor och gobelänger, och kreativt klättrande.
Transformers: War for Cybertron Co-op tredjepersonsaction. Ett av de roligaste spelen jag spelat de senaste åren. Tyvärr tog de bort coop i tvåan.
Alan Wake Stephen Kingsk skräck. Nuff said.
Bionic Commando: Rearmed Klassiskt plattformsspel, omgjort med fetare grafik.
Psychonauts. Psykedeliskt äventyrsspel från snubben som gav oss Day of the Tentacle of Full Throttle.
Tomb Raider: Anniversary Omgjord version av det första TR-spelet. Tja, jag gillar't iaf.
Deadlight Skojjigt zombieplattformsspel.
Mass Effect 1-3 ska gå att spela med handkontroll också. Tvåan kan eventuellt rentav funka bättre än med mus och tangentbord, jag vet inte.
Dragon Age är ju också gjort för kontroll från början, och kan därmed styras med handkontroll.