Nekromanti Spel till pc med xboxkontroll

Recca

Femme Fatale
Hej.

Jag behöver tips på spel till pc där jag kan använda xboxkontroll. T.ex. fightingspel, racingspel och plattformsspel. Helst online-spel så man kan lira co-op eller mot varandra. Jag är inte intresserad av first person shooters eftersom jag är duktig på dem med mus.

Hjälp mig. :gremsmile:

RasmusL

Champion
Recca said:
Hej.

Jag behöver tips på spel till pc där jag kan använda xboxkontroll. T.ex. fightingspel, racingspel och plattformsspel. Helst online-spel så man kan lira co-op eller mot varandra. Jag är inte intresserad av first person shooters eftersom jag är duktig på dem med mus.

Nej, verkar dumt att spela shooters med handkontroll, något som jag verkligen inte kan förstå med konsollscenen!

Castle Crashers!

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Jag har tyvärr inte så många coopspel att bidra, men jag har lite annat:

Prototype är GTA för oss som inte gillar GTA, men gillar superkrafter och zombies. Sandbox med riktigt skön känsla och en trevlig story att följa.

Driver San Fransisco är GTA för oss som vill gilla GTA men tycker att det är för jobbigt. Spelet har en twist som avslöjas typ fem minuter in så inte ens jag tycker det är en spoiler: Man är döende, och hallucinerar hela spelet. Och har kraften att närsomhelst "hoppa" mellan bilförare och "besätta" dem. Skumt och flummigt men mycket roligt.

Prince of Persia 1-3 Sands of Time, Warrior Within och... vad nu det tredje heter. Ruskigt bra spel. Lite pussel, lite svinga sig i takkronor och gobelänger, och kreativt klättrande.

Transformers: War for Cybertron Co-op tredjepersonsaction. Ett av de roligaste spelen jag spelat de senaste åren. Tyvärr tog de bort coop i tvåan.

Alan Wake Stephen Kingsk skräck. Nuff said.

Bionic Commando: Rearmed Klassiskt plattformsspel, omgjort med fetare grafik.

Psychonauts. Psykedeliskt äventyrsspel från snubben som gav oss Day of the Tentacle of Full Throttle.

Tomb Raider: Anniversary Omgjord version av det första TR-spelet. Tja, jag gillar't iaf.

Deadlight Skojjigt zombieplattformsspel.

Mass Effect 1-3 ska gå att spela med handkontroll också. Tvåan kan eventuellt rentav funka bättre än med mus och tangentbord, jag vet inte.

Dragon Age är ju också gjort för kontroll från början, och kan därmed styras med handkontroll.

Recca

Femme Fatale
Elmrig said:
Recca said:
Hej.

Nej, verkar dumt att spela shooters med handkontroll, något som jag verkligen inte kan förstå med konsollscenen!

Castle Crashers!
Jag satt just o kikade på castle crashers. Det ser jättekul ut. Kan vi inte dra ihop ett gäng castle crashers här ifrån och köra ihop? Vore jätteroligt. jag vill ha nya steamvänner också o spela med. Vad heter du på steam Elmrig? Vill adda dig. :gremsmile:

Jarl

Hero
krank said:
Dragon Age är ju också gjort för kontroll från början, och kan därmed styras med handkontroll.
Var inte pc-versionens UI helt* annorlunda och anpassat för dator? Vill minnas att de skröt om det. Men det kanske går fint med handkontroll ändå (är ju inte så knepiga saker).

*lite

chrull

Stockholm Kartell
krank said:

Prototype är GTA för oss som inte gillar GTA, men gillar superkrafter och zombies. Sandbox med riktigt skön känsla och en trevlig story att följa.
Seriöst? Du väljer att lägga fram Prototypes story som den starka sidan?
Prototype är en serie scener av våld och gore, med en "mystisk och mörk" anti-hjälte i huvudrollen. Storyn är av modell 1A och spelet blir rätt enformigt och repetativt efter 2 timmars spelande.
Det måste ungefär finnas 50 spel från de senaste 5 åren som är mer värda att spela än just Prototype. ... du lyckas till och med lista några av dem senare i inlägget. :gremsmile:

chrull

Stockholm Kartell
Super Meat Boy
Du är Super Meat Boy och Dr Fetus har kidnappat din flickvän Bandage Girl. Mer än så behöver man ju egentligen inte säga, men ordentligt utmanande platformsspel. Kontroll är nog ett måste för att spela det.

Limbo (bara SP)
Platform/pussel i gråskala. Långsmat, dystert, lite läskigt och helt fantastiskt.

Dark Souls: Prepare to Die edition
Det finns ingen mening med att ha en kontroller om man inte ibland vill försöka slita sönder den. Dark Souls är det spelet. Ett rollspel där det enda som är svårare än att överleva är att hitta och förstå vad som egentligen händer i storyn. Första gången jag spelade det dog jag 15 gånger. Innan jag var klar med tutorialen.
PC-versionen är helt ospelbar utan kontroller.

DMC (bara SP tror jag)
Nya Devil May Cry har kommit och fått rätt bra betyg. Jag har bara spelat demot, och det verkade lovande. Hur man spelar det här utan kontroller förstår jag inte. (oj, det släpps visst inte förräns 25 jan till PC)

Super Street Fighter IV - Arcade Edition
3 - 2 - 1 FIGHT!
Om du inte är en savant så är det helt hopplöst att spela online, så jag föredrar detta på konsoll, i soffan, med en kamrat och varsin arkadsticka i handen. Men sån är jag. Bra är det iaf.

Bastion (SP bara)
Bastion! Fina, fina Bastion. Action RPG/HnS med världens bästa berättare.
Alla borde spela Bastion.

krank

chrull said:
En av de sidor jag uppskattade med spelet, ja. Även om den inte är speciellt komplicerad så uppskattade jag inslaget av story i actionspel, och just kombinationen superkrafter+zombievirus uppskattade jag. Jag är som bekant med intresserad av koncept än dramatisk kurva, så att säga.

Sorry, jag visste vara inte att det här var en "dissa varandras spelsmak"-tråd.

chrull

Stockholm Kartell
krank said:
chrull said:
En av de sidor jag uppskattade med spelet, ja. Även om den inte är speciellt komplicerad så uppskattade jag inslaget av story i actionspel, och just kombinationen superkrafter+zombievirus uppskattade jag. Jag är som bekant med intresserad av koncept än dramatisk kurva, så att säga.

Sorry, jag visste vara inte att det här var en "dissa varandras spelsmak"-tråd.
Förlåt.
Din smak förvånar mig alltid. Jag är fortfarande inte säker på om du är allvarlig eller bara driver med oss *host* terminator *host*.

krank

chrull said:
Din smak förvånar mig alltid. Jag är fortfarande inte säker på om du är allvarlig eller bara driver med oss *host* terminator *host*.
Terminator? What? Vad har jag drivit med där?

chrull

Stockholm Kartell
krank said:
chrull said:
Terminator? What? Vad har jag drivit med där?
Brainfart av mig, transformers skulle det såklart stå.

krank

chrull said:
Brainfart av mig, transformers skulle det såklart stå.
Aha, då är jag med =)

Men nej, jag skojjar sällan eller aldrig om min smak. Däremot kollar jag ibland på andra saker än vad andra verkar göra =)

RasmusL

Champion
Recca said:
Elmrig said:
Recca said:
Hej.

Castle Crashers!
Jag satt just o kikade på castle crashers. Det ser jättekul ut. Kan vi inte dra ihop ett gäng castle crashers här ifrån och köra ihop? Vore jätteroligt. jag vill ha nya steamvänner också o spela med. Vad heter du på steam Elmrig? Vill adda dig. :gremsmile:
Ja, det skulle vara kul och ett incitament för migg att skaffa en handkontroll (har lirat CC hos polare med deras prytlar innan)!

Jag har det ytters inspirerande steamnamnet i06rasan (som råkar vara början på min e-postadress) men jag använder steam väldigt lite så är inte säker på om det är det här eller mitt account name du ska ha? Du kan få mitt kontokortsnummer också om du ber snällt!

Recca

Femme Fatale
chrull said:
krank said:

Prototype är en serie scener av våld och gore, med en "mystisk och mörk" anti-hjälte i huvudrollen. Storyn är av modell 1A och spelet blir rätt enformigt och repetativt efter 2 timmars spelande.
Det måste ungefär finnas 50 spel från de senaste 5 åren som är mer värda att spela än just Prototype. ... du lyckas till och med lista några av dem senare i inlägget. :gremsmile:
Det är ett superhjälte-tema. Krank älskar superhjältetema.