Nekromanti Spela in din kampanj!

Niklas73

Skapare av Starchallenge
Jag är galet nyfiken på hur det ser ut då andra rollspelar. Nån som filmar o lägger upp på youtube så man får se hur ni kör?

/Ett inlägg som taget ur sitt sammanhang kan missförstås... kraftigt!

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Jag brukar spela in spelmötena med diktafon. Det hjälper mig att gå igenom spelmötena efteråt och plocka upp trådar osm improviserats fram. Jag kan också studera brister som varit loch försöka förbättra dem. Men framförallt, jag har allt samlat då jag väl sätter mig ned och skriver ned materialet i ett dokument.

Tyvärr är det dock inget jag kan dela med mig av.

Xhakhal

Reseledare i Awesomeland
Ett tips är att cykla Sverige runt och spela med fler människor.

Johan K

Gammal & dryg
För min del så skuille det nog bar skita sig om man spelade in sina spelmöten. Blir sjukt nervig när jag står på "fel" sida linsen... :gremsuck:
Så jag tror at det skulle bli lite missvisande för min del, om jag blev inspelad.
Dock så håller jag med dig om att det kan vara kul at se hur andra spelar.

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Cykla runt låter jobbigt! Tänk om rollspelare kunde träffas några gånger per år för att spela tillsammans och utbyta erfarenheter. Typ man skulle samlas i någon sorts byggnad full med rum och bord och bänkar, och så spela med främlingar. Kanske till och med tävla! Man skulle kunna börja på en fredag och sedan spela och försumma sömn fram till söndag morgon, de som tvunget ville sova skulle kunna ta något av rummen som särskilt skulle vikas för det under nätterna.

Det skulle vara någon sorts "Spelmässa" eller "Spelkongress", och man kunde ha speciella t-tröjor och muggar, och folk som verkligen gillade ett visst spel skulle kunna annordna större arrangemang i dem, som någon sorts "annordnare". Kanske kunde man samsas med folk som gillar kortspel, brädspel och figurspel.

Robert Jonsson

Vi hade en spelare som hoppade in och inte insåg det framåt slutet (glömde säga det...). Snacka om atth an blev nervig sedan - vilket passade utmärkt som stämningshöjande medel i skräckrollspelssessionen. (Han hade dock inget emot det sedan, utan det var bara chocken som skrämde honom.)

Men vadj ag försöker säga, även han vande sig. Alla vänjer sig. Efter några gånger så tänker du inte på diktafonen eller videokameran, Johan. Det handlar bara om vana.

Xhakhal

Reseledare i Awesomeland
Tänkte föreslå det, men det lät för drygt. [NT]

NT = No text

Rickard

Urverk speldesign
Men vad då? Det finns ju LinCon, GothCon m.fl. NT]

/Han som skämtade, så alla ni som tror att han var helt allvarlig borde ta och plocka en tupp och skaffa lite avstånd till saker och ting i livet (även om det här var ett rätt kasst skämt)

Johan K

Gammal & dryg
. Efter några gånger så tänker du inte på diktafonen eller videokameran, Johan. Det handlar bara om vana.
Well, har försökt några gånger... Men tyvärr så knyter det sig varenda gång ändå. Är tyvärr verkiligen obekväm med att bli filemd, varför vette dock katten. :gremsuck:

Robert Jonsson

Okej. Vissa har ju svårare för sådant så det är väl inte helt konstigt. Eftersom det knappast är nödvändigt så är det ju bara dumt att utsätta sig för det då. :gremsmile:

Niklas73

Skapare av Starchallenge
Maria Bonnevie som alv, Persbrandt som rese?

Det verkar som att alla känner sig obekväma. Ett studieexempel med skådisar, kan det va nåt?

Krille

Super Moderator
Re: Maria Bonnevie som alv, Persbrandt som rese?

Var inte poängen med att spela in att du skulle få se hur andra spelar, inte få ett manusstyrt stycke skådespeleri? För om det är det senare du är ute efter, vad är det för fel på Lord of the Rings?

Nä, jag får nog sälla mig till de andra: dyk upp på ett spelkonvent och prova att spela med andra.

Niklas73

Skapare av Starchallenge

Jag vill nog helst bara se Maria Bonnevie...

Johan K

Gammal & dryg

Well, å´andra sidan så har de iaf valt att vara framför kameran & agera. Det är skillnaden mellan mig & dessa 2 mycket bra skådisarna.. :gremlaugh:

Sanjuro

Warrior
Det kan ha någonting att göra med att en liten del av din själ försvinner in i kameran varje gång den tar din bild. En videokamera stjäl alltså din själ i en kontinuerlig ström. Klart att man blir lite illa till mods!

Rickard

Urverk speldesign
Jag är galet nyfiken på hur det ser ut då andra rollspelar. Nån som filmar o lägger upp på youtube så man får se hur ni kör?
Jo, ,det skulle faktiskt vara intressant att kolla på, men jag undrar hur intressant det är i längden. Jag menar, antagligen blir det en situation där man känner att man borde ha varit där för att känna det hela. Närvaron (kanske) saknas och därmed kan det blir ointressant.

Jag hade gärna ställt upp en filmkamera, eller snarare gömt den. För man blir rätt stel av att veta om att man blir filmad (jag har gjort kortfilmer under studietiden). Bara någon riktar en fotokamera mot en så stelnar man ju till och hamnar i en onaturligt läge.

Annars håller jag väl med folk. Om du vill veta hur andra spelar, fråga runt (på forumet) om du kan få vara med på något spelmöte eller gör det nästbästa - dra på konvent. Konventsbesöken är dock inte i topptrim för man kan få kassa spelledare och dessutom så blir konstellationen rätt konstlad. I regel har man ingen trygghet hos spelledaren.

/Han som själv minns att han frågat efter spelgrupper att besöka på forumet, men orkar inte länka

PS. Annars har du ju The Gamers :gremgrin: DS.