Nekromanti Spela Mouse Guard på blogg

Mogger

Hipsteranka
Jag, Poppe och en kompis spelade lite Mouse Guard över blogg, men den tredje drog sig ur på grund av bristande tid.

Om någon är intresserad så kan ni hoppa in. Poppe är säkert med, men om inte så går det bra med helt nya vaktmöss. Ett uppdrag är inte så långt så vi kan ha hur många möss som helst som byts av och spelar.

Ni kan läsa del 1 här.

Krav:
Du bör ha tillgång till spelet eller åtminstone ha grundläggande kunskap om hur det funkar.

mcwolfe

Veteran
Hmm.. intressant. Jag har läst genom både MG och BW, men inte spelat något av dem. Det skulle vara intressant att prova och hoppa in

Mch
McWolfe

Mogger

Hipsteranka
Coolt, du är välkommen att hoppa på. Läs igenom bloggen och fundera på en karaktär så tar vi det därifrån. Det går utmärkt att välja en färdig från boken med.

Men gör inte för mycket. Vi väntar och ser om vi får med oss några fler, och om Poppe fortfarande är på.

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Jag är nog intresserad av att haka på. Ni verkar ju inte hålla någon halsbrytande takt så det kan väl inte vara något problem att hänga med. :gremsmile:

Mogger

Hipsteranka
Nej, vi har inte bråttom. Det enda som är viktigt är att det inte dör helt, men så länge det tuffar på och eventuella avbrott meddelas (typ "jag har tenta i helgen så kan inte skriva förrän nästa vecka" eller vad det nu kan vara) så är det inga som helst problem med långsam takt.

Kul om du hakar på!

Mogger

Hipsteranka
Ok, vi har Poppe och DeBracy som anmälda och kanske McWolfe med.

Jag tänker låta tråden vara öppen någon dag till men sedan är det försent att hoppa in.

hakanlo

Hero
Jag skulle vilja anmäla intresse! Har läst MG pärm till pärm, men inte spelat. Det är nog ett spel som kan lämpa sig utmärkt för att spela via blogg, så det vore kul att prova. Inte heller jag kan garantera racerfart i skrivandet, dock. Men (nästintill) en gång per dag borde det gå att kika in.

Mogger

Hipsteranka
Coolt. Jag tror att vi använder den här tråden för att spåna lite kring koncept och sånt, vad tror ni om det?

Kolla in Poppes patrulledare: Murtaugh

Tänk på att det är coolt om era Belifs krockar lite, för på sätt som kommer de alla att bli relevanta i spel. Samma sak gäller Friends och Enemies och inte minst var de finns och var ni kommer ifrån.

Rickard

Urverk speldesign
Måns said:
Ni kan läsa del 1 här.
Det var kul läsning, men spelsystemet är på tok för omständligt för min smak.

/Han som hoppas att han någon dag kan få testa spela spelet på riktigt

hakanlo

Hero
Jag är redo att spåna! Om jag är antagen, dvs, så att säga... Om det skulle vara så att du har nog med möss, säg bara till, det förstår jag lätt!

Jag har läst en del på bloggen, men jag skulle möjligen kunna behöva en riktig pekare på aktuellt läge.

Mogger

Hipsteranka
Du är med, och nu är antagningen stängd. Vid närmare eftertanke tror jag vi tar spånande och sånt över mail.

Skicka mig ett PM med mail så kör vi en maillista.