MrG said:
1. Någon annans vision (en annan sl och en annan arrangör än hemma vidgar vyerna)
Tja, där kan jag se en fördel.
Ska också sägas att jag hade rätt kul i indierummet, med små enstaka mer eller mindre planerade grejer.
MrG said:
2. Spel med skrivna karaktärer och bakgrunder som på konvnet leveras färdiga, men hemma tar lång tid att spela fram
Jag ser inte fördelen... För mig låter det som "fördelen med pölsa framför glass är att det inte finns något gott i pölsa", typ.
Jag har jättesvårt att sätta mig in i en karaktär och känna inlevelse i den på kort tid, oavsett om den har färdig bakgrund eller inte. Det är t.om ännu svårare att leva sig in i en karaktär man inte skapat själv, tycker jag.
MrG said:
3. Saker som inte funkar hemma lika bra praktiskt kan dyka upp på konvent, friform och exprimentlust är inte död ;-)
Är inte det mest ett problem om man har konservativa spelare?
MrG said:
Vad skulle du vilja ha av ett konventsäventyr? Vi/jag har inte spikat vad vi ska göra, det lutar mot nått tillsammans med Fallen eller rymdsåpa. Om inte annat kan vi fixa en skräddarsydd rollspelsbarbeställning åt dig.
Tja... Jag vet inte. Som sagt, större delen av det jag vill ha ut av rollspel till vardags (=längre kampanjer, inlevelse i en karaktär man skapar och följer med, etc) finns inte direkt tillgängligt. Om det finns ett indierum på SSK kommer jag att hänga där, antagligen. Funderar på att ha ett eget litet mini-arrangemang där jag istället för att spelleda låter folk spelleda mig och andra i Evolutionens Barn... Lite "testa och se vad lätt det är"-grejen.
Annars kommer jag att hålla utkik efter grejer som verkar lagom experimentella eller plotmässigt intressanta. Fallen Reich verkar på pappret ballt, även om jag inte tror att deras karaktärsskapande passar mig det minsta. Rymdopera är nästan aldrig min grej riktigt, lika lite som t.ex standardfantasy.
Men; jag är en minoritet. Jag kommer till SSK oavsett om jag hittar specifika scenarier jag vill spela eller inte. Alltså behöver man egentligen inte bry sig om mig.
Men, om jag ska koka ihop saker jag gillar: Jag gillar att känna mig smart och att utmanas intellektuellt, jag gillar karaktärsinlevelse, och jag att få ordentliga mindfucks.