Nekromanti Spela Winchester på LinCon!

Nästa helg är det äntligen dags för konvent igen - då bär det av till Linköping. Vi packar som vanligt med figurspelet och ett rykande hett Western-äventyr. Det är dags för den andra fristående delen i Deliverance: Winchester. Och det finns fortfarande platser kvar - hör av dig direkt till oss, vi finns på plats, enligt uppgift närmast cafeterian.

Va? Vill du veta något mer innan du bestämmer dig? Tja, här är Krämers stämningstext:

Som skuggor från inbördeskriget slog de till i mörkret. Efter sig lämnade de blodspår i snön, några genomdränkta dollarsedlar i det kyliga vattnet och gyttjiga vagnsspår i riktning mot bergen. Den vagnslast vapen som blev deras lön gjorde lite för att jaga bort den tomhet tiden i Deliverance fyllt dem med. Efterlysta, för ett mord de inte begått, utmanövrerade, manipulerade och slutligen vända ryggen av den stad de tjänat, slank de iväg som tjuvar om natten.

Sacramentobergen, en del av de mäktiga Klippiga bergen, insvept i en mantel av is och snö och fläckad av högrest tallskog. Sacramentobergen, till brädden fylld med vargar, björnar, snöskred, issprickor och fruktansvärd kyla. En plats vars faror väger lätt i jämförelse med rykten om silvergruvor och hemliga tillflyktsorter. Sacramentobergen, hem åt en grupp uthålliga och trotsiga mescaleroapacher som inte låter sig spärras in eller betvingas. Sacramentobergen, ett utmärkt tillhåll för det jagade och splittrade sällskap som skyndar in i dess skugga.

Winchester är ett scenario som handlar om vanliga människor som tvingas till ovanliga val. Det är en historia om girighet, splittring och en last vapen. Winchester.

Eller varför inte spela del 1, Colt innan konventet? Det hittar du på www.rollspel.com

Don't be a stranger!

/a & t

Foggmock

Myrmidon
Jag hade hoppats få spelleda det men Linconledningen tyckte det var bättre att jag spelledde två pass Practise Effect istället. Olyckligtvis så krockade tiderna när jag tänkte avanmäla ett av de passen till förmån för Winchester (förhoppningsvis)så jag fick Techmageddon istället och då orkade jag inte bråka mer.

Kommer det finnas för nerladdning efter konventet precis som Colt?