Nekromanti Spelare i Nynäshamn/stockholmsområdet

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Såhär är det: Jag jobbar som lärare vid nynäshamns gymnasium och har nu börjat komma in lite mer i rutiner och sådant. Jag börjar nu återigen känna att jag kan ta mig tiden att spela och spelleda rollspel...

Primärt kan jag spela på fredagar + helger. Jag spelar helst med fokus på inlevelse, men kan tänka mig att spela det mesta. Jag kan spelleda följande på hyfsat kort varsel:

* Scriptura, eget påfund. Nutida skräck.
* Call of Cthulhu, utan pulpaction utan mer mysterier och kosmisk skräck.
* Evolutionens Barn, cyberpunk-samberättarspel med animestuk.

Annars är jag öppen för förslag. Har en spelare på kroken från Järnringen/Mutantforumet som eftersöker inlevelsefokus, så om jag hittar 1-2 till spelare med det intresset som kan tänka sig att vara med så är vi in business.

I spelare letar jag mest efter engagemang. Jag spelar ogärna med folk som inte tar hobbyn på allvar utan prioriterar allt möjligt annat före. Visst kan det komma saker emellan, men då hör man väl åtminstone av sig, eller hur?

Från Stockholm C tar man sig till Nynäshamn på fyra kuponger och omkring en timmes restid. Just nu är jag inte så mobil, men bor man i stockholmsområdet och inte alltför mycket på "fel sida" av stan så är det lätt som en plätt att ta sig hit.

krank

Jag letar fortfarande. Nytt på schemat är Gestalt, ett superhjälterollspel.

Jag har 1 spelare härifrån, och 0,5 spelare från M:UA-forumet (har inte hört av grabben på ett tag nu). Jag vill helst ha 3-4 spelare av synergiskäl - två spelares rollpersoner kommer alltid att eftersöka samarbete, medan tre spelares rollpersoner nästan alltid hamnar i intresanta och roliga konflikter =)

Så - 1-2 spelare till som vill spela med Kranket? Jag är öppen för förslag, vill man inte ha mig som SL så kan man spelleda något själv. Jag vill bara spela rollspel!

Yreburre

Veteran
Go kväll
Flyttade själv till Nynäset för ett par månader sen pågrund av jobb och det skulle vara härligt att börja köra lite rollspel igen. Låter ju också trevligt med att fokusera med på inlevelse och att ryckas med i historieskapandet för det är ju det som är meningen med denna hobby eller hur?^^
Och det är ju alltid roligt att träffa nytt folk med samma intressen som en själv.
Tillsvidare Chim chim/Erik

krank

Men se där! Ännu ett ansikte.

Då har vi Vicotnik, Anitropius, och så Yrreburre. Plus eventuellt en kille till som hörde av sig för nån månad sen eller så via M:UA-forumet. Det tycker jag är en helt OK spelgrupp - eller ja, det finns potential. Det bästa vore om vi allihop kunde träffas nån dag och prata om vad vi vill spela och när vi kan och vilken sorts rollspelande vi föredrar och så vidare.

Jag skapar en privat diskussion, håll ögonen öppna i era privata meddelanden-korgar...