Nekromanti Spelare och Vandöda

Akutabi Gamma

Veteran
Kan man som Spelare läsa i V&N utan att förstöra den härliga stämningen(två "m" kanske?)? Av en händelse har jag snappat upp att det står hur man skapar Nekromantiker, men kan man läsa om de Vandöda som Spelare?

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Nej du borde inte läsa det, det är mycket mer nöje i att komma på allt "in-game", så att säga.

IMHO förstås.

(och du stavade helt korrekt, ett 'm' i 'stämning')

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Fråga SL.

Egentligen så är det upp till din SL. Om han kommer att använda sig mycket av matrialet i era äventyr, då kan det vara fördelaktigt att inte läsa det. Det kommer nämligen förhöja spelupplevelsen att vara ovetandes om vad dom vandöda är för något och hur dom fungerar.

Men om han inte tänker ha med många vandöda och nekromantiker, då borde du kunna läsa den utan allt för står oro.

Jag har t.ex. inte läst hemlighetskapitlet i V&N för min SL har rekommenderat mig att inte göra det, eftersom han kommer inkorporera vissa delar av det i sin kampanj.

/Naug

swazze

Swordsman
Be din SL att skriva ner de sidor som han inte tycker gör någon skada att du läser. Sen e det bara att ge fan i resten.

Mouja

Hero
Välj ut vilka vandöda som din spelare/du ska kunna, sedan läser du/han/hon/de om dem och inga andra..