Nekromanti Spelare sökes Gdocs BW

Nässe

Myrmidon
Jag är sugen på att dra igång en textbaserad Burning Wheel kampanj över gdocs, i stil med den här.

Jag letar efter en eller två spelare som skulle vilja köra igång en kampanj. Jag har inte själv kört sådär väldigt mycket Burning Wheel så vi hjälps åt med reglerna.

Jag tänker att man postar en gång var eller varannan dag, ungefär. Så man behöver hålla fokus på kampanjen, men det ska samtidigt inte ta sådär jättemycket tid. Några minuter om dagen.

Jag har två olika situationer/ "världar" som vi kan titta på- men självklart diskuterar vi oss fram till en gemensam setting och situation som vi alla gillar.

Skriv i tråden, eller skicka ett PM.

/ Nils

Nässe

Myrmidon
Måns said:
Jag är på!
Yes! Gött :gremsmile:

Vi väntar lite och ser om någon mer hänger på. jag slänger upp ett doc imorgon med spånande kring två idéer.

/ Nils

Mogger

Hipsteranka
Nässe said:
Måns said:
Jag är på!
Yes! Gött :gremsmile:

Ska vi vänta lite och se om någon mer hakar på, eller ska vi börja spåna i ett doc redan nu?

/ Nils
Det är nog roligare för en eventuell 3:e deltagare att vara med från början, gissar jag. Men du kan ju skapa ett doc och lägga fram dina två grejer så kan jag iaf läsa lite.

Jag har spelat BW en del. Det är ganska tungt och lite trixigt, men det löser vi.

Xyas

Swashbuckler
Jag är intresserad. Har länge funderat på play-by-text eller vad man kallar det. Men jag har aldrig spelat BW. Jag skummade den förra versionen, men det är ett ganska bra tag sedan nu.

Nässe

Myrmidon
xyas said:
Jag är intresserad. Har länge funderat på play-by-text eller vad man kallar det. Men jag har aldrig spelat BW. Jag skummade den förra versionen, men det är ett ganska bra tag sedan nu.
Kul!

Då har vi två spelare, och kan börja spåna på en setting och en situation. Jag PM:ar dig.