Nekromanti Spelare sökes till Changeling: the Lost kampanj

zynt0xic

Veteran
Vi är en grupp på 4 pers som spelar i Stockholm och har spelat alla möjliga typer av settings i flera år nu men föredrar World of Darkness.
Normalt sett är det jag som får leda men nu ska jag äntligen få sätta mig i spelar-sittsen igen inför en WoD: Changeling: the Lost kampanj!
Dock känner vi att vi behöver få in lite nytt blod i gruppen samt för att ha en stark spelardynamik söker vi en ny spelare till gruppen som gärna tar på sig en utåtriktad och initiativtagande karaktärsroll.

Kampanjen kommer att utspela sig i Irland, Dublin, men är inte begränsad till endast Irländsk mytos, så du får ganska fria händer med vilka inspirationskällor du vill andvända för din karaktär.
Vi har ett bestämt schema med spel-sessioner varje söndagkväll, då vi lagar mat ihop och sätter sedan igång och spelar.
Tidigare erfarenhetskrav är inte stora då vi inte är någon hardcore grupp och vi har blandade erfarenhetsnivåer, men det är föredraget om du har spelat World of Darkness någon gång förut, men inget krav.
Enda kravet vi har är att du skall gilla att just rollspela, då vi har väldigt icke-strids-orienterade kampanjer, samt att du talar bra engelska då det är språket vi kommer spela på.

Karaktärskapande ska görs i sällskap av spelledaren för att han skall få en detaljerad förståelse för din karaktär och du får vägledning för att få en karaktär som blir så rolig som möjligt att spela i hans kampanj.

Hör jättegärna av dig om det låter lockande!
Antingen via PM eller till Zyntoxic@gmail.com