G
Guest
Guest
Jag kommer att köra igång min nya hemmagjorda kampanj "Den Drömmande Guden" i min egen värld i Tolkiensällskapet Forodrims lokal på Kungsholmen. Jag söker 6-10 spelare som vill vara med från början. Just nu har jag tillräckligt med intresserade. Det brukar dock alltid falla bort några i början och alla kommer inte heller varje gång, så hör av dig om du vill veta mer eller testspela genom att skicka ett meddelande på. Om du sedan vill fortsätta spela, behöver du bli medlem i Forodrim. Då måste du vara minst 16 år.
Erfarenhet från DnD 3.5 är en fördel, men inget krav. Reglerböcker och figurblankett finns också på svenska, ladda ner från http://mikael.borjesson.net/dnd/default.asp Vi kommer att spela 2-4 vardagkvällar i månaden ca kl 18-22. Start så snart som möjligt.
Jag är själv 43 år och bor tillsammans med min fru och 1½-åriga son i Vasastan. Arbetar på en arbetsförmedling med vägledning och stöd till arbetssökande. Är även spelare i en annan DnD-kampanj en gång i veckan. Har tidigare erfarenhet som spelledare i Rolemaster, ADD och DnD 3e. Håller själv på att bli medlem i Forodrim. Anser att spel ska vara en blandning av hälften strid, en fjärdedel problemlösning och en fjärdedel rollspel. Det viktigaste med att spela rollspel är att ha kul tillsammans och att var och en får ut det man vill när vi spelar.
Vill du träffa på artefakter, göra resor i tiden och till andra dimensioner eller planeter, känna att något mystisk kraft har sin hand med i det som sker i ditt liv samt uppleva möten med änglar? Ja, då är denna kampanj något för dig!
Äventyren äger rum i en tropisk/subtropisk miljö med regnskog och savann. Magi är svår att köpa, för det finns inte så många magianvändare i världen. På grund av det varma klimatet och bristande kunskaper är det tyngsta pansar man kan köpa nitat läder. Erfarenhetspoäng delas inte ut på lägre grader, utan du stiger i grader när spelledaren ger besked om det. Hjältepoäng delas ut efter varje spelomgång för att vara till hjälp under spelet.
Det är en kampanj med upphottade spelarkaraktärer och passar en grupp spelare som anser att samarbete i spelargruppen och informationssökande i kampanjen är lika viktigt som strider mot fiender. Du kommer att spela med en karaktär som du själv skapar. Du behöver ej ta hänsyn till övriga karaktärer i gruppen när du ska välja klass och ras, för jag anpassar spelet efter spelarna. Din karaktär kommer att börja på första graden med att ha 1) riktigt höga hjältevärden på grundegenskaper, 2) få ett extra knep på första nivån och två extra färdighetspoäng att fördela, 3) vara en naturlig varulv, 4) ha snabbläkning i mänsklig form och 5) ytterliggare +5 på nivå inom valfritt allmänt förekommande kunskapsområde.
Äventyret börjar med att du och de andra äventyrararna anländer med båt till en handelsutpost. Ni färdas tillsammans med handelsmannen Matar. Ni står i begrepp att stiga iland och får några goda råd på vägen från Matar: "Jo, det är nämligen så här att..."
Erfarenhet från DnD 3.5 är en fördel, men inget krav. Reglerböcker och figurblankett finns också på svenska, ladda ner från http://mikael.borjesson.net/dnd/default.asp Vi kommer att spela 2-4 vardagkvällar i månaden ca kl 18-22. Start så snart som möjligt.
Jag är själv 43 år och bor tillsammans med min fru och 1½-åriga son i Vasastan. Arbetar på en arbetsförmedling med vägledning och stöd till arbetssökande. Är även spelare i en annan DnD-kampanj en gång i veckan. Har tidigare erfarenhet som spelledare i Rolemaster, ADD och DnD 3e. Håller själv på att bli medlem i Forodrim. Anser att spel ska vara en blandning av hälften strid, en fjärdedel problemlösning och en fjärdedel rollspel. Det viktigaste med att spela rollspel är att ha kul tillsammans och att var och en får ut det man vill när vi spelar.
Vill du träffa på artefakter, göra resor i tiden och till andra dimensioner eller planeter, känna att något mystisk kraft har sin hand med i det som sker i ditt liv samt uppleva möten med änglar? Ja, då är denna kampanj något för dig!
Äventyren äger rum i en tropisk/subtropisk miljö med regnskog och savann. Magi är svår att köpa, för det finns inte så många magianvändare i världen. På grund av det varma klimatet och bristande kunskaper är det tyngsta pansar man kan köpa nitat läder. Erfarenhetspoäng delas inte ut på lägre grader, utan du stiger i grader när spelledaren ger besked om det. Hjältepoäng delas ut efter varje spelomgång för att vara till hjälp under spelet.
Det är en kampanj med upphottade spelarkaraktärer och passar en grupp spelare som anser att samarbete i spelargruppen och informationssökande i kampanjen är lika viktigt som strider mot fiender. Du kommer att spela med en karaktär som du själv skapar. Du behöver ej ta hänsyn till övriga karaktärer i gruppen när du ska välja klass och ras, för jag anpassar spelet efter spelarna. Din karaktär kommer att börja på första graden med att ha 1) riktigt höga hjältevärden på grundegenskaper, 2) få ett extra knep på första nivån och två extra färdighetspoäng att fördela, 3) vara en naturlig varulv, 4) ha snabbläkning i mänsklig form och 5) ytterliggare +5 på nivå inom valfritt allmänt förekommande kunskapsområde.
Äventyret börjar med att du och de andra äventyrararna anländer med båt till en handelsutpost. Ni färdas tillsammans med handelsmannen Matar. Ni står i begrepp att stiga iland och får några goda råd på vägen från Matar: "Jo, det är nämligen så här att..."