Spelare sökes till fantasy-kampanj

M0n3y5h0t

Veteran
Hej, jag är i startgroparna för att starta en ny kampanj, efter att ha avslutat en annan kampanj.

Det kommer att vara fantasy i systemet Mythras över foundryvtt och discord. Måndagar eller tisdagar någonstans mellan 1830-2200. Bor i Stockholm och kan tänka mig att köra avslutningar på längre story arcs irl.

Världen är min homebrew, kallad Erdi. Det finns mycket utrymme för en spelare att påverka världen, då det finns mycket som kommer att utvecklas under spelet. Kanske har du en idé om en cool munkorden eller ljusskygg gud? Det kanske vi kan väva in.
Religion, drivkrafter och mål (kallat “passions”) samt gillen, kulter och andra sammanslutningar är viktiga i världen och stöds även spelmekaniskt.

Magin är mäktig, och det finns många magiska/gudomliga platser, såsom dalar höljda i evig dimma eller en permanent frusen ö som sägs vara hem åt en urgammal häxa, men världen/systemet i sig är mer åt low-fantasy hållet. Permanenta magiska föremål är sällsynta och ett hårt, välriktat slag kan sänka även den mest erfarne krigaren.

Jag söker spelare som:

• Vill och kan vara med på en längre kampanj där ambitionen är att spela de flesta veckor.

• Är i tid och som hör av sig om förhinder uppstår på kort varsel.

• Har koll på sin egen karaktärs saker, vilka specialeffekter som fungerar med dina vapen eller vad dina besvärjelser gör.

• Vill lägga fokus på karaktärsdrivet rollspel, där rollpersonerna har band till andra rollpersoner och världen samt att rollfigurerna utvecklas.

• Gillar sandlådeliknande kampanjer där karaktärerna ofta driver handlingen framåt.

• Är ok på att det kanske blir 10 sessioner i rad helt utan strid och en av dem kanske är att prata barndomsminnen vid lägerelden.

• Har en ambition att spela “in character” större del av tiden.

PMa vid intresse och specifika frågor. Skriv generella frågor i tråden.