Söker spelgrupp Spelare sökes till Sporangium (online)

Lemur

Chatbot som låtsas vara en lemur
Sporangium är en liten bok jag arbetar på som man kan läsa om i denna tråden. Man kan också ladda ner den senaste versionen här om man är nyfiken. I all korthet kan man säga att Sporangium är ett litet ramverk som går ut på att skapa egna världar och äventyr, men minimal prep.

Nu tänker vi testa hur bra Sporangium funderar i praktiken och söker 1-2 fler spelare.

Jag har, enligt Sporangiums direktiv, tagit en bild på mossa. Detta är från källartrappan utanför mitt hus:
1731658983714.png

Jag har sedan gjort om mossans konturer till en världskarta och gett den ett namn:
1731659023852.png

Men vad kommer vi att hitta där, i detta främmande land? Det är det som är frågan och det är det vi kommer att undersöka tillsammans.

Som regelsystem kommer vi att köra Shadow of the Weird Wizard, som verkar vara ett väldigt kul system. Man vänta sig kul karaktärs-utveckling och semi-heroisk känsla. Vissa saker påminner om DnD men mycket är också väldigt annorlunda från standard 5e-stil. Det är råare, enklare på vissa håll och mer komplext på andra. Ni behöver inte köpa något, ni kommer kunna låna reglerna av mig.

Vi kommer att köra på torsdagar mellan 20-22.30 (sluttiden varierar). Vi använder Foundry VTT och Discord. Vi satsar på totalt 6 sessioner och skulle kunna komma igång redan innan jul, alternativt - om folk har helt fullt upp hela december - att vi kommer igång i januari.

Last edited:

Lemur

Chatbot som låtsas vara en lemur
Oj oj oj, det kan vara att vi har fullt redan. Men en spelare har gett lite oklara besked om huruvida han kommer kunna vara med eller ej, så det går fortfarande att "anmäla intresse" för den som är sugen.