Nekromanti Spelare sökes!

Tradingfin1983

Veteran
Hej,
Söker en spelare, till en grupp på fyra, till ett litterärt rollspel som kommer att spelas över Skype. Rollspelet kommer förhoppningsvis bli en lång kampanj med många variationsrika äventyr.
Du får gärna vara en kreativ person som vill hjälpa till och skriva äventyr och utveckla spelet. Eller så inte, helt i sin ordning om du endast vill spela.

Låter detta intressant? Vill du veta mera? Naturligtvis vill du det! Tag kontakt genom att svara här i tråden eller skicka PM!

Må väl!

Ape of Wrath

DOWN WE GO
Vad menas med ett litterärt rollspel?

Att spela över Skype är inget som lockar mig personligen men jag tänkte att andra eventuella intressenter kanske vore betjänta av en närmare förklaring.

Hoppas du hittar spelare!

Tradingfin1983

Veteran
Litterärt rollspel har jag valt att kalla det. Om det i praktiken är rätt ord så vette fasen. Ska försöka förklara enkelt. Spelandet utspelar sig i realtid, dock är ingen mikrofon i användning. Dialogerna, handlingen och reglerna uttryckes skriftligt. Tecken/symboler och fetad/kursiv-stil används för att urskilja tanke, tal och beskrivningar. Men även spelledarens inflikande av eventuella händelser, aktuella tärningskast med mera.

Skrift, i stället för tal. Helt enkelt.