Nekromanti Spelare som mer än karaktärer...

morkbollen_UBBT

Warrior
Eftersom min grupp är lite uppsplittrad undrar jag om någon känner till nått äventyr/kampanj/system där en spelare kan spela ondisen eller någon annan roll som påverkar händelserna i storyn.

Jag har spelat den femte konfluxen där det fungerade bra, men då var vi inte splittrade.

Nån som vet nått eller kanske bara har nått förslag på idéer?

Jarjo Bosto

Veteran
Orminge, Nacka, Stockholm, Sverige, Europa, Jorden
Jag vet inte om det har relevans...

Men i vår grupp så körde vi en rätt lång kampanj där vi i gruppen kämpade i ett krig. I fiendearmén fanns där en general som blev vår värsta fiende, i alla fall i våra huvuden. :gremsmile:

I alla fall, då tog SL in en utomstående som fick hjälpa till att sköta den generalen och lät honom ta avgörande beslut inför varje spelmöte.

Med andra ord så var generalen inte egentligen en spelare, men han stod under kontroll från annat håll än SL. Det funkade bra, men det blir kanske lite orättvist om alla vill vara med och spela.

Alternativt kör man två grupper: en med ondingarna och en med godingarna. Då kan man varva och köra vartannat spelmöte med varannan grupp. Kanske med någon slutkläm där båda grupper möter varandra i en enorm show-down.

Bara några tankar. :gremcool:

Johan

MrG

Swashbuckler
rit med om några sånna lösningar, från tronkrig i Amber RPG där alla i princip är skurkar, till skurkar dolda i spelgruppen (som rapporterar till spelledaren mellan möten, eller med lappar eller hemliga gester) och även spelare som inte varit med på spelmötena utan fått rapporter från sl och agerat där efter. Allt har varit kul! Rekomendationen är nog att testa, se vad som passar er.