Nekromanti Spelare - vilka krav ställer du på dig själv?

Bifur

Veteran
Eftersom det togs upp i tråden om SL:s krav på spelare.

1. Att jag skaffar mig ett hum om de regler som styr hur jag gör en RP, även om det bara innebär att jag frågar SL.
2. Att jag försöker skapa en intressant och rolig RP som passar in i det scenario/kampanj som SL planerat.
3. Att jag tillgodogör mig viss spelvärldsinfo, i alla fall så mycket att jag kan fullgöra p. 2. Det är så klart olika mycket beroende på spel: Star Wars - äsch det kvittar, Coriolis - oj jag vet ingenting, det är i rymden va?, var kan jag läsa på?
4. Att jag under spelets gång tillgodogör mig allmän spelmekanik.
5. Att jag hjälper mina medspelare och min SL att skapa en god stämning, känsla för spelvärlden och låter min RP agera för att föra den gemensamma berättelsen framåt.

Sen finns det en massa mer allmänmänskilga grejer: som att inte hålla på med annat under tiden, komma i tid, inte fastna i irrelevanta ämnen os.v. men jag höll mig till de mer rollspelsmässiga här.

.113

Swashbuckler
Jag är väl ofta en ganska drivande spelare, så jag försöker att involvera Andra spelare också. Det är kanske en spelledar-skada? Jag är väldigt fokuserad på att vi ska ha roligt men jag är också ute efter att veta vad som händer så jag hjälper gärna till att driva storyn framåt också. Sen spelar jag gärna egna saker men ställer upp på andras grejer med och lyssnar aktivt även när Andra spelar.

Ja just ja och så ser jag till att vi spöar allt som behövs. ibland.

Rangertheman

Myrmidon
Jag tycker det är viktigt att jag har en genomtänkt rollperson som passar in i gruppen och som är intressant att spela. Kan inte tänka mig att bara krafsa ihop något. Jag föredrar också att vara så väl förberedd som möjligt.

DanielSchenström

Swashbuckler
Mina krav på mig själv som spelare:

Kunna reglerna så att jag kan spela (fast det känns inte som ett krav, det kommer sig bara av tiden).
Göra en rp som funkar med de andra spelarnas rp.
Inte göra andra saker under spelandet som att läsa något eller liknande för att inte verka ointresserad.
Försöka lära mig världen så man kan spela som om man var därifrån.
Ha med mig allt som behövs, komma i tid, inte prata om ovidkommande saker (försöker pejla av lite här, ibland när det gått mer än en vecka mellan spelmöten så vill alla prata av sig, men jag är mer ok med det som sl än spelare) och annat spelarvett.

RasmusL

Champion
?- Att alltid komma till varje spelmöte på topp humörs- och orkesmässigt. Detta är det viktigaste, det som allt börjar och slutar med, och jag försöker se till att ladda minst en eller ett par timmar innan varje spelmöte genom självrannsakan för att identifiera mina behov och sedan åtgärda dessa.
- Att lyssna mer än jag pratar.
- Att involvera något som etablerats av en annan spelare i varje situation och bygga på detta.
- Att inte etablera i onödan, bättre att fördjupa karaktärer, platser och prylar än att bredda galleriet.
- Att inte snacka ner spelmötet i efterhand, även ett mediokert möte kan ge goda minnen om det inte neggas för mycket!

Jocke

Man med skägg
Tänka efter ifall jag tog med mig fika nyligen, om jag inte på rak arm kommer på det - försöka ta med fika den här gången.

slanfan

Hero
Försöka hålla tider, försöka anteckna så att jag kan vara delaktig i vad som händer, försöka kunna reglerna, försöka att vänta 90 minuter mellan cigaretterna, försöka ha med mina egna papper och pennor och tärningar, försöka ge positiv energi, försöka hålla käften om jag inte har något viktigt att säga eller om det inte är min tur att prata.

luddwig

Lawful evil
Utöver allmänt hyfs som att komma i tid och inte äta upp kakorna för alla andra försöker jag att fokusera på vad som händer spelet, bidra till problemlösning och dylikt på bästa möjliga sätt samt ha åtminstone lite koll på reglerna. Ett område som jag gärna skulle bättra mig på är att spela med utlevelse vilket jag av någon märklig anledning kan lyckas bättre med som SL.

Att skapa rollperson som fungerar att spela, jag har som mål att lyfta fram en av de andra spelarna lite extra vid varje spelmöte, jag surfar inte på mobilen, kommer i tid, försöker låta bli metasnacket och hålla regelfrågor till ett minimum/läsa in reglerna.

Med andra ord jag försöker göra det själv som jag vill att andra spelare ska göra när jag spelleder.

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Inga alls. SL får sätta upp koncepten för sin kampanj.

Jag räknar så klart inte in saker som att dyka upp och komma i tid, sånt räknar jag till vanligt hyffs.