Nekromanti Spelarens handbok

Jag har alla Eon-moduler förutom spelarens handbok, regnsynd och de sju sorgernas brunn. E det lönt att köpa någon av dessa. Jag tänker främst på spelarens handbok då jag har de fördömdas sista hopp men inte spelat det än. Hjälp mig!

Mvh Victor Palm

I'll be back

Krille

Super Moderator
"Jag har alla Eon-moduler förutom spelarens handbok, regnsynd och de sju sorgernas brunn. E det lönt att köpa någon av dessa. Jag tänker främst på spelarens handbok då jag har de fördömdas sista hopp men inte spelat det än. Hjälp mig!"

Spelarens handbok är bara till för en sak: spelarna. Genom boken kan spelarna skapa rollpersoner nästan utan regelboken, vilket gör att spelledaren kan behålla regelboken för sig själv.

Därmed följer också att Spelarens handbok till stor del består av "gammal skåpmat" som redan finns i regelboken. Men som sagt var, den är inte till för att introducera något nytt, utan för att avlasta spelledaren och spelledarens regelbok.

Känner man att man har det behovet så ska man skaffa den. Annars kommer man nog känna sig lurad.

Jag har hört att det skulle finnas en massa fina kartor ifrån spelarnas perspektiv av mundana; kan inte dessa vara användbara i en kampanj?

Mvh Victor Palm

I'll be back

Eskil

Warrior
Jo, kartorna är rätt snygga och så, men jag vet inte om de fungerar till annat än kampanjer med mycket internationellt resande, de är inte diekt detaljerade.

Helmgast
IMHO:
Spelarens Handbok är inte så jättebra, på grund av den enkla anledningen att bakgrundstabellerna saknas (dom fick inte plats). Vilket gör att man ändå är tvungen att använda regelboken vid rollspersonsskapande.

Bara så att du vet det innan du köper den. I övrigt håller jag med Krille

Mogger

Hipsteranka
Kartorna...

...är visserligen fina men de visar som Eskil säger stora landområden och är inte ett dugg subjektiva. De stämmer överens med "verkligheten". Enda skillnade från andra kartor är att de ser hyfsat handgjorda ut.

Ezping Orm

Hero
Regnsynd är ett bra äventyr, men de andra två modulerna (Spelarens handbok o Sorgernas brunn) är enligt mig, några av Neogames sämsta.

zuntona

Swordsman
Nej nej nej. Köp inte spelarens handbok. Den är värdelös då den bara är en regel bok för spelarna fast liten o tråkig. Inte värt pengarna. Tycker den bara finns för att mjölka lite extra pengar. Fy skäms neogames.