Nekromanti Spelarens handbok

Magnus L

Hero
Undrar om Spelarens Handbok är något att ha om man är en erfaren rollspelare?
I och för sig så köper jag nog den ändå eftersom jag har alla utom den men kan vara bra att höra sig för lite.

50000 asylsökande kan inte ha fel,
Sverige är fantastiskt
http://naug.50megs.com

Skelander

Veteran
Joo, den är bra om man är flera som vill kolla reglerna samtidigt, vid RP-skapande till exempel.

Rikard
---
"A real American only need one finger..."
Al Bundy

Boboliwsy

Warrior
Njae, är man en erfaren rollspelare kan man nog klara sig utan tipsen i Spelarens handbok. Däremot tycker jag att den är ganska bra att ha på grund av att den innehåller utrustningslistorna...
/Boboliwsy

Orchson

Veteran
Bra att ha om man är SL

Jag gillar den, den är praktisk att ha när man är SL. Då kan man undvika att spelarna sitter och bläddrar i regelboken och kanske snubblar över saker som de inte har med att göra. Dessutom finns i sstort sett allt en spelare behöver veta i den boken.

Jag rekommenderar den.

"Jag får väl spöa vem jag vill? Fascist!"

Ignatius

Veteran
Jag tycker att den är väldigt praktisk när det gäller namn. Det är den enda användningen den har i vår spelgrupp. Annars är den "i stort sett menlös" cit: Liftarens guide till galaxen...

Somliga straffar Daak genast!

Targon

Hero
Nej och åter nej!

Nej, nej, nej, nej!! Låna bokjäveln, kopiera utrustningslistan och lämna genast tillbaka den till den olycklige sate som har haft oturen att låta sig luras att köpa den (exempelvis undertecknad).

- Targon, skrivare

Rhemzor

Veteran
Njae

Nej, jag tycker nog inte det.
Vi köpte den när vi började spela för jag fattade inte ett skit i början och då är spelarens en bra grej.

Orsaken till att du skulle köpa den skulle vara:
1. Att den har alla vapen på en "plansh" (förutom de som finns i krigarens)

2. Det finns sk namntips i den som är bra.

3.Det kan vara bra om man bara har en grundbok och två vill kolla på olika saker, då är ju spelarns billigara :)

Och sedan finns det nog fler bra grejjer.......

"Det man inte har i huvudet får man ha i benen"

Helmgast
Nä,

Där står lite tips om hur man ska spela för att få god stämning å sånt, och några bra namnförslag, men sånt kan man ju komma på själv. Men felet som neoGames har gjort är att varken huvud-, händelse- eller fysisktabellen finns med. Alltså kan man inte göra en RP med endast Spelarens Handbok. Så har du pengar, köp någon annan modul, vilken som helst.

// Avatarex, som härmed har dubbats till riddare.

Svarte Faraonen

ром и смерть
Re: Aäeh...

Jag köpte den mest för utrustningslistorna, men nu när man har Eon II är väl namnen det enda man kan använda den till. Sen kan den ju vara bra om man är ny rollspelare också...

Livet som hummer är inte så lätt alla gånger...

- Bobby