Vad gäller spelledaren är det tvärtom - hen vill gärna att vi driver på egna agendor och jag berättade föregående spelmöte om mina planer, så att det skulle gå att förbereda. Men som du säger vill nog gruppen lite olika saker. Detta har en tendens att hända i vår spelgrupp, vilket är varför vi fått den generella känslan av att en "fokuserad"/"tydligt riktad" kampanj är enklare att spela, då spelledaren ger gruppen ett gemensamt mål.I mina ögon verkar det som att förväntningarna både inom gruppen och gentemot SL skaver, att ni egentligen vill ha ganska skilda typer av spel. Om din rollperson vill samla folket till revolution och de övriga nöjer sig med ett inbrott så förstår jag att luften går ur på dig. Det låter också lite som att SL inte vill ha några stora, omvälvande händelser i sin sandlåda.
Om det här var sista spelpasset i kampanjen kanske du kan föreslå att ni tar ut svängarna mer i nästa kampanj? Bakgrunden påminner lite om vår kampanj, men där har vi hunnit med både upplopp, regelrätta strider mot makten och inbrott under än så länge 6 spelpass.