Nekromanti Spelexempel

BraidsMamma

Veteran
Jag har kommit fram till att det bästa sättet att förklara rollspel för oinsatta är att låta dem läsa spelexempel.
Vet någon var man kan hitta spelexempel på nätet (asså text som beskriver en grupp människor som spelar). Gärna på svenska men engleska funkar. Jag har hittat två (Eon och Dunder & Drakar). Det enligt mig bästa var det från Neotech som var i en codex för ca 1,5 år sedan (minst). Vet någon om just det exemplet finns på nätet nånstand.

Tack för all ev hjälp (som säkert kommer att hjälpa många till att förstå oss rollspelare bättre).

Eksem

Champion
Universums bästa spelexempel genom tiderna är det som finns till Nobilis. Och bara för att Rebecca Sean Borgstrom är en sån fin tjej har hon sett till att du kan hämta hem det kapitlet på Guardians of Order's hemsida:

http://www.guardiansorder.com/downloads/index.php#nobilis

Notera att spelexemplet är tjugo sidor långt och skrivet till ett något okonventionellt rollspel och kanske därför inte är det bästa sättet att förklara rollspel på. Men det är i alla fall ett jävligt långt, häftigt och inspirerande spelexempel, och det allra bästa jag någonsin läst.