Nekromanti Spelgrupp i Norrköping

!Paxen

Swashbuckler
Jo, nu är det så att jag måste hitta några att spela med, då jag inte har spelat på ca 1 år. Jag har mest spelat dungeons & dragons men har även testat på mutant och Eon körde jag nån gång för länge sen, och skulle kunna testa nåt annat. Jag kan praktiskt taget vilken dag som helst i veckan och vill helst rollspela lite mer seriöst än bara hack n slash.

Rickard

Urverk speldesign
Vi håller på och förlorar en medlem i gruppen och skulle kunna tänka mig att dra in fler. Vi är inte så mycket för komplexa regler i spelgruppen - vi pallade exempelvis inte med att göra gubbar till DoD Trudvang. Vi tröttnade efter en timme och tog sedan en spelares hemmagjorda system och gjorde rollpersoner på en kvart och körde igång. En försökte spelleda Eon, men pallade inte med reglerna. Vi är inte heller så mycket för vapenskador eller bokföring av utrustning. Vapen har i princip alla samma skada när vi spelar och utrustning hittar vi på allt eftersom.

Spel som vi spelar är mest hemmagjorda prylar, men Mutant: UA, Feng Shui, All flesh must be eaten, Mutant Chronicles*, Star Wars d6* har vi stundom spelat. Vi brukar testa på en massa spel (även bräd- och kortspel) och har just nu en InSpectrestjusning. Spelstilen är generellt väldigt fokuserad på spelarinflytande, där spelarna får hitta på det mesta i miljön och vilka personer som de möter. Det är inte så flummigt som det låter. Vi har dock planerat att köra retro-spelmöten med DoD2 och gamla DoD-äventyr.

Våra hemmagjorda spel är:
Matiné
Ljus och lykta
Svärd och Trolldom

Vi är ett gäng kreativa typer mellan åldrarna 26-33, med ett undantag där en är 18 år. Slå en pling på 070-2535586 om du är intresserad (redan ikväll om du vill), så kan vi ta en fika och snacka. Vi har dock intagningskrav på nya spelare: om de inte flyr efter halva första spelmötet så är de antagna. :gremwink:

Jag brukar lystra till "Rickard".

/Han som visserligen har ett gäng som vill vara med och spela, men det skadar inte att slänga ut krokar

* Detta är spel som killen som ska flytta spelleder.

!Paxen

Swashbuckler
Låter skitbra. Jag borde inte ha nåt problem med dom typer av rollspel ni brukar spela, låter ganska roligt. Ringer nu på dan så får vi se om vi kan komma överens.

Kommer annars vara inne på messenger ( Paxxlee@hot.. ) lite senare, troligtvis.

Jag kallas oftast för Pax men har även setts prata med folk som kallar mig Patrik. Andra smeknamn på Patrik undanbedes, om det inte råkar vara något småroligt.

Höres..