Nekromanti spelgrupp i uppsala sökes!

Sesssan

Veteran
Hej!
Jag är en 18åring som nyss flyttat till Uppsala för att studera, och då lämnat kvar min spelgrupp. Därför söker jag nu en ny här i stan.

Jag har hittills bara spelat EON, som jag trivs väldigt bra med. Jag är dock ganska mycket av en "amatör-spelare", vilket ni isåfall får stå ut med. Jag har en nära på komplett uppsättning av EON 3 och min gamla spelgrupp använde mig som uppslagsbok om spelet. Jag kan mycket väl tänka mig att spelleda, har dock bara gjort det en gång förut.

Tack på förhand!

Möller

Hubert Hortlax
Välkommen till forumet! Jag hoppas att du hittar någon att spela med.

Ett tips är att leta runt lite på Sveroks karttjänst. Där finns spelhändelser och, om du klickar uppe till höger, föreningar utlagda. Där kan du kanske hitta någon förening som sysslar med rollspel att ta kontakt med.

Sen så måste jag såklart ta tillfället i akt att göra skamlös reklam för »mitt egna« konvent TullCon. Om du kan ta dig till Stockholm den 14-15 September kommer du definitivt att vidga dina erfarenheter av rollspel.

Cybot

Mest spelbar
Om du inte hittar någon spelgrupp på egen hand så brukar Spelgillet hänga på V-Dala på söndagarna.
De kan vara en aning studentikosa och det är inte bara rollspel som gäller. Men i alla fall.

(tips från Ex-uppsalabo)

Korpen

Hero
Uplands nation har också en spelförening, där det förutom massor av brädspel även är rätt lätt att få ihop folk till rollspel. Dessutom, är man i uppsala så är det värt att uppleva nationerna. Många ser dem enbart som pubbar/klubbar.