Nekromanti Spelgrupp sökes i sthlm.

Pysslingen

Veteran
Vi är 2 personer runt 25 år som bor söder om sthlm. Har spelat ett bra tag, dock har speltillfällena glesnat på senare tid och därav söker vi ny grupp. Kan tilläggas att vi inte kan "låsa" specifika dagar för spel pga skift-arbeten.

Wictor

Warrior
Jag kan göra som jag brukar och tipsa om vår föreningslokal Proxxi som ligger vid Humlegården. Där spelas alla sorts spel och det är inte helt omöjligt att hitta folk som är intresserade av att spela det mesta. Vägbeskrivning och dylikt kan hittas på www.proxxi.org

Organ

Out of time, out of mind
Proxxi

Men herrejävlar, finns Proxxi kvar?!?!?!?!? Det hade jag INTE väntat mig. Jag sprang där en hel del under en period i mitten på 80-talet. Jag ser att det forfarande ligger i samma dungeonliknande lokaler :gremgrin:

/Anders

Wictor

Warrior
Re: Proxxi

Fast det är bara namnet på lokalen som är detsamma. Föreningen som sköter det hela har bytts ut och det hela sköts nu av föreningen GAM. De få "Urproxxianer" som kommer till lokalen vördas prakiskt taget som antika gamla klenoder :gremwink:. Det finns en hel historia om hur hela skiftet gick till och varför namnet blev kvar som jag dock inte tänker ta upp här. Men alla är välkomna dit i alla fall, där sysslas det som sagt en hel del med spel av alla de slag. Det finns även filmduk med projektor, ganska moderna datorer, internetuppkopplingen har precis fixats och sen högar med olika rollspel.

G

Guest

Guest
Tja! Vi har precis startat en FR-kampanj och är 1 DM och 3 spelare.

Om ni är intresserade kan du ringa mig på 0704-53 72 30.

Vi spelar i stan, och brukar köra tisdagar och vissa helger.