Nekromanti Spelgrupp sökes i Stockholm

Umbra

Veteran
Hej alla glada rollspelare

Efter att ha spenderat stora delar av jullovet med att spela rollspel med min lilla grupp i Kalmar insåg jag att jag faktiskt saknat detta ganska mycket.
Just nu är jag tillbaka till studierna i Stockholm och vädjar till någon något underbemannad grupp i vår huvudstad att ta mig under sina vingar.

Jag har spelat ganska mycket rollspel men på senare tid har det begränsats till loven. Jag har bl a spelat drakar och demoner, D&D 3.5, vampire(även darkages), western, Ars magica, och lite eget påhittade system.

Det jag söker är en grupp som fokuserar på problemlösning och karaktärsutveckling snarare än hack n slash. Svara gärna här på forumet eller med ett pm.

Aleph

Veteran
Vi har precis startat igång en spelgrupp i Södertälje (strax söder om Stockholm) och behöver fler spelare. VI har inte bestämt vilket system vi ska fokusera på, troligtvis kommer vi att köra lite av varje (D&D 3.5, Vampire, Exalted, Drakar och Demoner Trudvang etc.)

Kan det vara något av intresse?

(Pendeln till Södertälje tar 40 min från T-centralen.)

//Markus - Aleph

Umbra

Veteran
Hej Markus

Jag har haft lite kontakt med en annan grupp men det är inte säkert det blir något där så jag är fortfarande intresserad av att spela.
Jag bor i flemingsberg så det är inte så långt till södertälje här ifrån (pluggar på KI, tandläkare)

Aleph

Veteran
Vad kul att du är intresserad! :gremlaugh:

Vi ska träffas nu på fredag kväll för att prata vidare och kanske spela något brädspel/figurspel. Maila mig på: markus snabel-a bornless.com om du vill komma eller om du bara vill veta mer.

Hälsningar
Markus

Eksem

Champion
Skall det spelas D&D 3.5 i Södertälje? Berätta gärna mer, vart i Södertälje, typ av kampanjer, ålder på spelarna, etc.

Aleph

Veteran
Nja, vi har precis bestämt att vi ska försöka dra igång en rollspelsgrupp i Södertälje. Exakt vad vi ska spela först har vi inte spikat, men alla är öppna för att köra D&D (antagligen i Forgotten Realms gissar jag).

Vi är nu fyra stycken som är intresserade (tre av oss träffades förra veckan för en fika) och åldrarna är mellan 24 och 30. Exakt var i Södertälje vi kommer att hålla hur är inte heller spikat (jag bor i Viksängen). Den av oss som har störst lägenhet bor i Hovsjö så där ska vi träffas nu på fredag för att planera lite mer och spela något brädspel/figurspel.

(Jag har i och för sig bil så jag kan agera chaufför om det krävs "transport".)

Intresserad?

//Markus - Aleph

Eksem

Champion
Om det blir D&D 3.5 kan jag definitivt vara intresserad, beroende på ungefär när ni andra tänkt spela och så. Jag kan tyvärr inte dyka upp på brädspel på fredag, men det känns bra att veta att det finns ett gäng i alla fall.

Vilka figurspel spelas?

Själv är jag 25 år gammal, förresten.

Aleph

Veteran
Nu på fredag ska vi nog köra D&D miniatures och det finns de i gruppen (inte jag dock) som kör Warhammer (både 40k och fantasy tror jag).

Apropå D&D 3.5 så hör vi av oss när vi bestämt vad vi ska köra.

//Markus

Eksem

Champion
Tja, då kan jag tänka mig lite Warhammer eller D&D Minis istället, om det inte blir rollspelande. Warhammer-spelare letar jag nästan ännu mer efter (jag har alltså aldrig spelat, men jag har en halv arme till Warhammer FB, och några få poäng till WH40K).