Nekromanti Spelgruppen

Serge

Veteran
Som SL får man stå ut med väldigt mycket skit. Spelarnas mål är egentligen inte att klara äventyret. I deras huvuden finns tre olika mål.
1. Vi gör Sl till en nerv vrak genom att metaspela, avbryta, tro att allt Sl säger har en anspelning till sex osv
2. Vi gör allt för att uppföra oss konstigt EX Prästen uppför sig som en underhållare/galning/krigare samt en dåre, fixerad av att gifta sig upp i samhället till varje pris om det så ska behöva ske med det kungliga husdjuret.
3. Gnälla på Sl att han inte skriver äventyren tillräckligt snabbt samtidigt som några gnäller på att någon inte är flexibel eftersom vi spelar vid feltillfällen EX Tjata om samma sak en hel termin "Jag vill gifta mig med en prinsessa", speciellt under en tysklektion.

Hur uppför sig era spelare, mina är roliga men väldigt krävande.

Renegade

Veteran
Jag vet inte hur mycket detta är relaterat, men jag gör ett försök...

En liten sak som jag fördömer, men som spelarna vill utnyttja är spelandet av alver angående relationer.

De säger att det är för lite relationer/sex i vårt rollspelande. De som klagar över detta är de som spelar just alver. Som alver har de en 20 årings utseende, är vackra oh graciösa. Ett medel för att skaffa kvinnor, alltså då mänskliga kvinnor, bara för att utnyttja utan att tänka på gott rollspelande som en alv. Oacceptabelt! Att spela en sådan, bara för att kn***a runt bland MÄNSKLIGA kvinnor. Usch och tvi! Hade det fungerat så i verkligheten så hade det ju funnits fler halvalver än alver, och i de flesta fantasyvärldar med alver så är ju kärleksrelation mellan alv och människa ovanlig, likaså förekomsten av deras avkomma.

Sådant här för er också? Detta agerande av spelare anses av mig som MYCKET dåligt rollspelande.

"...but if there's any girls there I wanna DO them!"

Stackars er som inte får spela rollspel ordentligt....
Vad är syftet för er med rollspelet?
Är det är uppleva spännande situationer o bli medryckt i en värld av......
Eller är det Monster, Guld, o Brudar....

Feuflux

omjonasson.se
Hmm, angående sex i rollspel så kan jag bara säga att det är i stort sett total frånvaro av det i mina äventyr. Ingen efterfrågan från spelarnas håll helt enkelt. Tur det kanske.... har tyvärr en svag känsla att jag skulle SL:a en tjej/kille som blir uppraggad av nån RP rätt dåligt.../images/icons/smile.gif En annan känsla jag har är att övriga gruppen bara skulle tycka en kärlekssökande spelare vara jobbig och slöa ner all action...

"...but if there's any girls there I wanna DO them!"

Hjälte! Bara älskar den där filmsnutten!/images/icons/laugh.gif

Serge

Veteran
Min spelgrupp består av några som vill spela och några som vill men som inte kan samt en som spelar men som inte vill. Inför nästa möte har beslut tagits att kasta ut ett av problemen, det kan ses som väldigt elakt eftersom personen i fråga tycker att det är väldigt kul att spela rollspel men som har en förmåga att få de andra spelarna på mycket dåligt humör (inte utan anledning).

Sen kan man fråga sig varför en annan person som säger att rollspel är tråkigt överhuvudtaget är med och spelar varje gång.

Rickard

Urverk speldesign
Välkommen till SL-rollen =\ [NT]

/[color:448800]Han</font color=448800> som som i.a.f stöter på #1 ø #3 rätt ofta