Nekromanti Spelhelg på Dragons Lair i Stockholm

G

Guest

Guest
Kommentarer till nyheten/notisen Spelhelg på Dragons Lair i Stockholm
Den 29-31 oktober är det dags för den stora spelhelgen på Dragon's Lair.
Ja, äntligen så verkar det som att någon i Stockholm försöker sig på något som liknar ett spelkonvent (förutom Dante och DanCon då).

Gå till nyheten/notisen

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Någon som har lust att gå på det här?

- Vulf

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Tja, det kan ju vara kul att gå förbi och lukta på kortspelarna.

Nä, skämt åsido, det är kul att det händer något. Vi bor ju för tusan i huvudstaden och tillika den största staden i landet – det är ju märkligt att det inte ska finnas underlag för åtminstone ett stort konvent. Alla försök att hålla ett StockCon har ju utan undantag ramlat omkull, brunnit ner och sjunkit i träsket.

Därför känns det som en bra grej att åtminstone gå till Dragon's Lair och visa sitt intresse. Heck! vi skulle till och med kunna arrangera lite impromptu Dungeon of Doom.

AEGIS PRIME

Swordsman
Varför inget konvent i Stockholm?

Nu bor jag inte i Stockholm själv, även om jag har gjort det under en period i mitt liv, men jag undrar varför det inte finns något riktigt spelkonvent i våran huvudstad. Dragons Lair försök är alltid en bra sak men har någon något svar.
Min gissning är att det finns ingen riktigt stark förening som det finns på de andra kända orterna då Stockholm är för stort för att ett förening skall kunna dominera.
Har jag fel?

Gardener

Champion
Jag hade dykt upp och demat spel från Looney Labs om jag inte varit upptagen hela helgen med att spela spel redan... Kul att det händer något i alla fall.

Hellzon

Långsamma Vargen
Låter ju klart intressant. Kanske dyker upp runt den 30:e, kan inte 29:e. I vilket fall, blir det Dungeon of Doom är jag klart på. :gremwink:

För övrigt, när är DanCon? Vill på konvent!

Wille Raab

Veteran
Tjenare,

Det här arrangemanget arrangeras som sagt i ett samarbete mellan Unionen och Sagan om Ringen kortspelsföreningen. Det är ett första försök för oss att smaka på att arrangera den här saken tillsammans, och siktet är ställt på att sedan påbörja arbetet med ett konvent i Stockholm.

I samband med spelhelgen har många kontakter knutits och vi testar nu hur vi jobbar ihop - och redan 3 november kommer vi sedan att sparka igång arbetet med nästa projekt - nästa höst ska Stockholm se ett konvent.

... ni som är intresserade kan gärna kontakta mig på wille.raab@unionen.org eller läsa mer om ett tag på http://unionen.org.

Mvh,
Wille Raab, ordfförande spelföreningen Unionen och ansvarig för spelhelgen på Dragon's Lair.