Spelkongress 1986

Henke

Avdankad Konventsarkeolog
I foldern för Spelkongress 1986 (som jag förmodar anordnades av Äventyrsspel) har jag hittat att Anders Blixt (ping Mekanurg) och Michael Petersén organiserade SM i Drakar och Demoner, Mutant och Chock. Skulle väldigt gärna vilja veta mer exakt vilka scenarion som gömmer sig bakom resp. arrangemang.

https://alexandria.dk/en/data?con=1065

PS: En sån sinnessjuk nostalgitripp att läsa "Nyheter från Äventyrsspel - Kandra, Mörkrets Hjärta, Bris Brygga, Combat Cars" :)

Edit: Enligt Sinkadus var det "Genlab Alpha" som var Mutant-scenariot.
Edit 2: ... och "De dödas dag" var Chock-scenariot.

Henke

(Även senare Kongresser är högst intressant att få scenarion namngivna till...)

Poromaa

Veteran
Vill minnas att "Ambassadören som försvann" till Mutant också var konventsäventyr som dök upp i senare nummer av Sinkadus. Jag har inte samlingen tillhands men skulle då gissa från Spelkongress 1987.

Henke

Poromaa;n343873 said:
Vill minnas att "Ambassadören som försvann" till Mutant också var konventsäventyr som dök upp i senare nummer av Sinkadus. Jag har inte samlingen tillhands men skulle då gissa från Spelkongress 1987.
Jag stämde av mot Sinkadus-tidningarna igår, men hittade inte den kopplingen även om det borde ha varit så.

Poromaa

Veteran
Henke;n343923 said:
Jag stämde av mot Sinkadus-tidningarna igår, men hittade inte den kopplingen även om det borde ha varit så.
Letade rätt på Sinkadus nummer 10 från november 1987 och ovanför titeln på äventyret står det lite diskret "Detta var kongressäventyr till turneringen i Mutant". Lite mer specifik information hade ju givet din förfrågan förstås varit välkommen, jag tänker att det rimligtvis torde syfta på Spelkongress 1987 men är inte i position att bekräfta något.

Henke

Poromaa;n343942 said:
Letade rätt på Sinkadus nummer 10 från november 1987 och ovanför titeln på äventyret står det lite diskret "Detta var kongressäventyr till turneringen i Mutant". Lite mer specifik information hade ju givet din förfrågan förstås varit välkommen, jag tänker att det rimligtvis torde syfta på Spelkongress 1987 men är inte i position att bekräfta något.
Nu har jag själv dubbelcheckat och det hade jag ju faktiskt missat. Tack !

Poromaa

Veteran
Henke;n344139 said:
Nu har jag själv dubbelcheckat och det hade jag ju faktiskt missat. Tack !
Roligt att kunna bidra, lycka till med vidare efterforskningar.