Klingonsylt
Swordsman
Hur tränar man bäst inför DoD SM egentligen?
Läses bäst i Kamratpostens anda:Hur tränar man bäst inför DoD SM egentligen?
Från förra året hoppas jag, annars har jag missat den!?Tänkte fråga om det är okej om jag kan lägga upp några bilder från spelkongressen i den här tråden?
Jag var otydlig, jag menade den kommande spelkongressen.Från förra året hoppas jag, annars har jag missat den!?
Får du mig på bild där fotograferande ses som socialt accepterat, så är det fritt fram för min delJag var otydlig, jag menade den kommande spelkongressen.
Intressant. Jag ska ju på spelkongressen och anländer till Stockholm redan på fredagen. Potentiellt skulle jag alltså kunna vara med även på forumträffen.Lite snabbkoll i kalendern, så borde det vara forumträff dagen innan kongressen... Najs... Blir lite som gothconpuben innan gothcon då
Var är denna? Vi kommer upp på fredagen så hade kunnat vara fin uppvärmingLite snabbkoll i kalendern, så borde det vara forumträff dagen innan kongressen... Najs... Blir lite som gothconpuben innan gothcon då
På Munkbron bryggeri och ölhall, inom synhåll från konventslokalen.Var är denna? Vi kommer upp på fredagen så hade kunnat vara fin uppvärming
Ja men då kanske jag ska masa mig dit för en gång skull. Den brukat vara på Munkbron i Gamla stan om jag förstått det rätt.Var är denna? Vi kommer upp på fredagen så hade kunnat vara fin uppvärming
Som Dante skrev, på Bryggeri Munkbron, vilket också är samma lokaler som Dante och jag håller konventet Munkcon påVar är denna? Vi kommer upp på fredagen så hade kunnat vara fin uppvärming
Who ya calling old?Kul om det kommer fler från hela landet iom Spelkongress 24! Temat på förpuben denna gång får väl vara "spelkongresser genom tiderna"? Samt finjustera rollspelandet så man är i toppform för SM...
Vi är några som "brukar"1 hänga på låset (kl 16:00) till Bryggeri Munkbron, Lilla Nygatan 2 i Gamla Stan Munkbron Stockholm , och sedan fylls det på med folk (och öl) under kvällen. Folk kommer och går, med allt från rutinerade veteraner till personer som aldrig hållit i en tärning. Trevligt är det under alla omständigheter.
Kolla i källarvalven om du inte hittar några som ser ut som forumiter vid bardelen - det brukar ske en quest ner i dungan när ett tillräckligt stort sällskap samlats och stärkt sitt mod. Oftast är det en äldre vis man som säger "skall vi ge oss ned?".
1 Jag har börjat gå på pubarna de senaste åren, så ingen veteran,