Studiefrämjandet i Malmö och Lund kommer nu under hösten att börja arrangera spelkvällar. Innehållet är inte helt klart än, men tanken är att det ska vara ett samarbete mellan alla flitiga föreningar i regionen och SFR. Spelkvällarna kommer antagligen ha ett tema för kvällen typ "Secrets of the thirdreich-demo", "Vampyrer" etc. kring vilket vi bygger upp något slags event, samtidigt kommer man att ha all möjlighet att spela vad man vill; Rollspel, Brädspel, Lajv, Figurspel etc. Min tanke är vi ska ha ett stort antal brädspel, ett par figursspelsbräden samt scenarion och spelledare så att man ska kunna komma dit antingen i grupp eller helt själv och ändå kunna spela.
Så alla ni spelgrupper där ute som behöver någonstans att spela, hör av er! Detsamma gäller alla er spelledare, lajv-hantverkare, warhammer-fanatiker mfl. Studiefrämjandet står för lokaler, fika, spel m.m.
"Let roll the dice"
Jag (Adrian Löwander) kommer att vara ansvarig för projektet och tänkte börja sätta ihop ett schema så snart som möjligt (vilket antagligen blir först efter Sydcon).
Så alla ni spelgrupper där ute som behöver någonstans att spela, hör av er! Detsamma gäller alla er spelledare, lajv-hantverkare, warhammer-fanatiker mfl. Studiefrämjandet står för lokaler, fika, spel m.m.
"Let roll the dice"
Jag (Adrian Löwander) kommer att vara ansvarig för projektet och tänkte börja sätta ihop ett schema så snart som möjligt (vilket antagligen blir först efter Sydcon).