Nekromanti Spelled Apocalypse World på GothCon

Sodivra

Champion
Hejsan.

Vi är fyra spelledare som kommer spelleda Apocalypse World på GothCon. Vi skulle gärna bli fler. Det är ett bra arr: Inte mycket förberedelser, och jävligt ballt och stimulerande att spela. Vill du veta hur man spelleder så lär jag dig. Skriv PM, mail eller här i tråden.

Sodivra

Champion
TheSod said:
Fan, jag är så frestad, men jag har bara precis börjat nosa på systemet...
Nosa klart och bestäm dig sen.

De som vill, och som är i stan på torsdagen dagen innan konventet, spelar jag en omgång med. Sen står ni stadigt, det lovar jag. :gremsmile:

Doomhamster

Swordsman
Var ett tag sen jag spelledde, men jag hade tänkt att försöka få till nåt med gruppen här snart, bara för att se om jag kan få in den rätta känslan. Funkar det bra så hör jag av mig.

Krille

Super Moderator
TheSod said:
Fan, jag är så frestad, men jag har bara precis börjat nosa på systemet...
"Inled mig icke i frestelse - jag kan gå själv!"
/mamma

Jag har arrangerat rollspel på konvent femtielva gånger, och jag blir fetglad om jag upptäcker att en spelledare jag raggar upp faktiskt har nosat på systemet.

Orsaken är att grovt räknat hälften av spelledarna som jag hittar ALDRIG har nosat på systemet, ety de är friformare eller spelar bara D&D/DoD/Mutant/Eon/Vampire och egentligen ställer upp för att få gratis inträde till konventet, och jag är glad om hälften av dem faktiskt läst äventyret som de fick två veckor innan konventet.

De spelare som får en spelledare som har nosat på systemet och dessutom var fan så frestad två månader innan konventet får en skyhögt mycket bättre upplevelse än den hälften av spelarna som får någon av ovanstående spelledare.

Doomhamster

Swordsman
Du, Krille, det där var faktiskt uppmuntrande...

Måste snacka med han som kör bil, så jag vet om jag kan ta mig ner till torsdagen.

Pilzefrau

hon/henne
Jag vet inte om jag har bestämt mig och sagt det till dig innan, men jag är på. Skriv upp mig nånstans.

Simon

Swashbuckler
Jag fan rätt frestad också. Problemet är att dagarna kan ryka för jobb på rätt kort varsel... :/

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Fast det brukar ju vara vilda västern före spelpassen på GothCon, och de har en rutin för att hantera plötslig spelledarbrist.

Låt inte hägrande jobbmöjligheter hindra dig från att planera in ett GC som spelledare. Får du förhinder är det inte katastrof (inte av bibliska proportioner iaf).

Det hade varit värre om du var arrangör. :)

Simon

Swashbuckler
wilper said:
Fast det brukar ju vara vilda västern före spelpassen på GothCon, och de har en rutin för att hantera plötslig spelledarbrist.

Låt inte hägrande jobbmöjligheter hindra dig från att planera in ett GC som spelledare. Får du förhinder är det inte katastrof (inte av bibliska proportioner iaf).

Det hade varit värre om du var arrangör. :)
Amen vafan, då kör jag! Är det såhär jag anmäler mig? :gremsmile:

Wilmer

Hero
Fuck yes! Är inte helt hundra på om jag kommer ha tid att åka till Gothcon men om jag har det så måste jag spela/spelleda AW.

Hur ser scenariot ut och så? AW mår bäst av kampanjspel så något färdigskrivet i stil med Hatchet-city vore bra. Åtminstone Love-letters till spelarna. Be Vincent om Faceless på forumet också.

Sodivra

Champion
Simon said:
Amen vafan, då kör jag! Är det såhär jag anmäler mig? :gremsmile:
Betrakta dig själv anmäld!

Wilmer said:
Fuck yes! Är inte helt hundra på om jag kommer ha tid att åka till Gothcon men om jag har det så måste jag spela/spelleda AW.

Hur ser scenariot ut och så? AW mår bäst av kampanjspel så något färdigskrivet i stil med Hatchet-city vore bra. Åtminstone Love-letters till spelarna. Be Vincent om Faceless på forumet också.
Askul, wilmer!

Det är Hatchet city. Om jag inte orkar skriva något eget då. Men vill spelarna och spelledarna bygga sin egen setting så är det också ok!

Har mailat om faceless. :gremsmile:

Sodivra

Champion
Måns said:
Arvid A. C. said:
Har mailat om faceless. :gremsmile:
Eller så kan du följa länken.

Ska verkligen försöka komma upp!!
Måns, jag vill ha pdf:en också. :gremsmile:

Schysst att du dyker upp! Men vill du spela (snarare än spelleda) AW med ditt lag, anmäl dig NU! Jag tror det är fler som vill spela än våra 6-7 spelledare.

Hur är det, vilka pass vill ni spelleda, Pilze, Simon, Wilmer och TheSod? Alla tre?

Doomhamster

Swordsman
Tja, det enda andra jag verkligen vill spela är Weekend at Melchies, och det är under helt andra pass, så jag kan nog köra två, kanske alla tre.

Sodivra

Champion
Simon said:
Arvid A. C. said:
Hur är det, vilka pass vill ni spelleda, Pilze, Simon, Wilmer och TheSod? Alla tre?
Vad är "pass"? Jag vet ingenting!
Konventet är indelad i pass.

Pass 1 Fred 10-15
Pass 2 Fred 16-21
Pass 3 Fred 22-03
Pass 4 Lörd 10-15
Pass 5 Lörd 16-21
Pass 6 Lörd 22-03
Pass 7 Sönd 10-15

Varje "spelmöte" är alltså upp till fem timmar, men det är okej att dra över om spelledare, spelare och lokal är tillgängliga mer än fem timmar.

Apocalypse World spelas pass 1, 2 och 4. Som lag anmäler man sig till ett av dessa pass, dyker upp i samlingslokalen och får sig en spelledare. Vill man spelleda så är det ett eller flera av dessa pass som gäller - Men man kan ju förstås också sätta sig i indierummet med sina grejer och spelleda drop-in.

Simon

Swashbuckler
Arvid A. C. said:
Simon said:
Arvid A. C. said:
Vad är "pass"? Jag vet ingenting!
Konventet är indelad i pass.

Pass 1 Fred 10-15
Pass 2 Fred 16-21
Pass 3 Fred 22-03
Pass 4 Lörd 10-15
Pass 5 Lörd 16-21
Pass 6 Lörd 22-03
Pass 7 Sönd 10-15

Varje "spelmöte" är alltså upp till fem timmar, men det är okej att dra över om spelledare, spelare och lokal är tillgängliga mer än fem timmar.

Apocalypse World spelas pass 1, 2 och 4. Som lag anmäler man sig till ett av dessa pass, dyker upp i samlingslokalen och får sig en spelledare. Vill man spelleda så är det ett eller flera av dessa pass som gäller - Men man kan ju förstås också sätta sig i indierummet med sina grejer och spelleda drop-in.
Nice. Två och fyra skulle jag kunna tänka mig i så fall. Behöver jag göra nåt mer?

Pilzefrau

hon/henne
Jag tror inte jag vill ta alla tre passen om det inte är akut jättebrist, men jag har ingen preferens vilka två jag vill ta. Peta in mig på två pass där det passar (hö hö).