Nekromanti Spelledande kontra spelande

Troberg

Sinister eater
Nu är det dags för en poll, så jag hoppas att någon admin läser detta och gör plikt!

Hur mycket spelleder kontra spelar du?

Förslag till alternativ:

100% spelleder
80% spelleder, 20% spelar
60% spelleder, 40% spelar
40% spelleder, 60% spelar
20% spelleder, 80% spelar
100% spelar

Ackerfors

Alas, your rapids!
Du ska inte ha med 50% spelleder, 50% spelar? :gremsmile:
Det är nämligen där jag är...

Ackerfors

Alas, your rapids!
Haha, jasså det tycker du. :gremtongue:
Nae, men jag vet inte om jag håller med.... Jag spelar med två grupper. Den ena spelleder jag och den andra spelar jag i.

walium

Ganska töntig, faktiskt
"Nej, jag tyckte det kändes lite för mycket som en fegisutväg."

Som om man svarar att man spelar hälften av tiden och spelleder hälften av tiden så är man alltså en fegis eller saknar självinsikt? Varför då? Är det millimeterrättvisa du är ute efter så borde du kanske ha en finare skala?

Johan K

Gammal & dryg
tror nog att det är som så att jag spealr 80% & spelleder 20% av den enkla anledningen att det bara blitt så,...

Troberg

Sinister eater
Som om man svarar att man spelar hälften av tiden och spelleder hälften av tiden så är man alltså en fegis eller saknar självinsikt? Varför då? Är det millimeterrättvisa du är ute efter så borde du kanske ha en finare skala?
Nej, jag bara tyckte att det var så typiskt svenskt lagomt att sätta sig i mitten. :gremgrin:

walium

Ganska töntig, faktiskt
Bara för att jävlas så säger jag att jag spelleder ungefär 75% och spelar 25%. Jag är i grund och botten spelledare och har alltid ett eller flera äventyr på lur i någon vrå av hjärnan. Jag tror nog aldrig att det har hänt att jag varit spelare till 100%.

Balderk

Swashbuckler
Jag spelar till 110%. Har dock kommit på tanken att spelleda Tribe 8 men om det någonsin blir av vet jag inte, av de mindre än femtio sidorna jag läst så gillar jag det, men jag har så mycket annat att göra så det ligger på is.

Varför jag aldrig spellett vet jag inte. Jag har väl spelat med för många andra duktiga spelledare för att det ska kännas värt att försöka, och så började jag som spelare förståss. Sedan har det riúllat på och jag stormtrivs. Har inget behov av att spelleda och tvekar väl lite på min förmåga också... en dag kanske jag får se.

/Balderk, älskar spelandet

Staffan

Myrmidon
Jag spelleder ca 20% nu för tiden. Jag har två speltillfällen per vecka: ett online (på WOTCs chat) och ett IRL med en lokal spelgrupp. I online-spelet har vi en pågående kampanj, i vilken jag är spelare. Gällande det lokala speltillfället har vi tre kampanjer som vi växlar mellan, och en av dessa är mina. M a o så spelleder jag ungefär var sjätte gång, och det avrundas till 20%.

Feliath

Swashbuckler
100% spelledande [ANT]

Så har det varit i stort sett sedan jag började spela; Ständig-SL-syndromet.

Och trots det kan jag inte spelleda värt ett dugg :gremtongue:

/Feliath - lider i övrigt inte av syndromet

Ezping Orm

Hero
Nuförtiden spelleder jag 85% o spelar 15%, men jag hoppas att det kan jämna ut sig till 50 - 50. Tills för några månader sedan så var jag spelledare 100% och ser man tillbaka i historien så ligger jag nog på 97% spelledande.

Jag skapar mitt eget svarsalternativ: 5% spelar, 95% spelledar.

Jag är i princip den enda i min grupp som är villig att spelleda. Tyvär så har detta också gjort att jag för tillfället är lite trött på spelledandet.... Vill spela och utveckla rollpersoner och inte bara spela SLPs som försvinner efter ett eller två äventyr :gremmad:

Storuggla

Champion
98% spellederi, 2% spelande. Tyvärr. Vill få lite mer balans i det hela faktiskt, men... tyvärr...

Storuggla, hamster!