Efter ett tags funderande över om det platsar bättre under "Off topic" eller under "Rollspel" eller kanske under "Kultur" tycker jag ändå att det passar bäst här. Tycker maestro Moderator att det är jätte fel - var snäll och move it.
Jag vet inte om det redan har postats här (jag har inte varit här mycket på sistone). I fall det har inte gjorts gör jag det nu, nån kanske tycker det är intressant. I fall det har, gäller som ovan - det är fritt fram att moderera bort tråden.
Följande är en kopia från Röda Korsets webbsida. Mer info finns också här: http://rkuf.se/vad-vi-gor/pa-flykt/
Bli spelledare för rollspelet På Flykt!
Vill du vara den som knyter näven i fickan. Eller vill du vara den som gör något?
Län: Hela landet
Sista ansökningsdatum: 2015-12-04
Ansök
Kort om uppdraget
Du är spelledare och processleder skolklasser på högstadiet och gymnasiet i Ungdomsförbundets rollspel På Flykt.
Uppdragsbeskrivning
Vill du vara den som knyter näven i fickan. Eller vill du vara den som gör något?
Vi söker dig som vill medvetandegöra unga om rätten till asyl och motverka främlingsfientlighet.
Som frivillig spelledare kommer du leda det text- och upplevelsebaserade rollspelet "På Flykt" för skolelever och andra intresserade. I uppdraget ingår utbildning där du får lära dig att leda rollspelet och diskussionerna efter spelet.
Efter utbildningen håller du spelet ute på skolor tillsammans med en van spelledare.
Gå in www.rkuf.se för att läsa mer om På Flykt och uppdraget som spelledare.
Har du bestämt dig för att vara den som gör något? Tveka inte - anmäl ditt intresse idag!
Praktiska detaljer
• Du rekommenderas vara mellan 18 till 31 år.
• Du har ett intresse för att jobba med ungdomar och mänskliga rättigheter.
• Du kan ta på dig uppdrag dagtid under veckodagar.
• Du bör kunna engagera dig minst under ett år, men minimum under en termin.
• Du kan vid behov resa till olika ställen i landet för att ta på dig uppdrag.
Vi har 4 utbildningar i höst. Du är välkommen att anmäla ditt intresse oavsett var i landet du bor!
Jag vet inte om det redan har postats här (jag har inte varit här mycket på sistone). I fall det har inte gjorts gör jag det nu, nån kanske tycker det är intressant. I fall det har, gäller som ovan - det är fritt fram att moderera bort tråden.
Följande är en kopia från Röda Korsets webbsida. Mer info finns också här: http://rkuf.se/vad-vi-gor/pa-flykt/
Bli spelledare för rollspelet På Flykt!
Län: Hela landet
Sista ansökningsdatum: 2015-12-04
Ansök
Kort om uppdraget
Du är spelledare och processleder skolklasser på högstadiet och gymnasiet i Ungdomsförbundets rollspel På Flykt.
Uppdragsbeskrivning
Vi söker dig som vill medvetandegöra unga om rätten till asyl och motverka främlingsfientlighet.
Som frivillig spelledare kommer du leda det text- och upplevelsebaserade rollspelet "På Flykt" för skolelever och andra intresserade. I uppdraget ingår utbildning där du får lära dig att leda rollspelet och diskussionerna efter spelet.
Efter utbildningen håller du spelet ute på skolor tillsammans med en van spelledare.
Gå in www.rkuf.se för att läsa mer om På Flykt och uppdraget som spelledare.
Har du bestämt dig för att vara den som gör något? Tveka inte - anmäl ditt intresse idag!
Praktiska detaljer
• Du rekommenderas vara mellan 18 till 31 år.
• Du har ett intresse för att jobba med ungdomar och mänskliga rättigheter.
• Du kan ta på dig uppdrag dagtid under veckodagar.
• Du bör kunna engagera dig minst under ett år, men minimum under en termin.
• Du kan vid behov resa till olika ställen i landet för att ta på dig uppdrag.
Vi har 4 utbildningar i höst. Du är välkommen att anmäla ditt intresse oavsett var i landet du bor!