Nekromanti Spelledare i Linköping sökes

Daison

Veteran
Vi är ett gäng på 3-5 personer som bor i Linköping. De flesta av oss har spelat rollspel i 7-8 år, även om det har blivit lite mer knapert på sistone. Vi vill nu börja spela igen mer regelbundet och nu ser det ut att bli på söndagar plus andra dagar om det finns tid. Vi har ganska mycket olika spel, men vi är inte inkörda på något speciellt. Vi fokuserar på karaktärsspel och stämning och bryr oss lite om eller struntar i regler och annat. Det innebär inte att våra karaktärer aldrig gör något, utan snarare det att vi för länge sedan har flyttat fokuset från att bli störst, bäst och vackrast.

Problemet är att det inte är någon av oss som är överdrivet sugen på att spelleda, men alla vill väldigt gärna spela. Hittils har det varit jag som har tagit på mig rollen eftersom jag ändå tycker att jag får ut något av det, men någon gång vill också jag spela. Vi är mycket flexibla vad gäller miljö och sådant och det går bra att spela kampanjer på medeltiden, western, nutid, framtid, vad som helst, det är rollspelandet vi är ute efter.

Vi kanske egentligen inte har så enorma krav på spelledare, men du bör framförallt vara trevlig och ha sunt förnuft i stora mängder. Sedan om du är kreativ, bra på att bygga äventyr och kampanjer så är ju det är ett plus. Hör av dig till mig om du är intresserad, så kan vi prata mer om det då. Ställ gärna frågor om det är något jag har glömt. Tack, tack.

/Olle

walium

Ganska töntig, faktiskt
Tips!

Jag är själv fullbokad, men jag vet att det finns folk som vill spela mer på det forum där jag hänger titt som tätt. Passa även på att ta en titt på uscm, när du ändå är där. Länk

Du kan ju skriva ett inlägg där du söker spelledare så kanske du kan få napp.

Uriel_Johan

Veteran
Hej!

Jag funderade precis på att sätta in en annons efter spelare, så det var lite kul att jag såg ditt inlägg. Jag har själv spelat rollspel i typ 12 år, men de senaste två åren har det varit lite knapert eftersom jag jobbat väldigt mycket. De senaste åren har jag dock nästan bara spellett, bland annat en Shadowrun för tre spelare som pågick i två år och över 50 sessioner som var mycket lyckat så länge den pågick. Jag har även varit spelledare för div. lajv, bland annat en vampyrlajv i Linköping för en massa år sedan. Jag har försökt få i gång en Nobilis kampanj i typ två år nu, men alla presumtiva spelare har antingen flyttat från stan eller fått barn under tiden. Jag skulle ge mitt lillfinger för att igång en Nobilis kampanj.

Jag hoppas att jag kan klara av era krav för en spelledare, jag hoppas att jag har tillräckligt sunt förnuft och jag är rätt säker på att jag är trevlig. Jag tycker själv att jag är rätt kreativ, i alla fall vad gäller att skapa intriger och bygga upp en kampanj med många NPC’s. Jag har en förkärlek för att i längre kampanjer dränka spelare med handouts fulla med detaljer som tvingar dem att tänka hårt. Jag är bra på att lyssna och komma ihåg vad spelare säger till varandra och bygga upp handlingar på det. Jag är sämre på att rollspela karaktärer, typ föreställa mig med röster och sådant. Jag har väl fått rätt bra kritik i allmänhet, men det får ni väl avgöra själva. Er inställning till spel verkar vara exakt densamma som min, jag föredrar också spel med mycket stämmning och karaktärspel och lite regler (typ Nobilis  ).

Jag är intresserad av de flesta spel och genres och äger en stor hög med spel som jag gärna skulle vilja spelleda. Eftersom jag har så mycket spel som jag ännu inte hunnit spela så vore det kanske bra att börja med att ha ett antal en-kvälls scenarion med lite olika spel för att kolla vilka vi tycker om. Ni har säkert också spel som inte jag har spelat.

Lite om mig själv kanske. Jag är 26 år gammal, bor i Berga med min flickvän i en stor spelvänlig lägenhet. Jag har pluggat filosofi och konst några år på universitet, men har inte blivit klar med mina uppsatser och jobbar nu i skift på McD sedan några år. Jag är ledig minst två, kanske tre söndagar varje månad så det borde inte vara något problem.

Hör av er!

M.V.H. Johan