Nekromanti Spelledare och föreläsare till Indierummet 2009

Sodivra

Champion
Jepp, vi kommer tillbaka. I år kommer upplägget vara ungefär samma som förra året, fast man anmäler sig till enbart spelpass.

Med andra ord så behöver vi spelledare till internationella och svenska indiespel, och man behöver inte komma för drop-in, utan man kan ta ett visst pass. Så här såg det ut förra året:

http://jonas.dagar.se/indierummet.php

I år ser vi oss även för om möjligheterna till att hålla föredrag. Svenska spelmakare som berättar om vägen till publicering, rollspelsteori, etc.

Återkommer med årets tema efter helgen.

Anmäl er i den här tråden.

Yeah. :gremsmile:

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Nog har jag för avsikt att återkomma även 2009. Bläck, Panty Explosion, Zombie Cinema (...så snart jag skaffat det!)... kanske ett Maid-scenario eller två?

Hoppas fortfarande på att få hinna testa The Mountain Witch även om det är såååå 2006 att spela det. :gremwink:

Mogger

Hipsteranka
DeBracy said:
Hoppas fortfarande på att få hinna testa The Mountain Witch även om det är såååå 2006 att spela det. :gremwink:
2006 eller inte, nu när skiten inte ens går att köpa är jag ännu mer sugen på det. Ska vi boka Witch på GothCon?

GnomviD

Heresiark
Beroende på om vi passar in eller ej så är vi två av LoST-folket från Luleå som håller på att knåpa ihop ett eget sci-fi/post-apo-spel som gärna skulle komma och spelleda det. Det är inte jätteforgigt (enkla regler, specifika spelstilar och syften, etc), utan vi försöker hitta sätt att få ett karaktärsdrivet spel där även spelarna får makt utan att rubba alltför mycket på den traditionella rollspelsmodellen. Låter det ballt?

Om det var så att ni bara söker SLs till färdiga pass, eller om vi inte är indie nog så lär vi synas i alla fall, då vi mest troligt kommer förbi och spelar hur som helst. :gremwink:

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Måns said:
2006 eller inte, nu när skiten inte ens går att köpa är jag ännu mer sugen på det. Ska vi boka Witch på GothCon?
Klart vi ska! Jag vill bli fiskad på. :gremgrin:

Jag tyckte för övrigt jag läste nåt nånstans (antagligen Story Games) om nån som helt sonika köpte pdf:en och sen lulu-tryckte ett privat exemplar. Det är ju faktiskt ett alternativ som inte är helt omöjligt.

Dimfrost

Special Circumstances
Vi (Kaleidoskop) ska köra drop in-rollspel med våra spel i anknytning till vårt butiksbord på GothCon. Kanske skulle vi kunna samordna lite reklam eller något, så att vi kan hänvisa indiespelare till er och ni kan hänvisa dem till oss, som komplement?

Dessutom finns det naturligtvis möjlighet att jag kan titta förbi och spela eller spelleda något annat. :gremsmile:

Sodivra

Champion
Re: Spelledare och föreläsare till Indierummet 200

Kul!

Vi började ju som ett arrangemang med två uppgifter: Lyfta fram Forge-derivat-spel och lyfta fram gratis svenska rollspel. Sedan har detta muterats och blivit mer och mer forgeigt, men eftersom vi har fokus på svenska (forgeiga) spel i år, och vill visa upp Höstdimma, så kan det nog gå bra. Vad sägs om att ni kontaktar mig med mer info om spelet, går det att läsa något av det på nätet?

Ni är också välkommna att sätta upp er på vår mailinglista:
http://groups.google.com/group/indierummet?pli=1

Sodivra

Champion

Absolut! Vi skriver rent av i foldern att...

I år kommer vi att lägga fokus på alla nya svenska indiespel: Berättelser från Staden, Höstdimma, Kalejdoskop förlag och Oskrivna Blad.
(Jag ska försöka rätta felstavningen om det inte är för sent för det)

Jag tänkte ställa upp era spel på display med fakta osv i rummet, och sedan kan vi hänvisa till er.

På tal om det, jag hittade inte mitt ex av Nostalgi när jag kom hem... Lämnade jag kvar det på ert bord? :gremsmile:

Dimfrost

Special Circumstances

Sweet! Vi ska se till att hänvisa till er också, på något vis.

På tal om det, jag hittade inte mitt ex av Nostalgi när jag kom hem... Lämnade jag kvar det på ert bord? :gremsmile:
Jag ... tror inte det, men det låter vagt bekant att någon glömde kvar något (men det kan vara alla grejer Dnalor dumpade hos oss som spökar). Jag får fråga Ackerfors som har hand om Nostalgi-counten.

GnomviD

Heresiark

Du har fått en lång, tråkigt text i PM. För att göra lite reklam rent allmänt kan jag länka till il Perso, en skönlitterär berättelse i spelets värld: en pessimistisk version av vårt solsystem (då de andra internetresurserna är för ouppdaterade för att man ska våga länka öppet :p).