Nekromanti Spelledare tillbaka i Gbg i höst!

Sjunde inseglet

Swordsman
Jag ska äntligen återvända till min favoritstad Göteborg till hösten (min norrländska sambo chockade mig genom att själv kräva att vi skulle flytta från Gävle)!

Jag tycker att det är roligt att prova på nya spelare (eller vad säger man?) så jag hoppas att det finns göteborgare som vill vara med och prova äventyr med mig.

Just nu är jag väldigt sugen på apokalyps a la Apocalypse World, Dresden Files RPG (som ska trilla ned i brevinkastet om nån vecka eller så) och Kultig skräck. På senare år har jag börjat uppskatta ett friare typ av rollspelande där spelarnas inflytande över berättelserna får en större roll än att bara leka med i spelledarens färdigskrivna berättelser. Saker och ting brukar aldrig vara helt klara i mina äventyr och jag tycker om att se hur saker och ting ska sluta. Jag tycker att en bra spelledare ska tycka att spelarnas rollpersoner är ascoola och främja att de förblir det. Man ska liksom kunna tänka tillbaka på äventyr och tycka att de har varit bättre än en bra film. Jag stjäl dessutom helt omoraliskt regler och idéer som jag klistrar på olika rollspel.

Eventuellt ska jag börja plugga till Socionom i höst och i så fall hinner jag nog bara med en spelgrupp...

Mest av allt hoppas jag att lite andra spelnördar som vid sidan av flickvänner, "vanliga" vänner och sånt vill diskutera och främja nåt slags kreativt skapande. Spelledare som vill spela är alltid ett plus men kreativa spelare uppskattas också.

Så hör av er ifall ni är sugna!!!!

Sodivra

Champion
Jag spelar endast Apocalypse World nuförtiden, men det gör jag gärna. Vi får höras!

Sjunde inseglet

Swordsman
Låter bra det!

Jag hör av mig när jag är inflyttad, har någorlunda koll på tillvaron och har samlat lite fler intressanta människor.

Såvida du inte har några liggandes i garderoben..? Det skulle ju underlätta saker ännu mer.

Sodivra

Champion
Sjunde inseglet said:
Låter bra det!

Jag hör av mig när jag är inflyttad, har någorlunda koll på tillvaron och har samlat lite fler intressanta människor.

Såvida du inte har några liggandes i garderoben..? Det skulle ju underlätta saker ännu mer.
Vi är tre som spelar AW. Vi brukade vara fyra, men en hoppade av pga tidsbrist. Nu ska vi köra en kampanj med två andra, får se hur det går. Men det finns definitvt möjlighet för AW, du + jag + 2 i höst.

Zappelina

Swordsman
Jag är generellt sugen på att spela. Inte nödvändigtvis AW, men jag har boken och är definitivt inte ointresserad. Jag och Arvidos spelade lite Dogs in the Vineyard förra året, och älskade det, så jag vet vad spelskaparen går för. Har svårt att tänka mig att jag skulle ogilla AW från vad jag läst hittils.

Jag spelar Game of Thrones med en grupp varannan vecka, men tycker det är lite för sällan.

Ja, och från vad du skriver om kreativitet och spelarinflytande blir jag mer sugen! Så, hör av dig till mig också till hösten om du behöver spelare, ja eller för den delen om du vill spela, jag tror vi kommer behöva folk till Game of Thrones, eller i nått sci-fi skräck jag har planer på att leda.

Sjunde inseglet

Swordsman
Låter bra det!

Jag hör av mig när jag är i Göteborg så får vi träffas över en kaffe och snacka ihop oss lite. Sen är det ju bara att börja spela och se hur det känns. :gremsmile:

Sjunde inseglet

Swordsman
Jag är emellanåt jävligt sugen på att spela men jag brukar märka att mitt spelledarmissbruk tvingar mig till att starta egna grejer.

Det vore kul att spela om inte plugg/jobb och min sambo gör det svårt att hinna med.

Vill du vara med och spela går det säkert att fixa ihop dig med Arvidos och gänget, prova lite och se hur det känns.

Jag har märkt att många spelare gör nya upptäckter i nya spelkonstellationer. :gremsmile:

Pilzefrau

hon/henne
Jag märkte plötsligt att jag inte hade svarat än, men jag ingår i gänget och är pepp jag också!

Sjunde inseglet

Swordsman
Ingår du i Arvidos eller Zappelinas spelgrupp? :gremsmile:

Som det ser ut blir det två grupper så för att inte behöva spelleda för sju, åtta spelare tänkte jag ogenerat dela upp spelarna och prata med er om att göra enskilda grejer.

Sjunde inseglet

Swordsman
Roligt!

Är det något specifik du är sugen på av det som nämnts eller är du bara sugen på att spela nånting i allmänhet? :gremsmile:

Det finns än så länge två teoretiska grupper. Den ena är starkt Apocalypse World-inriktad och den andras inriktning är öppen för diskussion.

Pilzefrau

hon/henne
Arvidos. Vi var fyra, men en har hoppat av, så när Arvidos pratar om sin grupp tror jag han menar mig och den tredje snubben.

Sjunde inseglet

Swordsman
Ja, då ses vi nån gång efter den 7 augusti. Jag och min sambo flyttar in den söndagen så i veckan därpå kanske vi kan träffas över en kaffe, mäta av varandra och diskutera AW-kampanjer.

Big Marco

Läskig
Jag spelar nästan vad som helst, så länge det finns lite regler och man får slå lite tärning. AW skulle vara kul att faktiskt få spela.

Sjunde inseglet

Swordsman
AW är ett spel jag gärna också spelar. Det är lätt att köra ett kort introduktionsscenario till också ifall ni vill prova. :gremsmile:

Jag kommer att höra av mig i augusti så försöker jag samla ihop intresserade spelare på nåt café i Göteborg. Som det ser ut i nuläget blir det i så fall Zappelina, du och Björn den gode. Zappelina hade ju också andra spelare som kanske är intresserade av att testa AW.

Under fikat kan vi prata mer AW (kanske upptäcker ni att det inte verkar så spännande ändå) och andra alternativ. Är det någon som inte känner att de har tid, engagemang eller intresse efter det kan de droppa ur innan det pajar några äventyr. :gremsmile:

Glasgow_kiss

Veteran
jag skulle kunna tänka mig testa på. Enbart spelat Eon tidigare men är alltid öppen för nya spel och hittar jag ingen Eon grupp så räkna med mig.

Sjunde inseglet

Swordsman
Jag börjar misstänka att du inte läser dina PM! :gremwink:

Jag kör gärna ett intropass AW så att de som inte testat hinner avgöra ifall det är något för dem eller inte.

I Mina saker har du ett PM där fika planeras! :gremsmile:

Sjunde inseglet

Swordsman
Anders 91 said:
jag skulle kunna tänka mig testa på. Enbart spelat Eon tidigare men är alltid öppen för nya spel och hittar jag ingen Eon grupp så räkna med mig.
Du får höra av dig ifall du inte hittar en Eon-grupp. Har du inget emot Drakar och Demoner har jag en grej på gång med några kompisar. Vi kan mycket väl behöva en till spelare! :gremsmile: