Nekromanti Spelledarpersoners tal och kroppsspråk

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Jag sitter och skriver på ett äventyr just nu - det är i princip färdigt. Men jag började fundera på det här med spelledarpersoners egenheter.

Jag tycker om att kunna spela lite teater kring spelbordet. Luta sig framåt eller bakåt, skjuta framhuvudet, vifta entusiastiskt med armarna eller göra små, försiktiga rörelser. Jag tycker också om att använda rösten; att vara entusiastisk, långsam och släpig, impulsiv, etc.

Men, jag funderar kring min repertoar. Den känns lite begränsad. Vilka resurser rekommenderar ni? Finns det någonstans bra listor att plocka intressanta talfel, ticks och andra egenheter från? Eller bara vanliga kroppsspråksgrejer?

(Rent konkret har jag också en SLP som jag skulle vilja ge någon form av verbal identifierbar egenhet som är lättkommunicerad till SL, lätt att genomföra kring spelbordet, men som inte känns överdriven...)

zonk

muterad
Själv gillar jag dialekter, om du är bra på att härma sådana kan det oxå ge en del liv till SLP! Warhammer körde ju stort med det där.. Orchernas cockney är så jäkla gjuten.