Nekromanti Spelledarskärm

Arfert

Facit
Håller på att designa en spelledarskärm till Saga, som ska tryckas snart...

frågan är: ska man "bundla" den med nåt annat (äventyr, kartor, rollformulär, kampanjmaterial eller whatever), eller bara sälja den som den är, till ett något lägre pris då?

sen är ju synpunkter på vad den bör innehålla välkomna.

ro83rt

Swordsman
Köpstarka 70-talister vill nog ha så mycket material som möjligt då ett gäng hundringar hit eller dit inte är mycket att hänga upp sig på. Den lokale tonåringen har säkert en annan åsikt. Som förespråkare för den första kategorin så tycker jag personligen att du kan stoppa in så mycket som möjligt så länge det inte blir larvigt dyrt.

neowyn

Swordsman
jag är själv inte så mycket för SL skärmar men jag skulle köpa den om det var bundlat med en världskarta i ganska stort format. Sedan är det bra med rollformulrer också men dessa bör även finnas i lös förpakning.

Arfert

Facit
mm, kanske det.. frågan är bara HUR, det är ju olika spel, och olika typer av info spelledaren behöver...

Arfert

Facit
en världskarta är ju en cool idé faktiskt... vad är en praktisk storlek för en sån?

Rickard

Urverk speldesign
"mm, kanske det.. frågan är bara HUR, det är ju olika spel, och olika typer av info spelledaren behöver..."
Tja, jag PM:ade dig om det en gång i tiden. :gremsmile:

/Han som inte direkt tycker rollspel borde skilja sig såå mycket från varandra

Krille

Super Moderator
mm, kanske det.. frågan är bara HUR, det är ju olika spel, och olika typer av info spelledaren behöver...
Men till och med du har väl något att säga om hur man spelleder? Om SAGA skiljer sig från Andra Imperiet, så mycket bättre! Då har du ju något att tillföra och ditt paket blir inte bara en mjäkig kopia av Vägar!

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Jag vill ha något mer än bara en spelledarskärm. Finns bara skärmen så köper jag den inte - för jag har så många skärmar liggande runt i spelhyllan. :p

Jag är svag för standardlösningen - äventyr :gremwink:

Johan K

Gammal & dryg
frågan är: ska man "bundla" den med nåt annat (äventyr, kartor, rollformulär, kampanjmaterial eller whatever), eller bara sälja den som den är, till ett något lägre pris då?
Först & främsså skule jag ställa mig frågan när jag jag gör en sl-skärm.. Vad för tabeller behöver jag snabbt & enkelt fiska fram utan att ha dem i huvudet ? Släng in en motsåndstabell åxå.. Däer har vi en sl-skärm som jag skulle ha nytta av.
Sedan som extramatriel så ser jag gjärna en karta, formulär & kanske några friare scenarier som man kan spinna vidare på själv.

neowyn

Swordsman
Jah gillar A3, då är den ofta stor och tydlig men bordet räcker ändå till. Vist kan A2 vara bra ibland men oftast har vi svårt med bordplatsen då och det slutar med att kartan blir en form av duk...

Rickard

Urverk speldesign
"mm, just nu lutar jag åt kombon skärm + karta + äventyr/kampanjinfo"
Glöm inte rollformulären också.

/Han som även gillar tabellsamlingar

Arfert

Facit
jag med egentligen... är rädd att om man lägger med för mycket "onödigt" med skärmen så sticker tryckpriset iväg... och folk får betala för sånt de inte egentligen vill ha.

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Precis. Förr i tiden var det mindre möjlighet att skriva ut och kopiera än det är nu, så det är i min mening inte samma behov av det längre. Det är liksom en kvarleva från forntiden med att sälja rollformulär.

Arfert

Facit
jup. instämmer... sen kanske det finns önskemål från vissa att få supersnygga fyrfärgsformulär tryckta på äkta pergament eller whatever... men jag tycker sånt är overkill.