Vad ÄR baksidan på en SL-skärm egentligen?Ziir said:Med en schysst stämningshöjade bild på baksidan.
Många bibliotek har scanner som man kan använda gratis.Eagle said:Nu återstår kruxet att scanna in tabellerna. Svårt utan en scanner.
Hmm, jag försökte skämta, men tack för upplysningenTelephalsion said:Allting är ur SL's perspektiv.
Framsida är den som SL ser, baksida är den som spelarna ser.
Skulle gärna se nåt hyggligt neutralt här, kan inte komma på ett exempel just nu dock...Telephalsion said:En glad gräsig bild med en borg och livegna. En sorgsen bild med döda träd och träsk. Eller kanske en episk bild med strid och slagsmål. Who knows.
Jag ser gärna något i stil med Noir´s SL-skärm, bilder på en massa berättarpersoner som förekommer i världen.Skulle gärna se nåt hyggligt neutralt här, kan inte komma på ett exempel just nu dock...
Mmm, Noir-stilen är inte dum!Poseur said:Jag ser gärna något i stil med Noir´s SL-skärm, bilder på en massa berättarpersoner som förekommer i världen.
Skulle vara trevligt att blanda lite mysiga personer i eon och några typiska eonmonster med en mysig plats i bakgrunden som är eon-specifik också./Posuer vill ha EonIv
Spelledarskärm Deluxe.Ehlaine said:Varför inte göra en spelledarskärm med utbytbara moduler? Om framsidan är i t.ex. kardborreband eller magnetisk så kan det ju finnas olika tabeller, listor på namn (och allt annat som föreslagits i tråden) som fristående små lappar (inplastade så att de tåls att bytas).
Det kanske skulle kosta lite mer, men det skulle det vara värt eftersom alla spelledare kan få exakt den skärm de vill utan att det påverkar bilden mot spelarna, och man kan dessutom ändra den utefter speltillfället.
Ah, sorry, mmissförstod. Tänkte på det faktum att EonII skärmen har spelledardata på framsidan, vilket är lite udda.Oreh said:Hmm, jag försökte skämta, men tack för upplysningenTelephalsion said:Allting är ur SL's perspektiv.
Framsida är den som SL ser, baksida är den som spelarna ser.
Ja för jäveln. Do it, DO IT!bozar said:Jag tycker det är skitjobbigt att behöva vänta på spelledarskärmar till spel och dessutom säljer de nästan alltid slut innan man får tag på dem.
Kunde ni inte inkludera den i startboxen för Eon IV? Tror få skulle protestera mot eventuell prishöjning som kompenserar för kartongbiten.