Nekromanti Spelleder eller spelar du DoD Online?

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
På Riotminds låter det som om DoD Online går bra (http://www.riotminds.se/blogg/114).

Men hur är det egentligen? Du som har spellett och/eller spelat med Riotminds Onlineversion av Drakar och Demoner, berätta för oss andra hur det är och hur det har funkat.

Jag är inte intresserad av beskrivningar av tjänsten som sådan, det finns redan på forumet från releasen. Vad jag vill veta hur det funkar när man faktiskt SPELAR!

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Herrejävvlar, "inget mindre än en succé"? Hur många blinda fanboys har Riotminds egentligen? Hur masochistiska är deras publik?

krank

Arfert said:
Siffror, tack. :gremsmile:
Ja, "jämfört med försäljningen de senaste åren" betyder ju... exakt... ingenting. =)

Räknar de till exempel hur mycket de fått in, eller antal sålda böcker?

tull

Hero
krank said:
Herrejävvlar, "inget mindre än en succé"? Hur många blinda fanboys har Riotminds egentligen? Hur masochistiska är deras publik?
Snälla gå inte OT så fort en tråd kommer upp som intresserar sig för ett ämne du inte gillar. Starta en ny tråd och grina i.

krank

Persson said:
Snälla gå inte OT så fort en tråd kommer upp som intresserar sig för ett ämne du inte gillar.
Inte gillar? vad får dig att tro att jag inte gillar ämnet? Jag är görnyfiken, och tycker att ämnet är asintressant. Och jag tycker inte att mitt inlägg är särdeles OT.

Persson said:
Starta en ny tråd och grina i.
...

tull

Hero
krank said:
Persson said:
Snälla gå inte OT så fort en tråd kommer upp som intresserar sig för ett ämne du inte gillar.
Inte gillar? vad får dig att tro att jag inte gillar ämnet? Jag är görnyfiken, och tycker att ämnet är asintressant. Och jag tycker inte att mitt inlägg är särdeles OT.
Jag håller inte med dig. Författaren till tråden frågar:
wilper said:
Men hur är det egentligen? Du som har spellett och/eller spelat med Riotminds Onlineversion av Drakar och Demoner, berätta för oss andra hur det är och hur det har funkat.

Jag är inte intresserad av beskrivningar av tjänsten som sådan, det finns redan på forumet från releasen. Vad jag vill veta hur det funkar när man faktiskt SPELAR!
Eftersom du, av allt jag kan läsa ur det du postat inte har använt tjänsten eller använder den när du spelar Drakar och Demoner. Därtill så behandlar inte din post i tråden ämnet. Jag citerar:

krank said:
Så, motivera gärna hur den där kommentaren relaterar till trådens ämne.

..och ja! Du grinar, gnäller, klankar, krankar, surar, bittrar, puppar ur i tråden och det är så jävla gööörjobbigt att se så fort en tråd kommer upp som inte handlar om saker som ryms i din referensram.

krank

Jag kommenterade den länkade nyheten, inget annat.

Noterar att du ignorerar Aferts inlägg.

Men jag tänker nog inte fortsätta det här OT-grälet längre än jag måste. Jag känner inte att jag bryr mig tillräckligt om huruvida du känner dig grälsjuk eller inte för att lägga ner någon vidare energi.

Rickard

Urverk speldesign
Persson said:
Snälla gå inte OT så fort en tråd kommer upp som intresserar sig för ett ämne du inte gillar. Starta en ny tråd och grina i.
+1 Om man vill flamea kan man åtminstone ha anständigheten att vänta tills tråden har fått några svar. De första inläggen brukar kunna vara stilställande för var någonstans tråden tar vägen.

/Han som visserligen nu också undrar om han ser spår av Vitulvs lärjunge

Ond bråd död

Swashbuckler
Också +1.

Ständiga inlägg med negativ ton som klankar ner på andras favoritspel eller dem som personer är bara onödigt och störigt.

krank

Jag vill be Wilper om ursäkt för mitt negativa inlägg. Jag borde ha startat en ny tråd, länkat till samma blogginlägg, och skrivit det jag ville där istället. Jag reagerade för snabbt, och tänkte inte.

Däremot tänker jag inte ta till mig någon bild av mig som "ständigt" negativ.

tull

Hero
krank said:
Jag vill be Wilper om ursäkt för mitt negativa inlägg. Jag borde ha startat en ny tråd, länkat till samma blogginlägg, och skrivit det jag ville där istället. Jag reagerade för snabbt, och tänkte inte.

Däremot tänker jag inte ta till mig någon bild av <span style="font-style: italic;">mig</span> som "ständigt" negativ.
Bra att du tog min kritik på allvar. Jag vill också be om ursäkt. Du är inte alltid negativ, bara alldeles för ofta för min smak.

Pianopojke

Veteran
Jag har precis, med intresse från ett gäng ungdomar på 18-20 år, skapat ett Drakar & Demoner-inspirerat forumrollspel!

Vi har precis börjat o fler ska rekrytera äventyret ikväll! :gremsmile:

Checka in vet ja! http://skandinavia.forum24.se

Som det börjat nu så är en trolljägare med förakt mot troll på väg till det lilla samhället Bockaby, och på vägen har han mött en krigare som fått för sig att han egentligen är en magisk varelse och måste till Trollens Rike, hehe. Kan bli spännande.

hakanlo

Hero
Det ser väldigt koolt ut. Det är säkert där någonstans, på forum och liknande, framtidens spelande finns. I allafall en signifikant del.

En nyfiken fråga, i linje med trådstarten hoppas jag: Det verkar som att ni använder bokversionen av reglerna när ni spelar? Har ni funderat på att använda, eller kanske rentav redan använt online-tjänsten? Det borde ju, kan man tycka, passa som hand i handske för webb-spel.

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in
Du har redan skapat två separata trådar där du efterfrågar folk till ditt spel. Hål det i denna tråd till diskussion av hur det funkar, inte till spelarraggande. Nöj det med den tråd du har skapat, som numer ligger i Evenemang- och kontaktforumet.

Regel 6: Respektera vår tid. Vi har ett köp- och säljforum. Posta inte köp- eller sälj-inlägg i andra forum. Spamma inte på forumen. Spamma inte användare via privata meddelanden.
2. Posta i rätt forum. Forumuppdelningen är till för att göra det lättare att hitta en viss sorts diskussioner – om du postar i rätt forum är sannolikheten större att andra användare intresserar sig för din tråd. Starta heller inte likadana trådar i flera forum – så länge du postar i rätt forum lär andra användare upptäcka din tråd ändå.
4. Skräpa inte ner trådar. Om du vill korrigera eller peka ut vad du anser vara ett misstag eller felslut i ett inlägg så är det förstås helt okej; men om du har problem med diskussionens grundläggande förutsättningar och hellre såg att ämnet inte diskuterades alls – strunta i den. Påpeka inte för alla inblandade att det är slöseri med tid att diskutera ämnet, för om de höll med dig skulle de inte diskutera saken till att börja med.

Sjunde inseglet

Swordsman
Jag har inte börjat använda mig av Online-sidan under spel ännu men har planer på att testa det inom några veckor.

I överlag tycker jag att reglerna har strömlinjeformats och blivit bättre med online-tjänsten. Utöver skapande och förbättring av rollpersoner kommer reglernas enkelhet att innebära att jag inte kommer att behöva titta på sidan så mycket. Detta förutsätter dock att man har erfarenhet av systemet sen tidigare och föredrar att slå tärningar själv framför att slumpa fram resultat i en tärningsgenerator.

Klara fördelar jag kan se i nuläget är att man som spelledare har all information ett internetklick bort. Använder man sig av flikar i sin webläsare kan man lägga upp de sidor som är av relevans för spelmötet för att snabbt komma åt information. Jag har ingen aning om ifall det här faktiskt är snabbare än att bara bläddra i en regelbok men jag slipper ju i alla fall släpa runt på regelboken.

Så fort jag har hunnit prova att använda mig av tjänsten under spel (och inte bara för att skapa rollpersoner) kan jag ge dig en mer utförlig recension av onlinetjänstens användarvänlighet. :gremsmile: