Nekromanti Spelmakarträff?

Majorna

Veteran
Nån som vet om det finns nåt ställe i stockholm där man kan träffa och diskutera med andra rollspelsmakare?

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Nope. Man får nog styra upp något själv, och då mer som ett specifikt arrangemang än något ständigt. Ett tag fanns det återkommande forumträffar på en pub i stan, men där var det alldeles för högljutt för min smak. Plus att det alltid var torsdagskvällar eller något sådant, vilket gjorde att jag som pendlar från Nynäshamn sällan kunde medverka (pga sena kvällar, brist på sovmorgnar).

Majorna

Veteran
Ah ok, men då kanske man ska fråga såhär då, är det nån som har lust att ses på en pub eller kafe nästa vecka och prata spelmakande? Ett upplägg skulle kunna vara:

Ditt spel 1timme - förklaring, diskussion, test av mekanik etc, du bestämmer helt enkelt hur du vill förvalta den timmen.
Mitt spel 1 timme - samma upplägg.

Eller så ses man bara och pratar, nån som kan och vill?

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Jag skulle inte vara avogt inställd till att medverka, men vet inte om jag har så mycket att presentera riktigt. Jag har ganska lite mekanik, och det mesta behöver betydligt längre speltest än man hinner med på en timme. Och när jag stöter på problem så föredrar jag att diskutera dem i textform.

Men blir det en träff ska jag se om jag kan ta mig till den. Diskuterar gärna allmänt, eller utbyter idéer, eller så.

Majorna

Veteran
Kul Arfert! Vad sägs om nu på tisdag kl 18? Nån stans i stan typ medis?

Har inte supermycket att presentera heller Krank, mest en massa lösa tankar om jag gärna bollar med nån. Vi kan ju börja med att bara prata om vad man vill få ut av en sån grupp. Med andra ord häng på!