Nekromanti Spelmakarutmaning med pris!

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
  • Stämning - hur bra stämning har spelet? I spelkretsar kallas detta ibland för "flavour". Talisman har bra flavour, schack har dålig flavour.
  • Regler - lätta, svåra, snillrika eller roliga. Huvudsaken är att man fattar vad ni menar. Ett tips är att inte göra dem allt för krångliga att sätta sig in i.
  • Presentation - även om du har skapat ett fantastiskt spel kommer du inte vinna om inte presentationen av det är begriplig. Är den snygg får du godtyckliga pluspoäng.
  • Utnyttjande av tillgängliga medel - ingen tycker att du är rolig om du bara använder papper och tärning. Använd så många av verktygen som möjligt utan att krysta.
  • Övrigt - allmänt subjektiva tycke-, och smakgrejor som jag går igång på.

Rising

Vila i frid
Man får alltså inte göra en utskrivbar PDF med kort som skall klippas ut och stoppas i plastfickor, eftersom en skrivare inte finns med på bilden? Och de kort som skall stoppas i plastfickorna måste man rita på kollegieblocket?

---

Äh, jag tror jag fattar att man ska kunna skriva ut spelet och - utöver - detta bara behöva de pryttlar för spelproduktion som du har med på bilden, right?

Vitulv

Är det någon skrivare på bilden?
Är det någon jävla skrivare, dator eller ordbehandlingsprogram på bilden?!!!

NEJ RISING! DET ÄR DET INTE! RITA DINA FÖRBANNADE KORT PÅ PAPPER!

(men när du presenterar ditt spel är det helt okej att ta en bild på det eller scanna in det och lämna in som .pdf eller annat digitalt format)

Rising

Vila i frid
RITA DINA FÖRBANNADE KORT PÅ PAPPER!

(men när du presenterar ditt spel är det helt okej att ta en bild på det eller scanna in det och lämna in som .pdf eller annat digitalt format)
Ahaaa! Jamen NU fattar jag. Okej, nu är jag med på noterna. Det var kul, det betyder att spelen kommer se skönt handgjorda ut, när man inte kan använda ordbehandlingsprogram för att skriva reglerna och så, utan istället får rita och skriva och klistra. Fucking jobbigt att man inte får använda vanliga vita papper, dock. Det blir ju fett ugly kort om de skall vara rutiga.

Nå. Jag ger mig själv tusen minuspoäng för att jag inte fattade det. Jag trodde typ att man skulle använda klistret när man satt och spelade.

Nu skall jag sluta förorena din tråd.

Vitulv

Fucking jobbigt att man inte får använda vanliga vita papper, dock. Det blir ju fett ugly kort om de skall vara rutiga.
Rising, du brukar vara listigare än så här. Hur brukar insidan av pärmen till ett kollegieblock se ut? Får tre hopvikta a4-ark plats i en ask som är 5*5*5 cm?

Jag hoppades slippa bidra med uppenbara ledtrådar :gremsmile:

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Vitulv said:
Är det någon jävla skrivare, dator eller ordbehandlingsprogram på bilden?!!!
[size:18pt]
Tja, jag funderade på att hitta på nåt, men nej; dina regler suger hårig getballe och jag tänker inte skriva några jävla regler på nåt jävla papper. Dylikt bakåtsträveri betackar jag mig för.

Vitulv

Tja, jag funderade på att hitta på nåt, men nej

På ett mer allvarligt plan; jag gillar begränsningar. Jag gillar att ha ordentligt med begränsningar när jag skall skapa något, eftersom jag måste klura på roliga sätt att ta mig runt begränsningarna.

Då blir det roligare och bättre.