Nekromanti Spelmattor till Figurspel?

Max Raven

T12-kultist
Ute efter spelmattor till mina figurspel, bl a 40k, men inte intresserad av GWs gröna gräsmatta - vill gärna ha lite stadslandskap och såna grejer.

Några tips på var man kan få tag i/hur man kan fixa andra underlag till sina figurspel?

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Semester-Vincent said:
Ute efter spelmattor till mina figurspel, bl a 40k, men inte intresserad av GWs gröna gräsmatta - vill gärna ha lite stadslandskap och såna grejer.

Några tips på var man kan få tag i/hur man kan fixa andra underlag till sina figurspel?
Ja, kolla upp Zuzzy Miniatures. De har en serie skulpterade mattor i gummi som kallas Terra-Flex. Det verkar vara precis vad du är ute efter (har dock ej testat dem själv).

Max Raven

T12-kultist
Mm. Fick det tipset på annat håll. De verkar riktigt trevliga - dock behöver man måla dem och skeppa över dem från USA. Det blir nästan 700 spänn för en omålad (visserligen fin) gummimatta.

... Jag får fundera på det. :gremfrown:

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Min första tanke var att göra modulära delar så man lätt kunde ändra om stadslandskapet lite om man vill ha nån väg och platser för byggnader och sånt. En del pyssel (inte minst i planeringsstadiet för att det ska bli vettigt sen) men om man tycker det är schysst att bygga terräng så är det säkert en bra variant. Något oportabel dock …

Max Raven

T12-kultist
Mmm. Har inte så mycket utrymme att ha ännu mer terräng på och det här med tiden igen, så medan såna är coola så är jag mest ute efter någon form av underlag man kan lägga grejer på. :gremsmile: