Nekromanti Spelrapport av Sunken Sydney

Sjunde inseglet

Swordsman
Här är en spelrapporten av mitt och 3 spelares möte med Sunken Sydney (samt vårt första Apocalypse World-spelande). Jag hinner inte med allt nu så jag fortsätter beskriva spelmötet i den här tråden senare.

Tänker ni spela Apocalypse World på Gothcon i påsk rekommenderar jag er att vänta med att läsa igenom spelrapporten tills efter ni har skapat ert eget Sunken Sydney. :gremwink:

Efter lite lottning, diskussion och tankemöda valde mina 3 spelare att ta rollerna av The Angel, The Chopper och The Faceless. Så här blev de:

Die (The Angel) - Ohygienisk, utmärglad och lång med långt stripigt hår. Självlärd läkare (de första åren dog många av patienterna men Die har lärt sig genom sin misstag).
Relationer:
Hail Mary (tar Die hand om som om hon vore hans dotter)
Teknodestrukto (fick hjälp av Die att tortera Big Fucker)
Juck (förlorad fosterson)
Big Fucker (galen dvärg som har försökt mörda Margo - maestro d':n)
Rampart (krokodiljägare & medlem i hjärnmaskskulten som vill bli botad från hjärnmaskarna av Die)
Barker (medlem i Surf Kids som Die har räddat livet på)

Juck (The Chopper) - Ledaren för vattenscootergänget Surf Kids (ett gäng brutala kannibaler som utför plundrings- och våldtäcksräder runt om i staden). En smal, senig 19-åring med sönderslaget ansikte, kevlarförstärkt flytväst, baddräkt och ljusblont bakåtkammat hår.
Relationer:
Thickslick (högra hand & älskare)
Die (surrogatfar)
Teknodestrukto (blev lejd av Juck att mörda förra hardholdern Barnum)
Margo (maestro d', förser Surf Kids med Bliss i utbyte mot oddments och torpeduppdrag från "baren" The Prestige)
Bish (maestro d':ns högra hand, rival efter att hon ´stulit´ Jucks påtänkta fru den 14-åriga Buxy)
Gnarly (äldre Surf Kids-medlem som utmanar Juck om makten)
Hammer, Tum Tum & Barker (Surf Kids-medlemmar som blev infekterade av hokusen Baby Abby tillsammans med Juck för några dagar sedan).

Teknodestrukto (The Faceless)- Förser Margo med ingredienserna till Bliss och utför allehanda morduppdrag åt folk i Sunken Sydney. En 2 meter lång kvinna med heltäckande cyklop, dykarutrustning och bastant metallrustning (som gör det möjligt att gå på vattnets botten. Har mindre svärd fastopererat på ena armen.
Relationer:
Die (hjälpte Tekno att tortera Big Fucker)
Hail Mary (Teknos vän)
Juck (lejde Tekno att mörda förra hardholdern Barnum)
Barbarossa (tidigare högra hand åt Barnum, hämndlysten efter att Tekno slet ut ögonen på hans toyboy Fluffy)
Big Fucker (galen dvärg som försökte mörda Margo för ett tag sedan, Tekno tog Big Fucker tillfånga och torterade honom, när Big Fucker var nära att dö fick hon hjälp av Die att återuppliva honom innan hon dumpade Big Fucker i träsket)
Margo (maestro d', uppdragsgivare)

SCENARIOT

Vi började med Tekno. Tekno vaknar upp i sitt plåtskjul bredvid hennes bästa vän Hail Mary (som är naken och medvetslös med ett rejält sår i huvudet) och Tekno saknar minnen 2,5 dagar tillbaka (efter att hon dödade hardholdern Barnum, blev utfrågad av Barbarossa och slet ut ögonen på Barbarossas toyboy Fluffy).
Tekno kan höra hur Krin och några andra av Barbarossas män står utanför och diskuterar hur de ska kunna antända skjulet utan att väcka Tekno. Hon tar Hail Mary över axeln och stiger ut genom dörren. Innan Krin och de andra hinner göra något kastar sig Tekno mot dem och massakerar Krin med sitt svärd. De andra flyr i fasa och Tekno fortsätter till Dies båt.

Tekno lastar av Hail Mary på Dies båt och säger åt honom att ta hand om såret. Utan att förklara någonting går hon bort till The Prestige. Die ser till Hail Marys sår och försöker lista ut vad som hänt. Han öppnar sig inför malströmmen (ett skräckfyllt mörker) och ser hur Baby Abby (hjärnmaskkultens ledare) får Hail Mary att dricka hjärnmasken i operahuset och hur Tekno flyr med henne därifrån. I försök att ta ut hjärnmasken har Tekno slagit Hail Mary med en sten på huvudet.

Juck vaknar upp bredvid sin älskare Thickslick. Han går in till den stora elden i Surf Kids högkvarter (en fallen skyskrapa) och ser hur Hammer, Tum Tum och Barker propagerar för de andra om Hjärnmasken, Baby Abby och kulten. Juck ber dem att hålla käften och beodrar hela gänget att bege sig ut för att hitta dvärgen Big Fucker. Efter att de andra försvunnit på sina vattenscootrar beger sig Juck och Thickslick till The Prestige för att få mer Bliss av Margo.

android_iv

Warrior
Jag var spelare till ”Juck”, the Chopper, och tänkte bidra med vadhelst jag kan. Försöker införliva mig i Sjunde Inseglets kronolgiska struktur, men från Jucks perspektiv, det jag minns bäst. LÄS INTE OM NI SKA SPELA PÅ GOTHCON

Juck (i baddräkt och kevlarförstärkt flytväst, för att rätta), säger åt gänget att hålla käften och att nytta går före nöje. Inget tempel och fucking hjärnmaskar innan ni hittat Big Fucker (vem detta var bestämdes egentligen först långt senare, allt vi visste var att Tekno & Die torterat honom/henne efter mordförsöket på Margo). ”Leta rätt på skiten och jag ordnar en fest ikväll med så mycket Bliss att ni inte kommer kunna sluta knulla på tre dygn”. Pack Alpha slag och jag slår det som en gud (tärningarna var med mig denna kväll); de gör vad jag säger... Halva gänget försvinner ut, trots missnöje hos såväl Gnarly som Hammer-Tum Tum falangen.

Jag ber Thick-Slick följa med på ett mindre uppdrag, vi ska snacka med Margo. Ordna Bliss och knyta kontakter. En kort, kärleksfull ordväxling. En hand på axeln, ”jag vill ha dig med på det här, det räcker med oss två”. En typ av lös, suddig kärleksrelation som var väldigt fin i allt annat mörkt och skitigt.

Jet-skis fräser över vattnet. Detta är lyckan hos gänget, "the surfer feeling". Juck och Thick-Slick småbråkar och kör ikapp hela vägen in till centrala Sunken Sydney. Detta är ”the Surfer-Kids main theme”. Lyssna på det!! (jag hade funderat lite på att spela en chopper och tänkt ut detta som ett bra jet-ski-chopper-theme..).

På väg in till ”The Prestige", stället där man kan fixa Bliss. Vi lämnar vapnen i dörren, som vanligt. Stället påminner om en opium-håla. Människor av alla de slag ligger på golvet, små divaner eller kuddar och inhalerar Bliss från en gigantisk vattenpipa (modell ”värmepanna”) i rummets mitt. (Som den största användaren av Bliss i sällskapet fick jag bestämma vilket stat som fick +1. Jag valde Hot som en sensuell, karismatisk och kåt sida av knarket (”.. så mycket Bliss att ni inte kommer kunna sluta knulla på tre dygn...”)).

Margo sitter bakom ett litet draperi. Hon är en fruktansvärt fet svart kvinna i bondage-kläder. Fettet svallar över på alla håll. Halvt borta i såväl blick som sinne sitter hon tillbakalutad med den knappt pubertala toy-boyen Honeytree intryckt mellan sina tjocka lår (allt detta väldigt stilfullt framfört av MC, det kändes lortigt och snuskigt (på ett bra-dåligt sätt)). Ett deal utformas där vi får tillräckligt med Bliss för att klara oss ett tag mot att vi hämtar ”Rampart”. Bra deal. Innan vi går sjunker Juck och Thick-Slick ihop på en divan och suger lite Bliss som ”en välförtjänt paus i arbetet”. Jag gillar inte Bliss, men det gör mig till lite mer av mig själv (”hjärnmaskarna...”).

Vid detta deal med Margo slår jag också mot Acting under fire pga hjärnmasken i min skalle. Dealet med Margo om Bliss är just med tanke att förse mitt gänge (och mig själv) med så mycket Bliss att hjärnmasken inte får kontroll (från MC hade jag vid RP-skapandet fått veta (in private) att jag kände att Bliss minskade ”närvaron av hjärnmask-kulten i mitt medvetande”). Så det är klart att hela dealet var direkt anti kultens intressen >> därav slaget...

Horan, fucking horan, Bish dyker upp med Buxy vid sin sida (att Bish var mitt hatobjekt (för att hon (jag tänkte det som en kille, fram till MC etablerade det som en tjej (bra skit!)) stulit Buxy) etablerades i intro-frågorna). Jag och Thick-Slick går för att möta upp dem. Jag ignorerar Bish och försöker flörta upp min stora kärlek. 14-åringen verkar skita i mig, hon säger att hon ”är med Bish nu, du måste fatta det”. Bish följer på med förolämpningar.
Juck svarar att Bish ”mun är lika sladdrig som hennes fitta och inget att lyssna på, det är Surf-kids som är kungarna och om Buxy kommer tillbaka kommer hon få allt hon vill”. Bish fortsätter mucka och jag skiter i det, det är inte rätt plats och tillfälle för att spöa skiten ur henne. Särskilt inte utan SMG...
Så fort vi kommer ut säger den lönn-fete Thick-Slick ”vi borde avrätta subban, visa vem som bestämmer”. Jag håller med, säger att vi tänker som en och att jag älskar honom för det. (Jag älskade den här scenen! Ordväxlingen med Bish, valet att låta allt passera, och att min älskare och home-boy Thick-Slick försöker hjälpa mig i denna kamp för att återfå min stora kärlek! Som gjort för en kärlekstriangel!)!

Juck sätter sig på sin överdimensionerade aggro Jet-ski (tag: fast, aggressive, fat ass, flashy, guzzling) och beger sig tillsammans med Thick-Slick mot Dies båt för att börja leta efter Rampart.
----------------------------
Där klipper vi. Tror att det var en scen med Die och Tekno inslängd mitt i också, typ medan vi begav oss från ”högkvarteret" (jag valde att döpa vår bas till det) mot ”the Prestige”.

Förlåt om det blev mycket om lite... och för överanvändande av paranteser. Men jag gillade spelmötet som fan och vill liksom berätta varje liten detalj jag kommer ihåg. Så bra var det!

MC, let’s continue your story!

Sjunde inseglet

Swordsman
Innan jag fortsätter skriva på spelrapporten tänkte jag skriva lite kommentarer kring hur det var att spela Apocalypse World och Sunken Sydney.

Jag var lite orolig för att spelarna skulle ha svårt för att själva få etablera personer, platser och relationer. Nu efteråt är jag nästan chockad över hur snabbt vi kom in i våra respektive roller och hur coola scener, relationer och personer som skapades genom att vi tillsammans gav svaren på alla frågor som väcktes.

Att spelleda Apocalypse World får mig att känna som att jag både spelleder och är med och spelar med de andra. Jag återupplevde tiden som ung (nybliven) rollspelare och den där "wow"-känslan som jag hade över att vara någon annan, vara någon annanstans. Mitt spelledande måste ha blivit jävligt distanserat med åren (tänka på berättelsen, tänka på reglerna, tänka på spelarna). Apocalypse Worlds system för att spela tog bort alla draperier mellan mig och spelarna och det kändes som att jag istället för att leverade berättelsen till dem som mottagare skapade vi berättelsen tillsammans. Visst spelarna bidrar till berättelsen genom sina val annars också men i Apocalypse World är de med och skapar berättelsens antagonister, biroller, scener och vändningar på ett samtidigt konkret och helt opretantiöst sätt. Jag hade totalt flow under hela spelmötet.

Ett tips till er som ska spelleda Apocalypse World är att börja era spelmöten med laddade situationer. Istället för att innan spelmötet etablera att, "Du har dödat Tum Tum", börja spelmötet med att säga, "Du håller din pistol mot Tum Tums bakhuvud och är på väg att trycka av. Varför?", och låt spelaren avgöra. Så fort det tänket började sätta sig hos mig klarnade det hur man spelleder Apocalypse World. När jag låtit den laddade situationen explodera är det bara att fortsätta ställa frågor, bejaka spelarnas svar och skapa nya laddade situationer. Innan man vet ordet av det har spelarna själva tagit över och levererar laddade situationer själva.

Här fortsätter spelrapporten (läs Android IV (Oskars) inlägg innan ni fortsätter här):

Ok. Så Teknodestrukto hade alltså lämnat av Hail Marys kropp hos Die och var förvirrad och tjurig så hon gick till sitt plåtskjul för att tänka lite. Efter två-tre dagar knackade det på skjulets dörr och när Tekno (paranoid efter det förra besöket) frågade vem fan det var ropade Bish (Margos högra hand) åt henne att Margo behövde mer ingredienser till Bliss. När Tekno inte svarade började Bish hota med att Margo skulle bli arg om hon inte fick sina ingredienser så Tekno öppnade dörren och såg sur ut så att Bish lämnade henne ifred (och förstod att ingen hotar Teknodestrukto). Muttrade tog hon sina syrgastuber och drog iväg ut i Sydneys översvämmade floder för att hitta de rötter som man gör Bliss av.

Tekno hade precis hittat en bra plats och hade klättrat upp ovanför vattenytan för att kolla utrustningen då hon upptäckte att Barbarossa och hans gäng och väntade på henne i sina båtar med laddade gevär och illvilliga blickar. Barbarossa (en stor man i sliten kostym med ett halsband med sina besegrade fienders öron, näsor, fingrar och sån skit i) ropade åt Tekno att han ville prata med henne och att de tänkte skjuta på henne om hon försökte fly. Att prata tyckte Tekno lät som en dålig idé så hon dök under vattenytan och sjönk mot flodens botten. Några kulor genomborrade hennes metallpansar men utom synhåll från ytan kunde Tekno fly iväg från båtarna.

Die höll på att övervaka den medvetslösa Hail Mary inne i sjukhytten på hans båt och lyssnade på krokodiljägaren Rampart (som avslöjade att han sett Surf Kids-medlemmarna Tum Tum, Hammer och Barker på Baby Abbys predikan i operan) då Teknodestrukto klampade ner i båten och slet av sin rustning. Rampart gick snabbt därifrån och Tekno la sig naken på ett operationsbord och beordrade Die att genast plocka ur kulorna ur hennes kropp. Die gick med på att hjälpa Tekno om hon fixade ingredienser till Bliss åt honom. Genom handpåläggning slöts såren mystiskt och Tekno (fortfarande tjurig) gick iväg för att åter igen försöka hitta rötterna.

I Surf Kids högkvarter återvände Gnarly, Kettle, Last, Brace och Rum med Big Fucker. Den muskulöse dvärgen var rejält misshandlad och medvetslös med sår efter glödgade knivar och igensvullna ögon och Kettle och Last hade båda blivit knivstuckna av Big Fucker och behövde läkarvård. Gnarly anklagade Juck för att vara en idiot och skyllde på Juck för att Kettle och Last blivit skadade. Han ville uppenbarligen bara ha en anledning att slåss så Juck högg av Gnarlys ena hand med sin machete och lät honom fly med stumpen mellan benen. Eftersom Big Fucker var fångad ställde Juck till med stor fest och lät hänga upp Big Fucker i rep i taket. Brace och Rum fick följa med de skadade Kettle och Last till Die inne i stan.

Hail Mary hade precis vaknat ur sin medvetslöshet (och berättat om hur Hjärnmaskkulten tillfångatagit henne och tvingat henne att dricka Baby Abbys nattvard innan Tekno räddat henne från operahuset) då Rum och Brace kom med Kettle och Last. Det var den korta, platinablonda Rum med sina stora blå ögon och sin kevlarförstärkta bikini som gjorde en deal med Die om priset för Kettle och Lasts läkevård. De hade en del konserver med persikor och en avhuggen hand med metallsmycken men Die tyckte att deras oddment endast räckte till att betala för Kettle. För att han skulle behandla båda ville Die ha Rum för sig själv i några timmar.

Senare den natten när Tekno kom tillbaka till Dies båt hittade hon Hail Mary sittandes på fribord och Rum naken och på väg att ta på sig tillsammans med Die under däck. Tekno ignorerade Rum och gav Die hälften av rötterna hon hittat att göra bliss av. När Teknodestrukto gick ville Hail Mary umgås lite så hon följde med Tekno till The Prestige. Tekno gav den andra halvan av rötterna hon hittat till Margos alkemist Soutwest och när Tekno och Hail Mary skulle lämna The Prestige väntade Mimi och några andra beväpnade medlemmar i Hjärnmaskkulten utanför klubben. Mimi ville att Hail Mary skulle följa med till operan för att prata med Baby Abby och Hail Mary sa att hon gärna följde med. Det gillade inte Tekno så hon gav Hail Mary en rejäl smäll, spetsade Mimi och någon bakom henne på svärdet, lyfte Mimi på svärdsklingan och kastade iväg henne över de andra kultmedlemmarnas huvuden. De andra sprang skrämda därifrån och övergav den skrikande, gråtande och döende Mimi i en hög av blod och sönderskurna organ. Tekno tog den omtumlade Hail Mary över axeln och bar henne till Dies båt (för att sedan gå till sitt skjul och tjura).

Die som inte riktigt fattat allvaret med Hail Mary blev genast orolig och ville ta bort maskarna. Hail Mary ville dock inte ha Dies hjälp och när han desperat försökte tvinga ner henne på operationsbordet lyckades Hail Mary ge honom en smäll, springa in i förrådet och där barrikadera dörren inifrån. För att lugna ner Hail Mary lät Die hälla in eter under dörren.

Die var nu fast övertygad om att han var tvungen att operera ut hjärnmasken ur Hail Marys huvud. Han hade dock aldrig utfört operationen utan bara tänkt ut den i teorin så Die vill ha en försöksperson innan han riskerade Hail Mary. Die lossade ankar och började leta efter Rampard med sin båt.

Några timmar senare hittade Die Rampard i trädstaden - en samling plåt- och träkojor som byggts i trädkronorna på en rad trädstammar som sträckte sig upp ur träsket, förenade av repstegar och rangliga broar).Från en plattform, med Rampards förtöjda båt, ledde en stege upp till trädkojan. Die lade ankar och klättrade upp till kojan. Rampard (klädd i krokodilskinn likt Crocodile Dundee) öppnade dörren och släppte in Die. Rampard förklarade att "Vi behöver inte längre bli botade från Hjärnmasken" och Die blev misstänksam och öppnade sig till malströmmen för att få reda på om det var någon mer än Rampard inuti Rampard. Han fick reda på att Baby Abby fanns inuti Rampards huvud men verkade även avslöja att han tänkt bota Rampard för Baby Abby och Rampard. Die drog sin stora kniv och hotade Rampard med kniven ifall han inte följde med frivilligt till båten. Rampard knuffade istället omkull Die och tog sitt harpungevär från väggen. När Die reste sig upp träffades han av harpunen i sidan och knuffades ut genom kojans bräckliga trävägg och ner i vattnet 5 meter nedanför. När Die tog sig upp till vattenytan höll Rampard på att klättra ner från kojan med en jättekniv mellan tänderna. Die blev rädd och klättrade upp på sin båt för att fly därifrån. Precis när han startade motorn såg han Hail Mary som tagit sig upp från sjukhytten och var på väg att hoppa från båten till Rampard (Die fick välja mellan att fly från Rampard och lämna kvar Hail Mary eller att stanna kvar och slåss). Die drog bak gasen och båten for iväg över det gröna träskvattnet medan Hail Mary stod kvar i Rampards famn.

Fortsättning följer...

android_iv

Warrior
Självklart har ju nu MC Sjunde Inseglet skrivit och lagt upp exakt samma del som jag skrivit på den senaste timmarna.
(ett citat är på plats: ".. vi tänker som en och jag älskar dig för det..").
Ja ja. Här är det i alla fall (jag har nog också fuckat up kronologin lite, aj aj).
Återigen, spoilermärker allt. Ska du spela, läs inte.

..fortsättning från MITT senaste inlägg
Die har precis försökt hela Hail Marys skador med sitt +Wierd move. Det gick åt helvete och han sugs in i Malströmmen. Känslor av mörker och skräck hemsöker honom och han hallucinerar om ett oändligt antal Hail Marys som går likt kloner och mässar ”Vi är hjärnmasken”. Och de är många och samtidigt är det bara Hail Mary där. Samtidigt läcker han hemligheter till Malströmmen, vad han håller heligt och kärt är plötsligt oooh så mycket lättare för vem som helst att få veta...

Han lyckas tillslut lappa ihop bakhuvudet på Hail Mary och lämnar den medvetslösa kvinnan i sjuksängen bland all smuts och bråte i båten.

När Juck dyker upp sitter Die på däck. Juck och Thick-Slick sladdar omkring, skapar svallvågor och skriker lite för att visa vem som bestämmer. Die skriker lite och hytter med näven som en gammal gubbe.
Därefter en kort utfrågning om denne Rampart och var man kan hitta honom. Die säger inte så mycket mer än att han blivit insyltad med Hjärnmaskarna.

Plötsligt en explosion och automateld en bit bort i staden. Jag blir nojjig att det är Gnarly eller någon annan jävel från gänget som hittat på något dumt (Surf-Kids är savage, och Juck försökte ändå vara en god människa och hålla ned mördandet på rimliga nivåer) eller hamnat i strid eller nått.
Juck, Thick-Slick och Die beger sig iväg mot striden för att kolla vad fan som hänt och leta överlevare.

Det är ett mindre bostadshus och kött-lager som bombats. Allt är i ruiner, striden redan över när vi väl är framme. Människor ligger döda överallt, maten stulen.
Jag funderade här på vad för slag som skulle låta Juck veta vad fan som hänt och vilka som gjort det read a sitch eller open your mind to the maelstrom. MC säger ”ingetdera” utan berättar sanningsenligt att de enda med vapenkraft nog att ge dessa skador är ubåts-folket.
Die letar överlevare och hittar en flicka med bortsprängda ben. ”Förlorat fall” tänker Die och ger aktiv dödshjälp, kniven mot halspulsådern.
”Ja ja. Synd att låta allt detta gå till spillo” säger Juck och beordrar Thick-Slick att ta med sig de döda kropparna till Högkvarteret för att fylla på matförrådet (hux-flux bestämde jag att vi var kannibaler. No big deal..)
Den här delen fick ingen som helst återkoppling i resten av spelmötet och "plotten", men jag gillade Jucks oro inför att det "kunde varit hans gäng", Dies Mercy-kill och kannibalismen.
.

Tre dagar senare.
Teknodestrukto har hållit sig undan från omvärlden. Margo blir otålig och behöver mer Bliss-grejjer från botten. Tekno är lättövertalad och beger sig ned för att hitta skiten. Slaget för custom move ”get the bliss” misslyckas. Dykutrustningen börjar krångla och hon måste vandra och klättra upp från botten för att fixa med det.
Otur otur, hon dyker upp mitt framför en förvånad Barbarossa. ”Hey, kom hit och prata lite. Jag vill bara prata” säger han och riktar leende, tillsammans med 4-5 hantlangare, sina vapen mot Tekno.
Efter lite vånda bestämmer sig Tekno för att blub-blub-blub smita ned under vattnet igen och därifrån. Acting under fire för att fly, blev halv-lyckat och Tekno drar på sig 2-harm. harm move för en faceless = piece of cake.

Strax därpå dyker Tekno upp hos Die. Hon klampar ned båten, strippar rustningen, lägger sig på operationsbordet och säger ”Teknodestrukto har blivit skjuten. Du måste laga”. En trött (och Bliss-påverkad) Die försöker läka med handpåläggning. Slaget för Healing touch halv-lyckas och Die läcker hemligheter (kommer inte exakt ihåg vad) till Tekno och malströmmen. Dies (o)vana att öppna sig inför malströmmen medförde att han under spelmötet läckte som ett såll. Malströmmen gestaltades ganska konsekvent under spelmötet som en "(mar)drömplats", en port in i det undermedvetna och något som sög information ur dig. Men detta kanske lite pga att det var vårat första spelmöte. Det funkade fint och gav många bra inblickar i rollpersonerna och världen. Men tänker också att malströmmen kan användas till mer i fortsättningen, nu när vi bekantat oss med den..

Jaja. Tekno läker ett segment i alla fall och Die kräver i utbyte mot sin tjänst att Tekno ska hämta Bliss åt honom från botten.

Över till Juck. Gänget samlas och en sårad Gnarly släpar fram Big Fucker (här bestäms (gemensamt) att Big Fucker är en sjukt aggressiv och vältränad dvärg). Gnarly är förbannad och gnällig. ”Varför skickade du bara ut hälften av oss”? Jag och Kettle och Last är skadade och det är ditt fel. Försöker du ha ihjäl oss”. Juck svarar att ”kan du inte ens spöa en ensam dvärg tror jag inte du riktigt platsar i Surf-Kids”.
Gnarly blir allt mer jobbig och det är dags att kväva problemet i sin linda. (kommer inte riktigt ihåg om jag slog going aggro för att tvinga Gnarly to step down eller sieze and hold för mer av en straight fight. Vilket som slutar det med att Juck hugger av Gnarlys högerhand. I panik drar Gnarly sin pistol och backar därifrån. Jag låter honom pysa, whatever fuck-head, jag har visat vem som bestämmer.
Spetsar den avhuggna armen på macheten, visar upp den inför en applåderande och skrikande publik. ”Kettle och Last ska skickas till sjukstugan. Big Fucker hängas upp i väntan på förhör. Sen jävlar ska vi fira!”.
Resten av dagen spenderar Juck och Surf-kids med att röka bliss, dricka alkohol, småbråka, tävla med jet-skis och knulla. A proper party that is.

Kettle och Last dumpas hos Die. Vi körde ett Fucking Theives slag på distans för att se om de kunde skramla ihop betalningen. Det halv-lyckades, typ.. (7-9), och den sktige hobo-doktorn Die krävde därför extra betalning i form av den blonda surfer-chicken Rum som nattsällskap. Hon sa ”whatever” och så blev det.
--------------------------------
Hoppas jag inte glömt något viktigt viktigt. Om så får mr.MC infoga.
Har några av mina favoritscener på ingång. Vill skriva nu, men måste sova..

android_iv

Warrior
Forsätter där Sjunde Inseglet slutade sitt berättande.

Scenen med Die och Rampard var också sjukt bra. Och att det halv-lyckade acting under fire slaget gav valet ”ok, du kan fly men det verkar som Hail Mary hoppat av din båt och tagit skydd hos Rampard” eller ”stanna och slåss”.
En rädd Die brände därifrån med förtvivlad blick. Nice...

Hos Juck är festandet slut. En fortfarande hög Juck kravlar upp ur sin ormgrop och knatar över till den hängande Big Fucker. Baddräkten nedrullad till höfterna, macheten i högerhanden.
”Jag vet att du försökte mörda Margo, och jag behöver träffa din beställare. Låt oss säga att vi har gemensamma intressen”. Big Fucker gnällde om att han ville bli nedsläppt men ”av rena säkerhetsskäl tycker jag bättre om dig i hängande position”.
Faktum är att jag här hade som plan att alliera mig med vem helst som ville döda Margo, bara för att därmed kunna klämma åt horan, fucking horan, Bish och återta Buxy my love.
Under hela förhöret har Juck cirklat kring Big Fucker, lojt viftat med sin machete och snurrat dvärgen runt runt runt...
När Big Fucker avslöjar att det var Bish som lejde honom är lyckan total. Faan så mycket enklare livet blev! Jag behöver inte ens mörda Margo för att komma åt Bish.
Lycklig som sällan hugger Juck ned dvärgen och kallar på Thick-Slick och Tum-Tum för att bege sig iväg. Första stoppet var hos Margo. Andra stoppet hos Die (utan att veta om att Die kunde bota hjärnmasken hade jag själv tänkt att ”om man injicerar Bliss rakt i hjärnan kanske det dödar skiten. Låt oss testa på Tum-Tum..”).

Innan de går känner Juck på sin ”perfekta" näsa. ”Fan. Den ska inte se ut såhär. Det är fel! Thick-Slick. Slå av den”. Thick-Slick ser till att bryta av näsan och få den att se så skev och krokig ut som den ska. (jag, som bärare av en hjärnmask, samt MC bestämde privat att hjärnmaskarna ökade läkeprocessen i kroppen och människorna blev allt mer ”perfekta” ju längre de bar den. Juck hade ”busted face”, när det började se perfekt ut var det dags att ”bust it up” igen...).
Big Fucker säger något om ”sjuka jävlar” och we’re on our way.

Vi blir insläppta hos Margo och medan Thick-Slick och Tum-Tum väntar en bit bort tar jag mig i hennes draperi-avskilda rum med Big Fucker bunden och i koppel. Självklart står redan Bish därinne. Aj då, inte riktigt enligt planerna...
Juck är fortfarande på strålande humör och förolämpar Bish lite i förbifarten. Margo höjjer på ögonbrynen åt Big Fucker och verkar nöjd över att se dvärgen fångad och hitförd.
”Ah, men detta är bara inslagspappret! Den riktigta presenten finns här inne” säger Juck och klappar dvärgen lätt på hjässan. ”Så, tala dvärg. Säg vem som lejde dig!”
Big Fucker försöker slingra sig och vill inte. Här drar också Bish sin pistol och försöker skjuta skallen av dvärgen. Juck tar snabbt ett steg fram och tar emot skotten med sin tanig kropp. Blod börjar rinna från under flytvästen, men annars ingen reaktion förutom ett stelt leende. ”Så, tala dvärg! Vi längtar efter att höra dig sjunga!” (när Bish började skjuta slog vi ett acting under fire slag för att Juck skulle hinna ingripa. Jag slog typ 12 och valde att ställa mig ivägen för kulorna. 1-harm, fine, det kan jag ta)

Big Fucker väser tillslut skräckslagen fram ”Det var Bish! Det var Bish som gjorde det”.
Bish blir skogstokig och försöker skjuta oss. Juck hade haft på känn att det kunde gå såhär och därför smugglat in sin SMG. sieze and hold slag som lyckas lysande. Tar en skada, harm roll som också går till min fördel. MC minskar min skada med ett för att låta Big Fucker fly från scenen. Automatelden från SMG fyller Bish med kulor som faller bakåt med ett stön. Margo sitter med uppspärrade ögon.. men oskadd. Hennes Toy-Boy ligger skrikandes med kulor i knäskålarna. Det samma gäller för Buxy, ack min kärlek Buxy... Nackdelen med att bära omkring på messy guns..

Margo skriker åt Juck att ”hämta hit Die, fort som fan! Om något händer Honeytree är ni dödens!”. Juck bockar och bugar. Plockar med sig sina mannar och försvinner ut lagom för att se en stirrig och sönderstressad Die braka in bredvid The Prestige i full fart.
”Ah, det är vår dag i dag! Vi behöver inte ens leta efter honom, han kom till oss!”

Dock verkar Die inte alls ha någon lust att rädda livet på Margos ögonsten Honeytree utan springer arg och hetsig iväg mot Teknos skjul. Juck springer efter, säger vad som helst för att blidka doktorn och få med honom in på the Prestige.
”NEJ! Tekno ska ombord på min båt. Sen ska vi hämta Hail Mary!” ryter Die.
”Hey hey hey! Bara fixa Honeytree och Buxy först, så hjälper jag er! Kom igen, du behöver oss!"
Teknodestrukto sitter inlåst i sitt skjul och äter. Hon verkar inte alls ha någon lust att åka någonstans och gillar inte allt bråk här utanför.
Efter lite mer skrikande går Die med på att ”Tekno ska ombord min båt. Jag fixar Honeytree, men då ska du ge mig tre snubbar med hjärnmask att exprimentera på!”
Juck plockar upp sin Machete och hugger av ena benet på Tum-Tum. ”Ok, deal. Här är den första. Nu fixar du Honeytree!” Jag propsade på att slå going aggro, det gick underbart och Tum-Tum tappade ett ben.
Thick-Slick föreslår att han ska samla gänget och ta med sig Hammer och Barker tillbaka.
”Jag tycker inte om att du åker dit själv, Hammer och Barker går inte att lita på.”
”Litar du inte på mig, tror du inte jag klarar det!?”
”Nej nej, det är inte det. Bara att jag skulle hata om något hände dig..”
Thick-Slick åker efter den ömma ordväxlingen iväg mot ”högkvarteret". Juck släpar iväg Tum-Tum till Dies båt och Die går för att fixa med Honeytree. När allt lugnat sig öppnar Tekno dörren på glänt. ”Åh, ett ben”. Tar Tum-Tums ben och gräver ned i jordgolvet i sitt skjul... fucking psycho...

Självklart går allt åt helvete efter det. Die lägger 1-stock på att rädda Honeytree, slaget går piss och Die lyckas skära av artären i pojkens ena ben. Hur mycket han än försöker silvertejpa är det för sent... Däremot lyckas han utmärkt med att rädda livet på Buxy, vilket åtminstone Juck är glad för.
När liket och flickan bärs av båten och förbi Juck ger han sin medvetslösa kärlek en kyss på kinden och säger att ”jag sa ju allt skulle ordna sig. Nu är det du och jag igen”. Samtidigt framför han sina kondoleanser till Margo, försöker skylla allt på doktorn och ursäktar att han inte kommer in för att träffa henne, men att hon nog förstår varför.

Tekno kastar loss och rattar iväg med båten medan Die påbörjar sitt expriment på Tum-Tum. Äntligen ett slag som går ok och Tum-Tum är nu utan både hjärnmaskar och vänsterben. Men det sista går nog att fixa ska du se.
Operationen går ut på att skära loss skalpen och dränka in hjärnan med Bliss. Konsekvensen blir att massor av små vita maskar börjar krypa ut ur olika håligheter och dör sakta bliss-döden. Die skrapar ned dem i en lite burk och ställer bland allt annat skräp och hop-kok han har. ”Jag måste undersöka dem närmare”...
-------------------------------------
Återigen mycket om lite. Men detta var några av de bästa scener jag varit med om i mitt rollspelande. Jag var så exalterad att jag stod upp och viftade med min machete och klappade Big Fucker på hjässan (vanligtvis är det bara Sjunde Inseglet som står upp och gestikulerar..).. Lyckan att få sätta dit Bish var så jävla skön. Åh, happy happy days.

Sodivra

Champion
Holy shit. You don't pull no punches. :gremlaugh: Vilken rå jävla mongovärld ni spelar, I love it! Älskar kampen mot hjärnmasken, det sätter verkligen en desperat och sjuk undergångsstämning på hela settingen. Kände med dig hur najs det var att nita Bish.

Det är kul att ni slåss om vem som ska få skriva spelrapport också. :gremsmile:

Ärligt talat tror jag inte att det är någon spoilerfara, alla gruppers Sunken Sydney kommer nog se olika ut. Men samtidigt är det nog roligast om man kommer till spelbordet "ren" från andras idéer om vad Sunken Sydney är för något.

Det är så mycket man inte tänkt på - Jaha, så i er SS så dricker man masken! Jaha, man kan ju göra The Angel till värsta sunkiga gubben, det hade jag inte alls tänkt på! Skitkul.

Teknodestrukto har blivit skjuten. Du måste laga.
Bevingade ord i sanning. Nyfiken på hur Teknodestrukto kommer reagera på att Hail Mary är med Rampart nu.

Sjunde inseglet

Swordsman
Arvid A. C. said:
Det är så mycket man inte tänkt på - Jaha, så i er SS så dricker man masken! Jaha, man kan ju göra The Angel till värsta sunkiga gubben, det hade jag inte alls tänkt på! Skitkul.
De coolaste grejerna etablerades när frågor lämnades öppna på spelbordet och förslagen haglade fram och tillbaka. Det är klart man dricker hjärnmasken i nattvarden ungefär som en sån där drink med en larv i botten! Det är klart att BIG FUCKER måste vara en dvärg! Genom att slå ihop alla deltagares idéer blir allt så mycket mer awesome!

Jag vill ju att alla spelgrupper som provar Sunken Sydney hittar sina egna svar på hur saker och ting är och sedan berättar om dem här på forumet. :gremsmile:

Sjunde inseglet

Swordsman
Forts. Spelrapport av Sunken Sydney

Tänkte att jag skulle försöka skriva klart spelrapporten men vi får se i och med att jag är på jobbet och kan bli tvungen att gå iväg strax!

Surf Kids ledare Juck (chopper), Die (angel) och Teknodestrukto (faceless) är alltså på väg bort från The Prestige och Margo i Dies båt efter att Die misslyckats rädda livet på Margos toyboy Honeytree (som Juck råkade skjuta med en SMG). Tekno styr båten medan Juck assisterar Die med att operera ut hjärnmaskarna på Jucks hjärnmaskssmittade gängmedlemmar Hammer och Barker. Jucks högra hand och älskare Thick-Slick har dragit till Surf Kids högkvarter för att samla jetski-gänget till Jucks sida ifall Margo får fatt på honom.

Die är snål och vill inte slösa på sitt bedövningsmedel. Han misslyckas att ta bort hjärnmaskarna på både Hammer och Barker men märker det inte själv. I ett försök att hela Juck öppnar Die både sitt och Jucks sinne för malströmmen. De faller båda ihop i konvulsioner på sjukhyttens golv. I en gemensam vision ser de hokusen Baby Abby och hjärnmaskskulten stå samlad i operahuset - Rampard och Hail Mary är där. Baby Abby och hjärnmaskarna ser också Die och Juck och hotet mot kulten.

Under tiden Die och Juck ligger under däck i konvulsioner upptäcker Tekno att Barbarossa och hans gäng kommer åkandes i båtar. Hon tar Jucks SMG, stänger av båtens motor och väntar på att Barbarossa och så många av hans underhuggare som möjligt ska stiga ombord.

Barbarossa ropar åt dem att ge upp och Tekno kastar sig fram med SMG:n och tömmer magasinet mot Barbarossa och fem gängmedlemmar som skjuts sönder och samman och faller blödande, döda och döende. Vansinnesattacken är så brutal att den döde Barbarossas f.d. gängmedlemmar i båtarna ropar, "Fuck this!", och lägger ner sina vapen. Båtarna drar iväg och Tekno som hör Juck och Die skrika under däck går ner för att kolla vad fan som pågår.

När Juck och Die vaknar berättar de att hela hjärnmaskkulten är samlad i operahuset. Thick-Slick anländer med Surf Kids i en kakafoni av trimmmade vattenscootermotorer och Juck berättar för sina män att de ska storma operahuset, döda kulten och ta över Sunken Sydney.

Juck har dock inte räknat med att Hammer och Barker fortfarande är smittade. Deras huvuden är redan läkta och hjärnmasken talar fortfarande till dem. Hammer utmanar Juck om ledarskapet över Surf Kids, "Om ni följer mig kommer vi få allt vi vill ha av Baby Abby!", och går till anfall på båten med en kedja med långa knivblad. Tekno försöker gå emellan och träffas av krokarna men Juck (som själv blir skuren) stöter sin machete genom Hammer och kastar ner hans döda kropp i träsket. Hans ledarskap är säkert!

Måste jobba nu, men Oskar kanske kan skriva ner slutet!

android_iv

Warrior
Re: Forts. Spelrapport av Sunken Sydney

Jag hade tänkt skriva klart den här spelrapporten för länge sedan, men något (läs: Påsken) kom emellan... Kommer fylla på lite vid mina favoritsener i Sjunde Inseglets sammanfattning och sedan fylla i slutet på krönikan. Nästa AW-kampanj börjar på tisdag. Kan vara schysst att fått skriva ned och avsluta allt före det!

Ok, några av favoritscenerna.

Precis efter att Tum-Tum rensats på hjärnmaskar avancerar Jucks klocka för hjärnmasken. Han kan höra kulten i sin hjärna, känna hur de närmar sig och hur de redan är inuti honom. Han hör Baby-Abby och måste kämpa för att överhuvudtaget behålla kontrollen över sig själv (+1 på alla slag för att avrätta Die, acting under fire för allt annat).
Jag gillar att Juck här fick direkta incitament för att ”fixa” Die. Spelmötet hade blivit heeeelt annorlunda.
Men Juck är innerst inne en schysst snubbe. Slår acting under fire, drar i sig lite bliss of ber Die rensa hjärnmasken.

Juck spänns fast på operationsbordet och proceduren påbörjas. Även nu lyckas alla vidriga små maskar utrotas, dock till kostnaden av 1-harm. När skalpen väl är påsydd igen försöker Die angelic touch. Går piss båda faller vi komatiskt in i malströmmen. (Här körde vi en varsin fråga till varann, lite som tidigare) Die får veta att Juck ser honom som en ”schysst snubbe” och ”bra att ha omkring” men inte mer (inte som den ”förlorade fadersgestalt” Die själv hoppats på..). Juck får veta att Dies största källa till skam och lågvattenmärke i livet var när Die mördade Jucks far (WTF!? Men inget som vi spelade vidare på. Men ännu ett plötsligt påhitt som kunde blivit hur bra/galet som helst)

Jag gillade också hur Tekno tröttnade på denna Barbarossa...
Så fort de stigit ombord hoppar hon ur sitt gömställe blåser hela gänget med automateld, kastar SMG åt helvete och köttar de sista överlevande med macheten.
sieze and hold slag som gick utmärkt. Efter massakern tar hon Barbarossas halsband av öron och kroppsdelar och hänger stolt och leende kring nacken. fucking psycho...

Och jag gillar att Die misslyckade ”rensa hjärnmask” move gav att han trodde både Hammer och Barker var cleana... men icke... Betydligt bättre än att de skulle råka dö eller att man visste att de var infekterade eller nått. Bra bra bra!

Så slutligen var det dags att storma Operahuset.
Juck börjar sitt tal till Surf-kids: ”Vi går till strid! Och till fest!...” (för Surf-kids är det lite samma sak. Först mördar man. Sen våldtar man. Sen mördar man igen. Proper party that is!)
Pack Alpha som misslycka >> Hammer vill banka skiten ur Juck och ersätta honom som ledare.
Det slutar med att Juck lyckas trycka sig upp nära Hammer, bara centimeter ifrån och köra sin kraftiga machete rakt genom magen. Luften och livet pyser sakta ur Hammer.. Tillsammans vaggar de två sakta över Dies båt i tystnad, som en stilla vals, innan Hammer slutligen knuffas av macheten och över bord. Juck torkar av macheten på baddräktens mage:
”Som jag sa, vi går till strid! Och till fest!”..
(åh, jag gillade den scenen också. Bilden av den stilla valsen och macheten mot baddräktsmagen har etsat sig fast hos mig).

Det började bli sent på spelkvällen och vi snabbade på in i det sista.
Nytt Pack Alpha slag för att enkelt avgöra Surf-kids framgång vid stormningen av Hjärnmaskkulten. Det är inte så mycket en strid som en slakt. Väl beväpnade, drogade och galna ungdomar mot en skara leende och euforiska får. Jucks problem blir inte ”hur stort vinner ni” utan snarare ”hur många oskyldiga och barn våldtar ni INTE”.
Juck drar på sig skador OCH måste statuera exempel av sina mannar för att hålla lemlästandet på rimliga nivåer. God damn it! en fjärdedel av Sunken Sydneys befolkning befann sig i templet! Och när en fjärdedel av befolkningen blir slaktad... tja, det låter inte så jävla bra..

Die finner Hail Mary inträngd i ett hörn av operahuset. Asp, en av Surf-kids ser ut att inte ha alltför trevliga avsikter vad henne beträffar. Att döma av vad andra råkar ut för är det nog en blandning av våldtäkt och lemlästning... Die tänker inte tillåta något av det. Han klämmer sig emellan Hail Mary och Asp, får en del spö av den tokiga och neddrogade 16-åringen med blond spike-frilla innan han sätter en kula genom lungan på honom. Skadad och sur släpar han iväg Hail Mary därifrån...

Samtidigt sicksackar sig Teknodestruktor genom blodbadet, sökande efter Baby-Abby. (Här bestäms också vad den här prästen egentligen ”är för något". Kort bollande i gruppen...) Baby-Abby, en fd vanlig galning där Hjärnmaskens process gått så långt att allt kött och ben är bortfrätt, uppätet, och allt som finns under huden är maskar och åter maskar... Uuuuuuuw!!! Baby-Abby fick 2-harm, ap som ett tecken på de psionetiska galenskaper den/det besatt.
Sieze and Hold som gick spektakulärt. Trots att Tekno börjar känna yrsel, huvudvärk och spontanblöder ur näsa och mun bara av att närma sig Baby-Abby kämpar hon på. Hugger ned prästen i ett regn av hjärnmaskar och sätter eld på hela skiten med lampolja.

Surf-kids drar tillbaka mot Högkvarteret med några ”utvalda” att tjäna som underhållning under ”efterfesten”. Thick-Slick och Juck ser melankoliskt över läget och konstaterar att det inte är alltför många döda.
Överlevarna från hjärnkulten verkar tappat kontakten med hjärnmasken nu när Baby-Abby förtärts av lågorna (kind of a happy ending inslängt av mr MC. Men det var ganska schysst att få efter timmar av smuts och död.)
Teknodestrukto och Die beger sig in mot staden på Dies båt. De delade två saker. Ett intresse i denna Hail Mary och en ovilja att dela henne med den andra...

Efter detta avslutades spelpasset hux flux. Vi var trötta och helt slutkörda. Epilog kändes överflödigt, efter ett spelpass som detta visste man liksom hur personernas liv skulle fortsätta. Åt helvete skulle det fortsätta...
----------------------------------------------------------------------------------
Ah. Det var jävligt bra, även om vi blev trötta mot slutet och liksom fick snabba på lite för att få klart det.
I min del av krönikan kan nog Juck fått oproportionerligt stor plats (även om jag nog tog ganska mycket (kanske för mycket) plats vid spelbordet), men det är också de delar jag minns bäst.
Ska bli riktigt nice att komma igång med nästa kampanj! Tisdag, I just can’t wait!

Sjunde inseglet

Swordsman

Android IV said:
Överlevarna från hjärnkulten verkar tappat kontakten med hjärnmasken nu när Baby-Abby förtärts av lågorna (kind of a happy ending inslängt av mr MC. Men det var ganska schysst att få efter timmar av smuts och död.)
Nää, jag försökte inte vara snäll. :gremsmile:
Tekno ville döda hjärnmasken, slog Seize by force och valde you take definite hold of it. Annars hade jag definitivt låtit hjärnmaskarna överleva (kulten återuppstå). De enda lyckliga slut jag tänker ge er i AW är de ni kämpar er till genom blod, svett, tårar och jobbiga val.

Sodivra

Champion

Tack för en grym rapport! Det här är nog en av mina favoritrapporter, ever. Grymt kul att se vad ni gjorde av SS.

Jag är äcklad/överraskad/förtjust över hur jävla hemsk er apokalypsvärld är. Nu över till Alpha Delta City!