Rising
Vila i frid
Bleh!En mer realistisk superhjältestil hade gjort det betydligt lättare för läsaren att komma i rätt stämning för superhjältespelande.
Jag ser Supergänget mer som ett spel för Kapten Stofil-liknande berättelser, och tycker det är en av spelets största och viktigaste poänger.
Dessutom tycker jag att dina teckningar är nästintill perfekta för den sortens berättande du ägnar dig åt. Scott McCloud resonerar på samma sätt: Om han skulle teckna sig själv i hyperrealistisk stil så skulle det bara vara distraherande för läsaren; vad vi behöver se är ju bara vad han som figur gör och uttrycker - en abstraherad och cartoony stil är utmärkt för att lyfta fram dessa idéer i första rummet utan att man som läsare börjar tänka på (för en sådan berättelse) irrelevanta detaljer. Dessutom har den cartooniga stilen den där effekten att vi "ser oss själva"; även det en fördel.
Jag tycker att Supergänget hade sugigt bajskorv om det var tecknat som Giraud.
Jag tycker det är lite av ett problem att reglerna för skurkarna (i min mening) är bättre än de för hjältarna.Men framför allt så har man som spelledare ingen chans att skapa balanserat motstånd till spelarnas hjältar, eftersom det varken finns regler eller ledtrådar för hur det skulle gå till.