Nekromanti Spelskapare på Konvent...

PAX

Jordisk Äventyrare
Om vi bortser från de svenska hårt slitande spelskaparna så undrar jag lite hur satsningen på utländska spelskapare har varit under de senare åren när det gäller våra olika spelkonvent i landet? Har det bjudits in några gäster från de större spelbolagen i England respektive USA på sistone? Jag vet att Äventyrsspel hade några gäster på sina Spelkonvent men den tiden verkar förbi. Eller har jag fel?

Själv är jag frekvent ogillande att besöka spelkonvent = 0 ggr besök på sådana tillställningar. Kanske mitt intresse skulle kunna fångas av liknande gästbesök jag beskriver ovan.

MrG

Swashbuckler
Dom är svåra att få ditt och det kan bli dyrt. GothCon XXV hade väll Steve Jackson på besök? Jag har hört skvaller om att samma tankar fanns för GothCon XXX med häftiga spelnamn, men det verkar misslyckats.

Tror kruxet är att kostnaderna inte på något sätt tas igen på så många fler deltagare...

PAX

Jordisk Äventyrare
Jo det slog mig naturligtvis att det är en kostnadsfråga. Inte minst att få folk från staterna hit över. Men från England borde det kanske vara enklare...

MrG

Swashbuckler
Intressant tanke, vilka engelska spelskapare skulle du vilja se på svenska konvent?

Och förresten nyfiken fråga, hur kan du vara negativ till att åka på konvent utan att ha prövat det en enda gång?

walium

Ganska töntig, faktiskt
Personligen köper jag ytterst sällan rollspelsprodukter baserat på vem som har skrivit dem vilket har fått följden att jag inte känner till särskilt många spelskapare förutom de som vistas här på wrnu. Vilka som finns i England eller USA har jag ännu sämre koll på. Däremot kan jag säga att jag uppskattar spelpresentationer som den av Coriolis som var med på senaste SSK. Att Järnringen, Riotminds eller Neogames deltog i en paneldiskussion om svenska rollspel eller fick presentera framtida produkter skulle jag tycka var spännande, men en för mig okänd snubbe ifrån England som skapat produkter som jag aldrig spelat skulle inte ge mig mycket. Spelskapare ifrån Sverige ger säkert svenska rollspelare mer även om man inte är ett fan av deras rollspel.

"Själv är jag frekvent ogillande att besöka spelkonvent = 0 ggr besök på sådana tillställningar. Kanske mitt intresse skulle kunna fångas av liknande gästbesök jag beskriver ovan."

Tänk så många spännande människor som du aldrig har träffat! Spelkonvent är en ganska social tillställning och ett utmärkt tillfälle att hänga med coola forumiter (kanske inte med mig, men Herr Nils är ganska cool till exempel och vet hur man dödar andra med vassa metallbitar). :gremwink:

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Vem skulle man bjuda in? Alla jänkare spelar Gary Gygaxs spel, så honom kan man bjuda in och låta prata lite. Men här i Sverige? Finns det något spel som har så stor användarbas att inbjudandet av en talare kopplad till spelet drar folk? Finns det något utrikiskt spel av den kalibern?

Själv hade jag gärna gått på en föreläsning från någon av killarna som höll på med översättningen av Bloodlust till engelska, men skulle jag åka ner till ett konvent enkom för ett sådant seminarium? Knappast. Skulle jag passa på att gå på seminariet om jag ändå var där? Jo, det skulle jag nog. Men då är jag redan en besökare på konventet av andra anledningar.

PAX

Jordisk Äventyrare
Ja från England finns kanske inte så många att välja mellan men Games Workshop håller ju på att ge ut rollspel nu igen och de har ju en trogen skara som spelar tabletop här i Sverige. Från USA hade jag gärna träffat folk från Chaosium.

Jag är inte negativt inställd till att åka på spelkonvent men av någon anledning har det aldrig blivit av. Vi får se i vår. Om jag inte är för upptagen med att resa till Kina i tjänsten och känslan är rätt och gud tillåter och vädret är fint... Ja vem vet...

PAX

Jordisk Äventyrare
Tänk så många spännande människor som du aldrig har träffat! Spelkonvent är en ganska social tillställning och ett utmärkt tillfälle att hänga med coola forumiter...

Hmm... Kanske jag inte orkar umgås med spännande typer och coola forumiter... :gremcool: Jag skulle säkert kunna blarra nonsens och umgås i en hel vecka med andra rollspelare men det handlar även om tid och plats... Just nu är min tid kaotisk. Kan inte planera mycket mer än en vecka framöver. Platsen - ja ibland undrar jag varför det inte ordnas ett spelkonvent på närmare håll. Typ Jönköping.

MrG

Swashbuckler
Platsen - ja ibland undrar jag varför det inte ordnas ett spelkonvent på närmare håll. Typ Jönköping.
men det har ju hållts... fast glömt vad det hette och det var nog ett tag sedan, men det fanns ett konvent som pendlade mellan Jönköping och Uppsala...

PAX

Jordisk Äventyrare
Container är ett annat minikonvent som brukar hållas utanför Jkpg.

Johan K

Gammal & dryg
undrar jag lite hur satsningen på utländska spelskapare har varit under de senare åren när det gäller våra olika spelkonvent i landet?
Humm, jag har nof inte hört talas om att man har inbjudit nått utlänskt bolag. dock så skulle jag gjärna atycka at det vore trevligt om det gik att få till stånd. Skulel t. ex tyca att det vore trevlgit om t. ex White Wolf skulle besöka GothCon eller LinCon.
Hoppas aif att det går att samordna nån dag !

Själv är jag frekvent ogillande att besöka spelkonvent = 0 ggr besök på sådana tillställningar. Kanske mitt intresse skulle kunna fångas av liknande gästbesök jag beskriver ovan.
Well, antar att vi alla är olika.
Dock så är konvent dock trevliga, trotts att ma när trasig i en vecka efteråt... :gremgrin:

/ Johan K, som hopaps at man får träffa på PAX på ett konvent nära någon.. :gremlaugh: