Nekromanti Speltest i Kabul

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Idag har jag speltestat Wolframfästets andra introäventyr (skrivet av Åke Rosenius) här i Kabul, med en svensk ambassadtjänsteman och en dansk (svensktalande) kollega som spelare. Det var en deckaräventyr helt utan våld, så färdighetsreglerna fick en duvning (inga problem noterade), medan stridsreglerna inte kom till nytta alls.

Spelarna var nöjda. Jag fann några otydligheter i äventyret, men dessa är lätta att åtgärda.

Mogger

Hipsteranka
Alltså, det är ju sjukt kul att ni testspelar i Kabul! :gremsmile:

Lycka till med speltestandet framöver.

solvebring

Superhero
Häftigt må man säga. Trevligt att det på stora taget gick vägen.

Det var en deckaräventyr helt utan våld
Det lät väldigt intressant. Är det något som kommer att följa med spelet vid dess släpp eller så?

Gardener

Champion
Det är ju inte alla introduktionsäventyr som blir speltestade i Kabul. Klart häftigt.

För övrigt gör du live-statistiken för Rollspel.nu mycket roligare att kolla på. När det kommer upp en blipp mitt i Afghanistan när alla andra besök är koncentrerade i norra Europa.

solvebring

Superhero
Helt enkelt kalas!

Jag väntar med spänning på WF kan jag lova dig Anders.
Som jag flera gånger nämnt på senare tid söker jag mer äventyrliga fast våldsnedtonade spel, och detta verkar ju klar lovande. Inte för att WF är menat att vara våldsnedtonande, eftersom stridssystemet är väl utarbetat osv, men jag tror WF kommer att vara ett spel som är nog häftigt på alla andra sätt och vis så att strisscenerna kan bantas lite om man så vill. WF har en så i sig mystisk miljö som jag är mycket sugen på.