Nekromanti Speltestare sökes

Quadrante

Grisbonde
Behöver lite feedback på hur spelet fungerar i praktiken och om det saknas någon viktig/rolig regel.Spelet växlar mellan berättarspel och rollspel, fokuset ligger på berättelsen, som spelarna skapar(med viss styrning av spelledaren).

vilket spel ? Dogma bidraget : [Dagenshuvudnyheter RPG]
Jag gjorde ett regelsupliment också.. : [Deadline now]
Vad jag vill veta är..
- finns det några stora uppenbara luckor.
- hur ni spelat det.
- kan man skapa äventyr i vanlig mening, till det här formatet?
Jag har gjort två försök : nr 1 [Reporter sökes] nr 2 :[Svedjemorden]

Tack på förhand

Quadrante

Grisbonde
well jaha..

..hur ska jag tolka det, några har läst spelet men ingen har speltestat det..
eller ska jag känna mmig ignorerad..

..eller är det så enkelt att jag postat detta i fel forum ?!

i så fall, mea culpa och ursäkta (men vart skulle jag posta det då)?

Krille

Lord
Re: well jaha..

"..hur ska jag tolka det, några har läst spelet men ingen har speltestat det.. eller ska jag känna mmig ignorerad.. ..eller är det så enkelt att jag postat detta i fel forum ?!"

Förmodligen alla tre, plus ett par till. Det vanliga rollspelsforumet passar nog bättre för speltestförfrågningar - här skapar vi mest rollspel. Dessutom tror jag att de som skriver rollspel inte har någon större lust eller tid att speltesta någon annans rollspel.

Sen finns det en orsak till som du inte tar upp, men som kan sammanfattas med det tämligen "vem faen är du?". Ta inte allt för illa upp, men i alla fall jag har noll aning om vem du är, en ytterst flyktig aning om ditt rollspel och synnerligen låg lust att testa det.

När det gäller att få medarbetare och/eller speltestare till ett projekt så krävs det att folk har förtroende för dig som spelkonstruktör, eller att folk vet vad ditt spel är och tycker att det verkar lockande. Båda kräver mängder med PR i form av foruminlägg där du pratar om dina spel.

Som jämförelse för att ge lite perspektiv på mängden feedback och respons, så kan jag nämna att trots gurustatus, 12 000 inlägg, egen domän, eget rollspelsförlag och eget forum så har jag ypperligt svårt att få speltestare. De som faktiskt börjar speltesta har jag mer eller mindre blivit tvungen att jaga för att få konstruktiv respons från, det tar ofta månader eller till och med år att få det (och jag vet mer eller mindre vilka dessa "groupies" är - de är återkommande).

Quadrante

Grisbonde

hmn..

whem äro jagh ?

...det får väl tiden utvisa, jag är rätt ny här på WRPNU.Har testat theproject.nu, ett tag.. hade nog inte orkat hitta hit, om det inte vore för Trobergs dogmatävling..

Jaha, då är det väl bara att ringa runt till mina riktiga vänner då ! ( :gremwink: )

Sen har du så sant, det är nog fel forum, men jag tänkte väl att det borde hänga lite speltestare här också...

Sen är det väl lite tragiskt att man måste göra så mycket väsen av sig, för att komma fram.. fast, så är det vart man än kommer.Så jag ska inte klaga.

Troberg

Sinister eater

hade nog inte orkat hitta hit, om det inte vore för Trobergs dogmatävling..
Tackar, det är roligt att höra!

Jaha, då är det väl bara att ringa runt till mina riktiga vänner då !
Du kanske skulle prova att söka användare baserat på ort och se om du själv aktivt kan fråga intressanta kandidater.

Sen är det ju inte direkt en fördel att du bor i Skellefteå. Det är nog många som inte vill åka dit, jag har hört att man har sneda lyktstolpar där.

Quadrante

Grisbonde

Sen är det ju inte direkt en fördel att du bor i Skellefteå. Det är nog många som inte vill åka dit, jag har hört att man har sneda lyktstolpar där
..och isbjörnar.

Det är enklare att ladda ner spelet via internet.. då behöver man inte resa sig ur stolen.. så att säga.. :gremsmile:

Ackerfors

Alas, your rapids!
Re: känd och atraktiv

Det är inte så svårt egentligen. Vet ingen vem du är så har de ingen aning om vad du kan och har därför ingen större lust att testa. Vet man vem du är och vad du kan är intresset större. Tyvärr är det så.

Att få publicitet är att halka in på ett bananskal, speciellt på ett sådant här forum då de flesta vet vad de andra går för. Kämpa på och ge inte upp!

Quadrante

Grisbonde

Du behöver inte oroa dig för att jag ska ge upp,
jag tycker bara företeelsen är tråkig.
Det är ungefär som att säga " jag tycker inte om spenat", fastän man inte har smakat..

Det är sånt småbarn sysslar med...

Ackerfors

Alas, your rapids!

Sant, sant, men ändå inte riktigt. Visar man inte att man finns så finns man inte. Det är likadant i sport, musik, skådespeleri och så. Man finns där men syns inte. Det är först när någon lagt märke till en som karusellen sätter igång, och det handlar bara om att visa sig ofta. Till slut kommer rollspelens svar på Bert Karlsson och köper upp dig. :gremwink:

Krille

Lord
Marknadsföring

"Det är ungefär som att säga " jag tycker inte om spenat", fastän man inte har smakat.."

Snarare, "vad ska jag anstränga mig och smaka på spenat för? Jag har inte hört något om det och jag känner inte till kocken, och jag har femtielva miljoner andra maträtter som jag har hört gott om som jag inte har provat."

Gör reklam för dig och ditt spel. Sälj det till mig. Marknadsför det, så kanske jag blir lockad att prioritera upp det på "spel som jag måste prova"-listan.

Quadrante

Grisbonde
Re: Marknadsföring

Visst, man kan inte begära att alla ska ta sig tid med ens saker, men jag hade väl hoppas på att få någon respons(vilket jag i och för sig fått nu).Jag hoppades att jag låg lite bättre till (än femtioelvamiljonerförstaplats), då några redan läst mitt bidrag (via dogmatävlingen) och då skulle kunna ge mig respons/feedback på vad de läst.

Gör reklam för dig och ditt spel. Sälj det till mig. Marknadsför det, så kanske jag blir lockad att prioritera upp det på "spel som jag måste prova"-listan.
Får väl fundera lite på en marknadföringskampanj då....

Quadrante

Grisbonde
Önskan kvarstår

Jag skulle fortfarande ha feedback på bidraget, om någon testat det "i praktiken".Jag vet att det här är felpostat, så jag ursäkter för det.
Alla svar är välkommna, vill ni inte fylla detta forum, så skicka till mig

MVH

Q

Behöver lite feedback på hur spelet fungerar i praktiken och om det saknas någon viktig/rolig regel.Spelet växlar mellan berättarspel och rollspel, fokuset ligger på berättelsen, som spelarna skapar(med viss styrning av spelledaren).