Jag har just mer eller mindre rensat min helg från saker jag måste göra, så jag ser fram emot att fylla den med rollspelsförfattande, filmtittande, datorspelande och att bygga med den låda Mindstorms-lego jobbet köpte in...
Jag har spelat 69 minuter av
Batman: Arkham Asylum.
Man spelar batman. Han är inne på arkham asylum. Jokern har låst sig inne tillsammans med batman och en hoper bovar och banditer som tagit över stället. Så man springer runt och slåss, smyger och detektivar.
Bra saker:
- Batmans kalsonger. Jag kommer inte över dem. Aldrig har det varit så tydligt att han har ett par något för små läder-Yfront utanpå dräkten. Rumpan riktigt glänser.
- Bra kontroller. Ingen onödig seghet. Motsatsen till det jag klagade på i WATCH_DOGS till exempel. Ganska följsamt, även om det är lite kontextgrejer och så som jag inte riktigt uppskattar.
- Hyfsat varierad gameplay åtminstone i början. Ibland är det brawling, ibland ska man stealtha sig, ibland är det fiendefritt detaktivande där man undersöker platser efter ledtrådar, ibland är det min favorit -- klättrande utforskning för att hitta en bra väg.
Dåliga saker:
- Grafiken har ett par år på nacken.
- Jokern är en av världens tråkigaste skurkar. Nihilistiska skurkar brukar bli hemskt tråkiga. Han är liksom bara "galen" (för alla vet att personer med psykisk sjukdom eller funktionsnedsättning blir kacklande ondingar) och Ond Skurk. Harley Quinn är inte mycket bättre. Batman har ett riktigt värdelöst skurkgalleri.
Jag vill spela mer, men det får bli en annan gång. Nästa spel för mig blir... Nästa Batmanspel. Arham City. Efter det blir det Origins.
Jag råkade köpa några spel nu på höstrean, så jag behöver spela några stycken nu i helgen för att liksom hålla mig "ikapp". Jag köpte Batman: Origins, Endless Legend, Wolfenstein: The New Order och Castlevania: Lords of Shadow 2. Och, kom jag på nu, Mind: Path to Thalamus och The Desolate Hope. Jag har nu
597 spel, tydligen. Och
101 på önskelistan.