Dessutom har jag spelat
Divinity: Original Sin (med andra spelare) denna och förra veckan - standardfantasy med lite humor och taktisk brädspelsstrid. Rekommenderas varmt.
Jag spelade också igenom
To the Moon.
Det här spelet är ganska enkelt att ta sig igenom, om man kan lösa lite pussel - som Analogue så är det mycket mer berättelse än en spelutmaning. Berättelsen är dock väldigt bra: Man är två människor från ett institut som ägnar sig åt att ge döende en sista önskan genom att skriva om deras minnen. Gamle Johnny ligger för döden och har en önskan: Han vill ta sig till Månen. Man går baklänges genom hans liv, ett överlag lyckligt liv med ett tragiskt slut. Det är ett effektivt berättargrepp, som fungerar bra.
Speltid: Ungefär 4 timmar. Riktigt bra spel.
Jag har också gett mig in i
Wasteland 2 i ett par timmar.
Spelet är tämligen brutalt. Jag klarade mig hyfsat, men börjar få ont om medikits och självklart springer jag då rakt in i en strid - Doooomed! :o
Allt räknas ner - ammunition, medkits, piller, vatten... Vilket inte är så farligt om man kan fylla på, men saker är dyra och de resurser man har är ganska små. Möjligen skulle jag gank:at några banditer innan jag gav mig på växtmonster. Blah. Då hade jag ändå ett övertag genom att (tillfälligt?) rekrytera en (ooptad men välrundad) level 13-karaktär.
Jag är lite kluven. Gillar man stora spel så är det här nog väldigt bra. Jag gillar det, det påminner om gamla Fallout (förstås) - men jag vet inte ifall jag har orken att plöja igenom så här pass stora spel längre.
Jag har också börjat på
The Dream Machine men kan tyvärr inte ge ett betyg på spelet - det har kraschat två gånger inom 20 minuter, på två olika ställen. Kan vara bra, kan vara pannkaka. Lutar åt det tidigare.