Nekromanti spelvärldsskiss

L337

Warrior
Jag har ju gjort ett regelsystem som jag skulle vilja använda till något rollspel. I alla fall så såg jag filmen I, robot på bio för några dagar sedan och den gav mig endel inspiration. Jag har funderat ett tag på en nutidsvärld med någe sorts varelser som skulle kunna vara hämtade ur the thing (ska nog se den snart) som tar över kroppar och kontrollerar dem. Jag tänkte att den där saken som tar över dem kan kontrollera dem (som idoiterna eller vad de nu hette i animorphs, har bara läst en sådan bok), sedan när den där saken ser att det är rätt tillfälle blir kroppen ett monster och massa blod och delar flyger åt alla håll. Men det kan inte infektera andra. Den växer nämligen ur ägg (som i alien) som ett sådant monster som jag just nämnde lägger. Ur ägget kommer ett monster som kan infektera folk. Men det monstret har en väldigt hög ämnesomsättning vilket resulterar att de måste äta åtminstone en människa per dygn för att överleva, om den ska lägga ägg behöver den äta dubbelt så mycket eller mer. Desto mer den äter, desto mer ägg kan den lägga.
Inspirationen från I robot genom att det ska utspela sig i en nära framtid där mycket vapen har bytts ut mot nyare förlagor, de mesta använder case-less ammunition. Rymdresor till mars med besättning har börjat och det är därifrån den där saken (parasit) kommer ifrån. Regeringen försöker mörklägga alltihop. Alltså världen är inte nutid, det var bara den tanken jag hade när jag började spåna på det här. Det ska även finnas psykiska krafter. Men de som har dem måste hålla dem hemligt eftersom myndigheterna anser att det skulle bli kaos om allmänheten fick reda på det. Därför avrättar de alla med psykiska förmågor. Några har redan blivit avrättade.
jag tänkte avancera det enkla regelsystemet lite med färdigheter.
Nu kanske jag har skrivit lite lite info än men det är en rätt rå skiss än så länge. Vad tror ni om denna spelvärld? Kan den vara kul att spela i?
Tänkte att den skulle kunna lämpa sig till äventyr där med paranoid stämning.

Mattis

Swordsman
Skulle nog göra sig bättre som en kampanj istället för spelvärld, men visst, skulle kunna bli skoj.

L337

Warrior
Fast du har vissa rätt i det. Fast det vore kul att göra en rollspel som bygger på att göra spelarna paranoida :gremlaugh:

DragonLord

Warrior
Skriv ett skräckrollspel och inkludera den här varelsen i ditt Bestarium, och kanske som en första kampanj för spelledaren att spela.

Det skulle kanske bli ett lite rikare spel av det då...

Pontus

L337

Warrior
kan vara en idé. En idé för att komma på nya raser är ju att ta dem från olika spel/filmer/böcker och sedan kombiner dem till något nytt. Jag ska nog iallafall inte ha med de vanliga skräckvarelserna, tex. vampyr.

DragonLord

Warrior
Det charmigaste blir nog att hålla sig till de traditionella skräckisarna, sedan modifiera dessa efter tycke och behov, samt uppfinna helt egna monster. Särskilt spelskräckisar brukar kännas svåra när de rycks ut och används i något annat...

Pontus