Jag var nog den som postade mest på wrnu's spelforum, men jag kan nog ändå påstå att medan den fanns så var det mest ett OT-forum för wrnu-forumiter. Med det menar jag att man lättade på trycket på det forumet; skrev lite om C64, Munchkin, gamla amiga- och segaspel, typ, och kanske jiddrade lite om Talisman för att reda ut vilka expansioner det egentligen fanns till spelet. Diskussionerna handlade visserligen hela tiden om spel, men de var mestadels en kreativ ventil för de forumiter som ville prata om andra spel än rollspel för ett tag, eller en möjlighet för oss att skriva meningslösa "vad gillar ni?"-inlägg på ungefär samma sätt såsom rollspelskultur-forumet till stor del används idag. Du vet; en plats för de forumiter som visserligen vill skriva inlägg, men som antingen är ointresserade av att få veta något, eller som inte har något egentligt rollspelsrelaterat att prata om.
Jag har själv startat många "vad gillar ni?"-inlägg, så ni skall inte känna er utpekade om ni tror att jag talar om er. Jag pratar om mig själv, också. Men jag kan säga på en gång att dessa trådar är rätt meningslösa i längden.
Så, när allt kommer kring tror jag att det var en bra idé att lägga ned wrnu's spelforum och istället låta Spelwebben ta hand om spelen. Att spelwebben fått en lunkande start beror förstås delvis på att de flesta forumiter där redan är wrnu-iter och därför redan har ett forum som deras "hem" på nätet. Det beror nog också på att spelhobbyn i allmänhet är mer livlös än rollspelshobbyn. För egen del är jag visserligen mer spelintresserad än rollspelsintresserad för tillfället (det där går i vågor), men jag vill inte börja blubbra på Spelwebbens forum på allvar förrän jag har ett eget spel att prata om och dela med mig utav.
Men ge spelwebben lite mer tid. Det kommer jag att göra.